Minden PC-s játékos egyetért abban, hogy az optimalizálás kulcsfontosságú folyamat a fejlesztés során, hiszen csak ezzel garantálható az, hogy minél több emberhez jusson el a játék, s akinél elindul a program, ott lehetőleg szépen is fusson. Nos, az Assassin’s Creed 4 producere ebben nem ért egyet, s azt mondja, hogy PC-re optimalizálni nem fontos, majd a népek úgyis vesznek jobb grafikuskártyát, ha nem megy jól játék.

Az érdekes kijelentést Sylvain Trottier tette az Edge magazin újságírójának, aki többek között arról kérdezte az úriembert, hogy milyen volt next-gen platformokra (Xbox One, PS4) dolgozni. Ez olvasható a magazin 261. számában:

„Az új platformok sokkal közelebb állnak a PC-hez, így a mérnökeink a kutatást és fejlesztést PC-n végezték, mivel tudtuk, hogy végül egész jól fog majd futni a játék az új konzolokon -- persze adaptálni kellett, de ez mindennél így van.

Mindig fontos kérdés, hogy milyen kompromisszumokat kell kötnünk, hogyan fog kinézni a játék és milyen teljesítményt követel meg. PC-n nem igazán kell törődni az optimalizálással, mivel az elfogadott meglátás az, hogy ha nem megy elég jól a program, akkor veszel egy jobb GPU-t. Konzolon ezt nem lehet megcsinálni.”

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!