Kezdjük némi Hollywoodi vonatkozásokkal. Todd Hollenshead elárulta, hogy örömmel venne egy új Doom-mozit, talán épp a negyedik részre építve. Elmondta, hogy sokat tanultak az első filmből, így a tapasztalatokat felhasználva igazán ütős kis cuccot készíthetnének -- de egyelőre még az új Doomot kell összekalapálniuk, hiszen még annak a sztorija sem körvonalazódott kristálytisztán. Amint konkrétumokkal fognak rendelkezni, és „beindul a vezérhangya”, „azonnal elkezdem rugdosni a srácokat az Universalnál”, mondta az id vezére. A másik, már konkrétan készülő munkáról, a Wolfenstein moziról annyit mondott, hogy Roger Avary még dolgozik a forgatókönyvön – a projektnek ugyebár az írósztrájk tett be, ami alaposan lelassította a dolgot. Hollenshead hozzátette, még egy betűt semmit nem látott a könyvből, de bízik benne, és nem akarja nógatni. „Ha állandóan azzal nyúznám, hogy ’hé, kész van már, hé, kész van már?’, valószínűleg Rog ideges lenne, és többé egy e-mailemre sem válaszolna többé. Valószínűleg kapnék egy levelet, benne egyetlen mondattal: ’Felfogtad, hogy van egy Oscar-díjam?’.
Következzék a nagyobb falat, a Rage. Tim Willits, a játék főtervezője arról beszélt, hogy került a cím az EA tulajdonába: „John Riccitiello elrepült Mesquite-be, hogy beszéljen velünk, és ő sokkal nagyobb játékos, mint az emberek gondolnák. A kérdések, amit feltett, és a srácok, mint Frank Gibeau és David DeMartini, akik a világ legnagyobb kiadóját működtetik, mind hardcore játékosok. Mindannyian ráizgultak a játékra, és úgy éreztük, az EA a legjobb partner számunkra, tehát nem a pénzről szólt a dolog.”
Magával a játékkal kapcsolatban jó pár dolog kiderült, íme egy összeállítás a 1UP és a Shacknews John Carmackkal és a tervező Matt Hooperrel készült interjúi alapján:
John Carmack a különféle platformokat hasonlította össze a EuroGamernek adott nyilatkozatában. Mint elmondta, az X360-ból könnyebb kihozni a benne rejlő lehetőségeket, bár a PS3 elméleti előnyöket élvez, és a Blue-ray fontos szerepet játszhat a konzolháború jövőjét illetően. „Nem lehet azzal vitatkozni, hogy könnyebb a 360-ra fejleszteni, és a GPU oldala általánosságban gyorsabb, mint a PS3-é. (...) Tervezhetsz olyan játékot, amelyben a PS3 az uralkodó platform, de akkor teljesen ahhoz kell alkalmazkodnod. Ha olyan játékot akarsz készíteni, amivel ma az emberek játszani akarnak, akkor a 360 jobb platform.”
A relatív erőkről ezt mondta: „Ha egy csomó szimulációt akarsz, elméletileg több teljesítményt kapsz a Cell processzortól, mint a 360 két dual-thread CPU-jától, de ez nagyon csak elméleti.” Ám azt is elismerte: az, hogy a Blu-ray megnyerte a formátumháborút, a Sony előnyre tett szert. „A Blu-ray kínálta extra hely hasznos dolog, mely kiegyensúlyozza, hogy számolási teljesítményben a hardver nem olyan jó.”
Érdekes viszont John Carmack véleménye a PC-ről: „A PC még számos előnnyel bír. Jobban lehet a webes információkat begyűjteni vele; egy konzollal tök gáz az internetet böngészni. Az FPS-eket még mindig legjobb billentyű/egérrel játszani. És persze mókás, hogy van egy egész generációnk, amely olyan konzolcímeken nőtt fel, mint a Halo, és azt hiszik, az a király, a játékvezérlő meg minden, de ha felállítasz egy kompetitív környezetet, ott már nem olyan jó a helyzet. De alapvetően a közvetlen pozícionálás, a közvetlen mozgatás jobb.”
