- A Prey az ígéretek szerint nem lesz olyan bugos, mint a Dishonored 2
- Ezt a játékot ugyanis PC-re fejlesztették
- Rengeteg tesztet elvégeztek különféle konfigurációkon
- Ugyanakkor 100%-os garanciát nem tudnak adni
Sajnos az Arkane játékok nem éppen arról híresek, hogy minden hiba nélkül kerülnek a piacra. Legutóbbi programjuk, a Dishonored 2 már az első nap 9 GB-os patch-csel örvendeztette meg a játékosokat, és azóta is jó néhány hibajavítás futott be hozzá minden platformon. A legtöbb probléma a PC-s változatot érintette, úgyhogy nem csoda, hogy a számítógépek hívei aggódnak az újabb Arkane alkotás, a Prey miatt.
A stúdió elnöke, Raphael Colantonio a Gamespotnak árulta el, hogy az Arkane Austin emberei megkettőzött erőfeszítésekkel tesztelték a PC-s változatot. Ezúttal ráadásul nem egy átportolt játékról van szó, a Prey-t eleve PC-re kezdték fejleszteni, innét vitték át PS4-re és Xbox One-ra. Ráadásul ez a játék a CryEngine 3-at használja, nem a házon belül összehozott Voidot, ami az Arkane Lyon Dishonored 2-jét hajtotta. A CryEngine 3 meg azért egy elég stabil motor.
Ugyanakkor Colantonio hozzátette, hogy sosem garantálhatnak 100%-os hibamentességet PC-n, mert ezen a platformon legtöbbször a különböző hardverkonfigurációk miatt jelentkezhet egy-egy hiba. Megeshet, hogy a játék megjelenése előtt egy nappal kijön egy új driver vagy hardver, ami hibákat okoz a programban, amit már csak utólag tudnak javítani. Viszont ezekben a percekben, rengeteg különféle konfiguráción történt teszttel a hátuk mögött magabiztosan ki meri jelenteni, hogy a Prey kiadásra kész állapotban van.
Azért valljuk be az Arkane Studiost egy játék miatt megbélyegezni elég aljas dolog. Az összes játékukkal játszottam és igazán nagy balhét csak a Dishonored 2 körül hallottam. Tapasztalni pedig egyik játékuknál sem tapasztaltam fatális hibát. Az pedig, hogy az első nap 9GB-os patch érkezett és azóta is több hibajavítás, inkább azt jelenti, hogy törődnek a játékaikkal, mert a javításokkal több apróbb tartalombővítés is érkezett.