Bejártuk Varsót és a CD Projekt RED főhadiszállását, lezártuk a World of Warcraft történelmet, Heroes of the Storm bétáztunk, kiveséztük a Dying Lightot, megnéztük az ArmA-modokat, összeszedtük a 2015-ös CES újdonságait -- szóval februárban sem unatkoztunk. Itt az év második PC Guruja!
VIHAROS VIZEKEN
A februári számot telő alá hozni nem volt egyszerű, annak ellenére sem, hogy már január első hetében tudtuk, mi lesz a címlapon, hogy végre összejön a majd egy éven át tologatott Witcher 3 utunk, és még azt se rejtettük véka alá, hogy mi lesz a teljes játékunk. Az utóbbi kapcsán azonban akadt probléma: sajnos a Rayman Origins kiadója, a Ubisoft úgy döntött, hogy nem adja oda a játék telepítőfájljait, és mi magunk se készíthettünk ilyet, így semmiképp se tudtuk volna felrakni a DVD-mellékletre a játékot. A másik problémát az időzítés hozta: a februári számra nagyon kevés tesztelnivaló jutott, márpedig ha még videoteszteket sem tudunk a DVD-re rakni, akkor milyen értéket jelentene egy szinte tök üres lemez?
Ezért hoztunk egy döntést: a helyzetre való tekintettel a februári PC Guru mellé nem csomagoltunk DVD-mellékletet.
Ebből igyekszünk nem rendszert csinálni, de mivel a Ubisofttól még három másik játékunk is lesz idén (Might and Magic Heroes VI: Shades of Darkness, Prince of Persia: The Forgotten Sands, The Settlers 7), ezért lehetséges, hogy azon hónapokban sem adunk DVD-t a lap mellé. A félreértések elkerülése végett ez NEM azt jelenti, hogy megszűnne a PC Guru DVD-melléklete: ezek mind egyedi esetek. Természetesen nem fogjuk elherdálni az esetlegesen így megtakarított pénzt, hanem visszaforgatjuk a teljes játék büdzsébe, hogy az év hátralevő részében is ilyen minőségi játékokat adhassunk a magazin mellé!
A sok üresjárattal teli hónap persze a magazin javára szolgált, hiszen az őszi tesztcunami miatt a háttérbe szorított előzetesek teljes erejükkel tértek vissza. A világon az elsők között játszottunk a The Witcher 3: Wild Hunttal (és még egy vezető fejlesztőt is mikrofonvégre kaptunk), ketten is ráfüggtünk a Heroes of the Storm bétájára, bejártuk a H1Z1 zombikkal fertőzött világát, Christ pedig kényszerítő erővel vettük rá arra, hogy végre fejezze be a négy fejezetesre hízott World of Warcraft visszaemlékezését.
ZOMBIK ÉS ALIENEK
A februári uborkaszezon ellenére kifejezetten jelentős mennyiségű tesztet tudtunk összehozni: múlt havi címlapos játékunk, a Dying Light végleges változata végre elstartolt, és négy oldalon át próbáltuk kitalálni, felül tudja-e múlni a Dead Islandet. Ugyanezt kérdeztük a Gat out of Hell és a Saints Row összevetésében, közben pedig megvívtuk a harcot a túlélésért az Alien: Isolation öt letölthető tartalmában, túléltük a Blackguards 2 könyörtelen küzdelmeit, hatalmas pozitív csalódásként éltük meg a semmiből érkezett Grey Goo által nyújtott élményt, megnéztük a Grim Fandango újrakiadását, és még kicsit konzoloztunk is a Captain Toad's Treasure Trackernek hála.
Ismét van DayZ-rovat (ezúttal a testhőmérséklettel a főszerepben), JohnBart az ArmA-modok történetét foglalta össze, a Nosztalguruban pedig a King's Quest-széria több mint egy évtizedes múltjára emlékeztünk vissza.
Az igazán nagy buli azonban a hardvereknél volt. Hat teljes oldalon át mutatjuk be az idei CES újdonságait, de közben összeírtunk pár fontos tudnivalót a Windows 10-től, a VGA-piac irányáról, leteszteltük az új Geforce GTX 960-at, a Razer DeathAdder gamer-egeret és a Razer Leviathan soundbart, és még egy Shuttle gépet is szétkaptunk.
