• Phil Spencer szerint helytelen a Game Pass összehasonlítása a Netflixszel
  • A játékokon belüli vásárlásokkal támogathatod a fejlesztőket, a Netflixen nincs ilyen modell
  • Spencer szerint jobbak a kezdeti az eladások a Game Pass miatt
  • Hivatalos adatok nincsenek
  • A Hinterland stúdió feje tagja az állítás valószínőségét
  • Szerinte az MS erőlteti a mikrotranzakciókat

Mi az? Havi 10 eurót fizetsz érte és egy könyvtár méretű szórakozási lehetőséget biztosít. Nem, nem a Netflixról beszélünk, hanem az Xbox Game Pass-ról. Phil Spencer azonban nem érzi azt, hogy helyén való lenne az összehasonlítás, még úgy sem, hogy a Wall Street becslései szerint ennek segítségével a Microsoft elérheti az 1 billió dolláros álomértéket. Spencer úgy látja, hogy a legfontosabb különbség a Netflix filmes könyvtára és a Game Pass játékai között az az üzleti modell, amit a játékipar legtöbb AAA címe támogat. „A játékoknak saját belső üzleti modellje van, szóval amellett, hogy a Game Pass-szal beszerezhetők az Xbox játékok az azokon belüli vásárlásokkal a fejlesztőket támogathatják” -- mondta Spencer a lootboxokra, skinekre és egyéb in-game tárgyakra célozva. A Netflix nem rendelkezik ilyen opcióval.

Pedig a hasonlóan a Netflixhez a Microsoftnak is megvannak a maga saját készítésű (játék) sorozatai, mint a Gears of War, a Forza, a Halo és még sorolhatnánk. A Game Pass eladási startégiája főként ezekre a címekre épít, ezért nem véletlen, hogy amint megjelenik a például a legújabb Forza máris elérhetővé válik a Game Pass birtokosainak.

„Úgy vettük észre, hogy a Game Pass tulajok többet játszanak, és kipróbálnak olyan franchise-okat, amiket ha 30 vagy 60 dolláért kellett volna megvenniük sose próbáltak volna ki.”

Spencer azt is reálisnak tartja, hogy a Game Pass mellett egy-egy játék több kópiában fogyhat. Szép gondolat, azonban a Microsoft hivatalos adatok híján nem tudta megerősíteni az állítást. Még maga az Xbox-főnök is elismerte, hogy nincsen rá mód, hogy alátámasszák a kijelentést. „Itt a Sea of Thieves és a State of Decay 2; a szemedbe nézek, és nem tudom azt mondani, hogy ezzel és azzal a teszttel alátámaszthatom, de több példányszámban fogytak ezek a játékok, mint amit a Game Pass nélkül tudtunk volna eladni.”

phil-spencer-e3-kep-cikkhez.jpeg

Az állítás valószínűsége vitatott. Spencer szentül meg van róla győződve arról, hogy akár az említett üzleti megközelítés a kiskereskedelemben is segítheti az eladásokat, még akkor is, ha ők máskét látják a dolgot.

A spektrum másik felén azonban nem áll ilyen rózsásan minden. Például a Hinterland Games feje, Raphael van Lierop Twitteren fejtette ki szkepticizmusát. „A Microsoft nem tudhatja, hogy a Game Pass segíti-e az új játékaik indulását. Olyan modellt helyeznek előtérbe, ami azt ösztökéli, hogy mikrotranzakciókat tegyünk a játékokba azért, hogy tényleges bevételt szerezzünk, ráadásul anélkül, hogy meggyőződnének arról, hogy az a játékok és a fejlesztők javára válna.”

Van Lierop egyébként olyan játékokon dolgozott, mint a Far Cry 3, a Company of Heroes, Dawn of War és mostani projektje a The Long Dark.