A pontos Strategy Analytics „jóslat” szerint a konkrét számadatok a következőképpen alakulhatnak: a Sony 80 millió darabnál fog tartani 2019-ig, ezzel ellentétben a Microsoft új generációs készüléke „csak” 57 millió eladott példányig jut el.

A következő öt évet tehát a PS4 fogja uralni a konzolháború frontvonalán -- ezt tartalmazza a Connected Home Devices jelentés, így a Sony felnőhet újra saját magához, ahogyan azt a PS2 eladásaival is tette annak idején. Ezeket az elképesztő eladásokat rajta kívül még a Nintendo Wii tudta produkálni.

Néhány adat az elsőéves eladásokról:

  • PS2: 20,1 millió darab
  • PS4: 18,5 millió darab
  • Xbox One: 12,4 millió darab
  • PS3: 10,5 millió darab
  • Xbox 360: 10,4 millió darab

ps4xboxone.jpg

Az Xbox One elmaradásának egyik oka az lehet, hogy hasonló problémákba ütközik, mint annak idején a PS3 is, magyarul a versenyképesnél kicsit magasabb áron indult az értékesítése.

A jelentés kitér még a Wii U vérszegény debütálásra is, ugyanis az 5,9 millió eladott konzollal finoman szólva sincs a Nintendo az élvonalban. Ezt nagyon találóan csak a cég által gyártott programok „szerény visszatérésként” aposztrofálják.

Eric Smith, a Strategy Analytics főelemzője a következőket mondta: „A jelentések ellentmondásossága ellenére a játékkonzolok piaca nem halott. A játékos keménymag gyorsabban állt át a jelenlegi generációra, mint bármely előzőre. A fő különbséget az jelenti, hogy a könnyed játékok kedvelői akik a Wii mellett döntöttek, inkább maradtak az ingyen játszható alternatíváknál, és a tabletek, okostelefonok megszerezték maguknak ezt a réteget.”