TELJES JÁTÉK: RAYMAN ORIGINS
Ebben a hónapban a Rayman Originsszel bútorozott össze a PC Guru, hogy egy kis melegséggel, vidámsággal és őrült humorral tornáztassa meg az ujjaidat, jó pár kellemes pillanattal ajándékozva meg téged. Minden idők egyik legszebb és legszórakoztatóbb platformjátéka uplayes kiadásban érkezik.
KÓDBEVÁLTÁS
Az 5. oldalon található matricára nyomtatott kódsort nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni a DVD tasakjára nyomtatott kódsort, az eredmény pedig egy Uplay-kód lesz, amit már beválthattok a Ubisoft áruházában.
A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csak óvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!
Egyébként én is egyetértek azokkal, akik nem hiányolják a PCGuru DVD-t. Én speciel abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy elég gyorsan lecsorognak a játékok, mind a steam-ről, mind a uplay-ről...
Nem hiszem hogy akkora tragédia lenne, ha végleg megszűnne a DVD melléklet. Én pont 10 éve veszem a PCGurut, szép kis DVD gyűjteményem van, amit nagy becseben is tartok, de a korral haladni kell! A játékok nagy része amúgy is Steam-es (vagy mint most Uplay-es) letölteni semmivel sem több idő mint a lemezel telepíteni, plusz megszűnne a legnagyobb veszély az ilyen mellékletekkel kapcsolatban, a sérült DVD lehetősége is. A lemezen lévő plusz tartalmak régen tényleg hasznosak voltak, de ma már nem nagyon van rájuk szükség, (gondolok itt a háttérképekre, programokra, stb.) a neten minden elérhető, a videóteszteket meg gondolom a szerkesztőknek is sokkal könnyebb lenne feltölteni a youtube-ra mint a lemezre nyomorítani. Ráadásul ha emiatt tényleg több forrás jut a játékbeszerzésekre, és emiatt esetleg jobb játékokat kaphatunk (mint most a Rayman, vagy majd a Heroes, Settlers) akkor szerintem erre a kompromisszumra mindenki hajlandó lenne. De ez csak egy felvetés volt, előbb utóbb úgyis meg kell lépni, a konkurencia is túlélte. Az e havi lap pedig nagyon tartalmas lett, a borító klassz, az ajándék játék pedig telitalálat! További jó munkát! :)
A teljes játék meg ajándék, és ajándék lónak ne nézd a fogát, bőven elég hozzá egy aktiváló kód meg egy kétoldalas leírás a tippekkel.
A humble féle akciók hirdetése meg nem a nyomtatott magazin feladata, hanem a naprakész, frissített weboldalé. Ha kézbe veszek egy újságot egy év múlva, akkor feleslegesen információként szerepel benne az, hogy épp melyik indie játék épp akciós valahol.
Az oldalszámcsökkenésnek csak az egyik oka a digitális átállás (majd egyszer unokáinknak elmesélhetjük, hogy voltak könyvtárak, ahol könyveket lehetett kölcsönözni...) A másik ok az speciális magyarországi jelenség: én is előfizető voltam, de már nem vagyok az, mert a szemben lakó navajonki törzs tagjai (akik egyre többen lesznek) nemes egyszerűséggel ellopják a magazint a postaládából (a rezsicsekkekkel együtt, amit persze nem fizetnek be, csak nekem jön pár hónap múlva a felszólítás). Ez Budapesten és vidéken is jellemző, főleg a panel, vagy társasházakban.
Természetesen próbáltam postán maradóra kérni, de ott is eltüntették a rehabos foglalkoztatottak.
Emiatt rendszeresen kétszer kellett fizetnem: egyszer előfizetőként, majd utána az újságosnak (és ha épp kifogyott akkor kezdhettem még mászkálni is utána). Ezért az újságosnál veszem meg már a kiadványt.
Viszont azt megbecsülni előre, hogy mennyi lesz az újságosnál a fogyás elég nehézkes. A remittenda meg veszteség, amit valahogy kompenzálni kell.
Egyébként 96 A4-es oldal azért elég sok információt tartalmazhat.
De azt az érzést mikor a kezedben fogod a kedvenc játék programod,
egy kód nem tudja vissza adni. Nekem hiányzik a korong, ennyi!
Ui:. Ja és nem tod ki rakni a polcodra csak egy darab papirt a dobozban.
De azt az érzést mikor a kezedben fogod a kedvenc játék programod,
egy kód nem tudja vissza adni. Nekem hiányzik a korong, ennyi!