A FromSoftware valamivel több mint egy évtizede nemcsak egy játékot alkotott meg a Demon's Soulsszal, de műfajt is teremtett, melyet listáját rendszeresen bővítik fejlesztők és kiadók. Olyan legendás címek kerültek a játékosokhoz, mint a Bloodborne, a Code Vein, a Nioh vagy éppen a Mortal Shell, amely egy kis csapat munkájaként, néhány jó ötlettel csavart egyet a soulslike zsáner receptjén, elnyerve ezzel a játékosok és a kritikusok tetszését.
A Mortal Shell egy haldokló világban játszódik, de annak történetéből nem árul el sokat, azt a játékosnak kell összeraknia apró darabokból, melyeket elszórva lehet fellelni a kietlen pusztaságban. Azonban ebben a programban sem a történeten van a hangsúly, hanem a kegyetlen, brutális harcon: nem lehet egy karddal nekirontani az ellenfeleknek, mert abból igen gyors halál lesz. Taktikus, megfontolt cselekvés a siker kulcsa, ki kell ismerni az ellenfelek harcmodorát.
Ehhez az segítséget karakterünk két fontos tulajdonsága jelenti: egyrészt másodpercekre kővé tud változni, mellyel le lehet gyengíteni az ellenségek támadását. A másik különleges képesség, hogy a főszereplő elfoglalhatja a világban elhunyt harcosok testét, irányítva és fejlesztve, új adottságokat megszerezve. Elsőre a Mortal Shell piszok nehéz lesz, de később tanulással gyönyörű mozdulatokat lehet kivitelezni.
A Mortal Shell egy remek játék, még akkor is, ha látszik a technikai oldalán, hogy egy kisköltségvetésű csapat „budget” játéka ez (ezt a szót tessék most valóban idézőjelben érteni). Az átvezető videók között vannak nem annyira szépek, a karakterek néha belelógnak a tereptárgyakba, és az fps is hajlamos leesni, ami egy ilyen játék esetében nem túl örvendetes. Ennek ellenére ez egy ajánlható játék, melyet érdemes kosárba rakni, letölteni, nemcsak a soulslike-rajongóknak, de az akciót szeretőknek is, hiszen jó néhány órányi szórakozást kínál, ami ilyenkor, egy szürke hétvégén kifejezetten jóleső érzés lehet.