És még valami a kódmágustól: „Az emberek őszintén hiszik, hogy a PC visszatér, és elavulttá teszi a konzolokat. Úgy vélem, ez naiv szemléletmód. Úgy gondolom, a PC olyan, a platformmal járó kihívásokkal küzd, amivel a konzolok nem, és meglepődnék, ha azt látnám, hogy a PC elavulttá tenné a Sonyt, a 360-at, a Wii-t és mindent. Nem hinném, hogy ez bármikor is meg fog történni.”
(Angolul tudóknak íme előadásának teljes szövege, melyből az előző két bekezdést kiemeltem.)
Mindehhez hozzáteszem Tim Willits megjegyzését is: a Rage esetében a 360 a fő fejlesztési platform, és ahogy elmondta: „Fejlesztünk PC-n, de az összes gépen X360 kontroller van.”
Végül még egy kis színes: a Wolfenstein RPG után az id Mobile producere, Anna Kang bejelentette a Doom II RPG-t, természetesen mobiltelefonokra, de ennél többet egyelőre nem tudunk – viszont miután ismerjük, John Carmack mekkora tehetség ebben a szegmensben is, nem kételkedünk a sikerében...
Akit érdekel, íme a Matt Hooperrel készített interjú teljes terjedelmében:
Következzék a nagyobb falat, a Rage. Tim Willits, a játék főtervezője arról beszélt, hogy került a cím az EA tulajdonába: „John Riccitiello elrepült Mesquite-be, hogy beszéljen velünk, és ő sokkal nagyobb játékos, mint az emberek gondolnák. A kérdések, amit feltett, és a srácok, mint Frank Gibeau és David DeMartini, akik a világ legnagyobb kiadóját működtetik, mind hardcore játékosok. Mindannyian ráizgultak a játékra, és úgy éreztük, az EA a legjobb partner számunkra, tehát nem a pénzről szólt a dolog.”
Magával a játékkal kapcsolatban jó pár dolog kiderült, íme egy összeállítás a 1UP és a Shacknews John Carmackkal és a tervező Matt Hooperrel készült interjúi alapján:
- A játék világa több városból áll. Mindegyikben elnyerheted az azt irányító nagyvállalatok támogatását, melyből fejlesztheted gépedet, egyedi emblémákkal díszítheted, és területi versenyeken indulhatsz.
- Bár a Rage világa hatalmas lesz, nem egy „sandbox”, vagy egy hagyományos értelmű „nyílt világú” játékot kell elképzelnünk: lesz egy nagyon erős sztorivonalra fűzütt küldetéssor, melyet lineárisan módon végig kell nyomnunk.
- Az „instance”-ok, a tárgyak, a különféle találkozások előre gyártottak lesznek, azaz nem olyan dinamikusan generáltak, mint a Diablo esetében.
- A Rage nem egy sima autóversenyzős móka lesz. A versenyeken megnyert páncél és fegyver nagy hasznodra lesz a „vadonban”, ahol a járműved úgy viselkedik, mint önmagad kiterjesztése, és melyből bármikor kiszállhatsz, ha úgy látod jónak, onnantól kezdve egy sztenderd FPS-re számíthatunk. Néha ezt meg kell tenned, hogy felderíts egy helyszínt, néha viszont felér az öngyilkossággal, így sokszor kerülsz döntéshelyzetbe. Természetesen át lehet gázolni a szörnyeken, de mivel szeretnének egy T besorolást elérni (Teen, 13 év és ez felett, ami a PEGI-ben általában a 12+), ez nem lesz annyira látványosan véres.
- Hooper szerint a jármű „olyan, mint a ló a Zeldában, és mint te magad a Doomban”. A vezetés olyan természetes lesz, mint más játékokban saját hősöd irányítása.
- A járműves csata nem olyan lesz, mint a gyalogos harc a Quake IV-ben, vagy a Half-Life 2-ben a hasonló küzdelmek, és egyáltalán nem vethető össze a Gearbox-féle Borderlandsszal.
