• A Sony régóta veszteséges
  • A gyártónak egyedül a PlayStationnel sikerült növekednie
  • Így az új hároméves tervük is a PS-re épül
  • A cél az 500 milliárd jenes bevétel 2017-re

A Sonynál ma virradóra döntötték el, hogy miként töltik majd a cégnél az elkövetkezendő három évet. A vállalatra mostanában nagyon rájárt a rúd: nem elég, hogy éveken át termelt veszteséget, de tavaly év végén még egy hackertámadás is érte, aminek hatására rengeteg titkos céges levél és információ szivárgott ki. Ideje tehát rendet tenni és újra elkezdeni a nyereségtermelést, ehhez pedig nincs jobb mód a fejőstehén PlayStation-brand további szorongatásánál.

A Sonynál mostantól minden részleget három csoportba sorolnak, attól függően, hogy milyen szerep jut neki a cég sikerre vitelében. Ezek sorban

  • a növekedésgenerátorok,
  • a stabil profit generátorok,
  • és a volatilitális vezetési fókuszú területek.

PS4

A stabil profit generátorok alá olyan részlegek kerülnek, amik egy bizonyos szintű sikert tudnak garantálni, és önmagukban elég pénzt hoznak ahhoz, hogy megálljanak a lábukon – ilyen a teljes kameraszegmens (beleértve a profi berendezéseket), valamint a Video & Sound.

A volatiális vezetési fókusz azt jelenti, hogy az adott divízióban át kell alakítani a termelési struktúrát, hogy a profitot fokozva életben maradhasson a terület. Mivel a Sonynak az okostelefonok és a tévék mostanában csak fejfájást okoztak, nem nehéz kitalálni, hogy pont ezek a konzumtermék-divíziók kapnak pár nevelő célzatú pofont. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent, nem tudjuk, a Sony a szokásos marketinges bullshitet nyomta róla végig, szóval csak sejthetjük, hogy pénzelvonásról és piackoncentráltabb termelésről van szó.

Ami pedig a növekedési generátorokat illeti, ide tartozik a Devices, Sony Pictures és a Sony Music, valamint a PlayStationt is magába foglaló Game & Network Services, mely az elmúlt években a legtöbb nyers profitot hozta, arányaiban persze. A PS4-ből nem várt siker lett, a Sony 20 millió darabot adott el a konzolból, ami ráadásul nemcsak a játékokkal termel pénzt, de valami csoda folytán a gyártása is nyereséges, a PlayStation Plus és a PlayStation Network pedig még tovább tolja az amúgy sem lassú szekeret. A cél az 500 milliárd jenes bevétel a 2017-es üzleti évben – bizony, részben ezzel a 2 milliárd dollár körüli összeggel pótolná ki a Sony a többi, nem annyira sikeres terület által „ásott” lyukat.

Hirai Kaz

A PSN egyébként úgy tűnik, követendő példa lesz a Sonynál, ugyanis a cég általánosságban nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a különböző szolgáltatásokra. Mi több, a Sony Corporationön belül a Game & Network Services teljes autonómiát kap, azaz sokkal szabadabban növekedhet, nem kell minden üzleti döntés miatt azonnal Hirai Kazhoz rohannia a PlayStation-fejeseknek.

Webshop ajánló
Playstation 4
  • PS4

Ha már szóba jött, érdemes megjegyezni, hogy a szintén szórakoztatóipari szegmensből szalajtott Hirai Kaz vezérigazgató a Sony eddigi legnagyobb kihívásával szembesül. Kaz egyszer már nyert meccset a saját térfelén, hisz a PS3-at sikerre vitte minden ellene szóló vészmadárkodással szemben. Vajon sikerül nagyban is eljátszania a megmentő szerepét?