Peter Molyneux az új európai főnök!Így látta ezt a Microsoft is, amely az E3 keretében ma bejelentette: Peter Molyneux március 30-a óta a Microsoft Game Studios európai (belső és külsős) műhelyeinek kreatív igazgatója. Új feladatkörét így magyarázta a gamesindustry.biz riportjában:

„E munkakör legfontosabb része, hogy egy olyan valaki, mint én, besétáljon, és azokat az icipici ötletfényeket oly ragyogóvá tegye, amennyire csak lehet, és elérje, hogy mindenki a Microsofton belül világosan megértse, miért készítjük el azokat a címeket, mi az értelmük, és miért fontosak a vállalat egészére nézve.

Azon leszek, hogy azok a fények a legragyogóbbak legyenek. A Rare-nél és más európai stúdióknál dolgozók szuper, szuper okos és kreatív emberek, és én épp annyit fogok tanulni tőlük a játéktervezésről, mint ők tőlem.

Az biztos, hogy nem fogok besétálni, és azt mondani: »ez hülye ötlet, az meg jó«. Inkább azt akarom elérni, hogy a szenvedélyüket éljék ki a munkában, mivel a szenvedély a legfontosabb.”

Az Edge-nek adott interjúban azt is kifejtette, hogy afféle összekötő kapocs is lesz Európa és Redmond között, és segít abban, hogy a cég új innovációi, elsősorban az E3-on leleplezett Natal, eljussanak az eddig leginkább „szigetekként” működő stúdiókhoz.

Molyneux azt is sietett kiemelni, ahogy arról a twitterén is beszámolt, hogy ez a munkakör nem befolyásolja a Lionheadben végzett tevékenységét, tehát ugyanúgy részt vesz a jelenleg ott készülő két játék fejlesztésében, mint eddig.

Személy szerint örülök ennek a lépésnek; számomra izgalmas dolog elképzelni, mi lesz, ha a fent említett angol Rare (Banjo-Kazooie, Viva Pinata), vagy épp a skót Ruffian Games (Crackdown 2) emberei és Molyneux leülnek egy kis „brainstormingra”...