- A Rage az első id-s akciócím, mely gazdasági rendszerrel bír, hiszen vásárolhatunk NPC-ktől cuccokat, és valószínűleg el is adhatunk. Kevesebb holmi lesz, mint amit a Gearbox ígér a Borderlandsban, de minden egyes fejlesztés szignifikáns lesz (ahogy a mostani Guruban olvashatjátok, a konkurenciánál valami 650 ezer cuccot ígérnek, ám ezek nagy része alig tér el valamiben a másiktól). Hooper azzal a hasonlattal élt, hogy olyan lesz egy vásárlás, mint amikor a korábbi címeikben a pulse rifle-t a BFG-re cseréltük...
- A játékban mind konzolon, mind PC-n lesz kétszemélyes kooperatív mód, mégpedig nagylélegzetű, amelyben az egyik játékos a járművet tereli, a másik a fegyvereknél vitézkedik, mint például a Halo immár klasszikus módjában, sőt, konzolon ugyanúgy osztott képernyőn is működik majd a dolog. Ez azonban teljesen független móka lesz, nem kapcsolódik a játék sztorimódjához.
- Lesznek oktatóküldetések is, melyeket versenypályákon teljesíthetünk, itt barátkozhatunk össze az új járműves képességekkel.
- Az id emlékezetes és életszerű karaktereket szeretne megalkotni, akikkel interakcióba léphetünk a sztori folyamán. Technológiai szinten a Tech 5 motor arcanimációs rendszere alkalmas erre a feladatra.
- Végül Hooper elmondta, azt szeretnék, hogy egy olyan fontos és sokáig élő franchise-t szeretnének megalkotni, mint a DOOM.
- És még valami: a játékot a következő két évben szeretnék piacra dobni -- talán 2009 második félévében.
John Carmack a különféle platformokat hasonlította össze a EuroGamernek adott nyilatkozatában. Mint elmondta, az X360-ból könnyebb kihozni a benne rejlő lehetőségeket, bár a PS3 elméleti előnyöket élvez, és a Blue-ray fontos szerepet játszhat a konzolháború jövőjét illetően. „Nem lehet azzal vitatkozni, hogy könnyebb a 360-ra fejleszteni, és a GPU oldala általánosságban gyorsabb, mint a PS3-é. (...) Tervezhetsz olyan játékot, amelyben a PS3 az uralkodó platform, de akkor teljesen ahhoz kell alkalmazkodnod. Ha olyan játékot akarsz készíteni, amivel ma az emberek játszani akarnak, akkor a 360 jobb platform.”
A relatív erőkről ezt mondta: „Ha egy csomó szimulációt akarsz, elméletileg több teljesítményt kapsz a Cell processzortól, mint a 360 két dual-thread CPU-jától, de ez nagyon csak elméleti.” Ám azt is elismerte: az, hogy a Blu-ray megnyerte a formátumháborút, a Sony előnyre tett szert. „A Blu-ray kínálta extra hely hasznos dolog, mely kiegyensúlyozza, hogy számolási teljesítményben a hardver nem olyan jó.”
Érdekes viszont John Carmack véleménye a PC-ről: „A PC még számos előnnyel bír. Jobban lehet a webes információkat begyűjteni vele; egy konzollal tök gáz az internetet böngészni. Az FPS-eket még mindig legjobb billentyű/egérrel játszani. És persze mókás, hogy van egy egész generációnk, amely olyan konzolcímeken nőtt fel, mint a Halo, és azt hiszik, az a király, a játékvezérlő meg minden, de ha felállítasz egy kompetitív környezetet, ott már nem olyan jó a helyzet. De alapvetően a közvetlen pozícionálás, a közvetlen mozgatás jobb.”
