...ahol rögtön megkapták a lehetőséget, hogy terméküket profi fejlesztőkörnyezetben újítsák fel. Kezünkbe vehetjük tehát az ASHPD (Aperture Science Handheld Portal Device) fegyvert, mely a HL2 „Gravity Gun”-jának könnyített és speciális verziója, hiszen nemcsak tárgyakat képes felemelni, hanem két lyukat is üt a térben, s köztük átjárót. Minderről a hivatalos videóbemutató is mesél, melyet a Steamesek már bizonnyal láttak, aki viszont nem, alant megtekintheti - imádom, főleg a gépcsaj hangját... A cucc maga nem lesz hosszú, úgy öt óra alatt le lehet pörgetni a küldetéssort (mely, annak ellenére, hogy tulajdonképpen egyre nehezedő feladványok láncolata, sztorival rendelkezik, és valahogy belesimul a HL-univerzumba), persze ez függ a játékos képességeitől is. Kapunk egy gazdag oktatópályát is, és mivel ez a kis kincs is moddolható lesz, a kreatívoknak hála tuti, hogy rengeteg plusz feladvány között mazsolázhatunk majd a megjelenés után. Ráadásul a fiúk plusz egy lány (az egyik „főkolompos” a kedves Kim Swift) tervezgetik erősen a multit is, ami igen jó móka lenne, főleg egy kooperatív közös kapunyitogatást tudnék elképzelni erősen.

A Portal, mint tudjuk, egyelőre csak a Narancs és Fekete kollekciókban jelenik meg, így aztán sorsa, csakúgy, mint a Team Fortress 2-é, a HL2: Episode 2 kezében van. Ám a GDC-n azt is elárulták a Valve illetékesei, hogy optimisták a termék önálló szoftverként való megjelentetése irányában, főleg összplatformos kivitelben, azaz PC-re és konzolokra is, persze ekkor kicsit fel kell majd turbózni a cuccot - véleményem szerint ez pedig a többjátékos mód beépítésével lesz igazán piacképes megoldás. Meglátjuk, egyelőre maradnak a képek, videók (az IGN oldalán látható egy friss anyag a fejlesztők kommentálásban a GDC-ről), és a várakozás...