- A Microsoft Studios feje interjúban beszélt a cég jövőjéről
- Matt Booty szerint az online jelenlét felé tendálódik az ipar
- Ezt a vonalat követik single player kampányok helyett
A MCV magazin tradíciója, hogy mindig kiadnak egy az E3-at megelőző anyagot. A júniusi számukban Matt Bootyval, a Microsoft Studios elnökével készítettek interjút, melyben a vállalat jövőjéről faggatták a hajdani Xbox nagyhalat.
„Mindig is lesznek single player játékok, amik talán 20-30 órás játékidőt kínálnak, amiket szeretünk és megvan a maguk helye (az iparban), de a streamelés és az esport korában, ahol a fókusz a játékok nézhetősége felé terelődik nagyon fontos tényező egy játék hosszú élettartama.” Booty elmondása alapján manapság nehéz érvényesülni egy olyan AAA játéknak, ami nem tartja be ezt a szabályt, ezért jelenik meg egyre több társasági alapon működő termék. „ […] A vásárlók irányából komoly érdeklődést látunk azon játékok iránt, amik közösségi alapon működnek és egy már létező franchise-be épülnek bele. Azt hiszem ez párhuzamban van számos olyan trenddel, amik éppen most aktuálisak. […] Ilyen szempontból szerencsések vagyunk, mert több sorozatunk akad, amik évtizedek óta léteznek, ilyen például a Minecraft, a Halo és a Forza.”
Szavai alapján Booty az egyszerre több játékost megmozgató játékokot tartja a jövő zálogaként, és ezért lehet, hogy a korábban egyjátékos kampányairól híres Halo és Call of Duty sorozatok tradicionális kampány nélkül jelennek meg. (Idén a Black Ops 4 jelenik meg kampány nélkül, a Halo 5 pedig kooperatív kampánnyal került a boltokba, amit csakis online érhetünk el.)
„Az ilyen nagyméretű, egyre inkább szolgáltatássá váló játékok miatt nehéz azonnal irányt váltani és a trendeket követni, még akkor is, ha azok akár egy teljes évet felölelnek. Ha üzletekként tekintünk rájuk 1 év hosszú idő, ám fejlesztéshez 3-4 év szükséges, és nekünk ebben kell gondolkodnunk.” Summa summarum, a Microsoft elsődleges címei ezen filozófia elvében a multiplayer vagy éppen esport alapú élmény felé tendálódnak majd, ahogy azt a korábbi évek során megszokhattuk.
Egyébként meg buli, ha az újabb AoE single nélkül jönne ki - az AoE Online már egyszer megbukott. :)
Rében voltak olyan játékok még a 90 es évek elején, amik hot seat módban játszhatóak voltak és volt jó pár, ami kezdetleges online multis megoldást alkalmazott, de nem mindig online-t. Ezt azért találták ki, mert volt rá igény és a mostani trend is azt igazolja, hogy a globalizált világban a játékosok szeretnének mások ellen vagy másokkal együtt játszani és ezért is alakultak ki pl az mmo játékok, mobák, lövöldék és a többi. Aki szeretne egyszemélyes játékot játszani, az mindig fog tudni, mert mindig lesznek olyan cégek, akiknek ez a célcsoport és igyekeznek elfogadható történeteket mesélni, viszont itt is már változtak az idők, generáció váltások jöttek és a régi nagyok kezdenek kiöregedni és az újak nem feltétlen tudnak olyan minőséget mutatni, vagy amit képviselnek nem feltétlenül fog tetszeni nekünk.
Lényeg a lényeg, hogy erre van igény és ezért erőltetik rá, plusz több pénzt termel.
Személy szerint nekem a virtuális tér éppen egy olyan kikapcsolódási lehetőség volt eddig, amibe belemerülhettem egyedül, munka után, és nem kellett más emberek hülyeségeit elviselnem.
Mellesleg általában a sztori is sokkal erősebb az egyjátékos címekben.
Őszintén remélem, hogy az xbox one és xbox one x relatív sikertelensége után e tekintetben is rosszul ítéli meg a jövőt a Microsoft.