És még valami a kódmágustól: „Az emberek őszintén hiszik, hogy a PC visszatér, és elavulttá teszi a konzolokat. Úgy vélem, ez naiv szemléletmód. Úgy gondolom, a PC olyan, a platformmal járó kihívásokkal küzd, amivel a konzolok nem, és meglepődnék, ha azt látnám, hogy a PC elavulttá tenné a Sonyt, a 360-at, a Wii-t és mindent. Nem hinném, hogy ez bármikor is meg fog történni.”
(Angolul tudóknak íme előadásának teljes szövege, melyből az előző két bekezdést kiemeltem.)
Mindehhez hozzáteszem Tim Willits megjegyzését is: a Rage esetében a 360 a fő fejlesztési platform, és ahogy elmondta: „Fejlesztünk PC-n, de az összes gépen X360 kontroller van.”
Végül még egy kis színes: a Wolfenstein RPG után az id Mobile producere, Anna Kang bejelentette a Doom II RPG-t, természetesen mobiltelefonokra, de ennél többet egyelőre nem tudunk – viszont miután ismerjük, John Carmack mekkora tehetség ebben a szegmensben is, nem kételkedünk a sikerében...
Akit érdekel, íme a Matt Hooperrel készített interjú teljes terjedelmében:
Ez egy kicsit lelombozott, reméltem, hogy "hagyományos értelmű nyílt világ" lesz. Bár ha olyan élvezetes (vagy élvezetesebb) lesz ez az autós móka, mint a HL2-ben és a HL2: Ep2-ben, akkor megbocsátom nekik
Dávid, ugye tudod, hogy a levegő, amit beszívsz, sem éppen az "egészséges cuccok" mintapéldánya
Ez egy kicsit lelombozott, reméltem, hogy "hagyományos értelmű nyílt világ" lesz. Bár ha olyan élvezetes (vagy élvezetesebb) lesz ez az autós móka, mint a HL2-ben és a HL2: Ep2-ben, akkor megbocsátom nekik
Dávid, ugye tudod, hogy a levegő, amit beszívsz, sem éppen az "egészséges cuccok" mintapéldánya
Kedves Dávid! Ezen kijelentésed kissé durva. Az igaz, hogy minden konzol felépítése tartalmaz káros anyagokat, és valóban az X360-ban valamennyivel több a mérgező anyag (bróm és egyéb vegyületek), de az életben ma már sajnos az étel is van olyan mérgező amit megeszel. És nem bocsát ki halálos mérgeket, csak nem érdemes a szádbavenni az alkatrészeket.
Forrás: http://tv.pcworld.hu/video/karos-anyagok-a-jatekkonzolokban
On: Carmack egy tervezőzseni. Egyre jobban kezd érdekelni ez a Rage. Majd meglátjuk mi sül ki belőle 2009-ben.
Kedves Dávid! Ezen kijelentésed kissé durva. Az igaz, hogy minden konzol felépítése tartalmaz káros anyagokat, és valóban az X360-ban valamennyivel több a mérgező anyag (bróm és egyéb vegyületek), de az életben ma már sajnos az étel is van olyan mérgező amit megeszel. És nem bocsát ki halálos mérgeket, csak nem érdemes a szádbavenni az alkatrészeket.
Forrás: http://tv.pcworld.hu/video/karos-anyagok-a-jatekkonzolokban
On: Carmack egy tervezőzseni. Egyre jobban kezd érdekelni ez a Rage. Majd meglátjuk mi sül ki belőle 2009-ben.
Jó...az 360-ra könnyebb fejleszteni,de én személy szerint SOHA nem vennék 360-at mivel egy tudományos kutatás szerint a 360 bizony halálos mérgeket bocsájt ki,míg a PS3 és a Wii csak károst,de legalább nem halálost.(Aki most ez miatt elkezd itt vitázni,az egyszerűen hülye)
Jó...az 360-ra könnyebb fejleszteni,de én személy szerint SOHA nem vennék 360-at mivel egy tudományos kutatás szerint a 360 bizony halálos mérgeket bocsájt ki,míg a PS3 és a Wii csak károst,de legalább nem halálost.(Aki most ez miatt elkezd itt vitázni,az egyszerűen hülye)