A svéd Paradox évek óta a karosszéktábornokok kedvence, hiszen egyrészt remek stratégiákkal kényeztetik el őket (Europa Universalis- és Hearts of Iron-szériák), másrészt örömmel karolják fel és adják ki más csapatok ígéretes projektjeit. Jó szokásukon most sem változtattak, így hát láásuk, mit mutattak fel az idei show-n!

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim

A szerkesztőség egyik titkos favoritja és várólistás projektje. Sokat beszéltünk már róla, így nyilván mindenki tudja, hogy egy kilenc éves, legendás-klasszikus játék folytatása lesz, melyben egy királyságot kell felépíteni és menedzselni, ám közvetett módon, hiszen nekünk, mint Ardania uralkodójának annyi a feladatunk, hogy birodalmunkba csábítjuk a legkiválóbb hősöket, akik elvégzik számunkra a piszkos munkát, a polgárok létét veszélyeztető szörnyek felaprítását. Négy felvonásos, 16 küldetéses kampány, gyors meccsek, és a GameSpy támogatta négyfős LAN/Internet többszemélyes mókák, bajnokságokkal, rangsorolással, no meg a szokásos humor, és az „orosz iskolára” jellemző kajla grafika vár ránk, 2009 harmadik negyedévében.

Paradox: stratégák paradicsomaParadox: stratégák paradicsomaParadox: stratégák paradicsoma

Hearts of Iron III

Johan Andersson ismét a tervezőasztalhoz ült, tehát folytatódik a „vasszívű” széria, meglehetősen grandiózus ígéretekkel, ám mivel a cucc már a béta-fázisban van, egyre inkább látszik, hogy a srácok nem a levegőbe beszéltek. Hogy mit is kapunk? Először is egy bazi nagy térképet, több mint 14 ezer (!) tartománnyal, amelyen 100 ország színében teljesen testre szabható haderőnkkel tehetjük próbára tudásunkat 1936 és 1948 között, földön, vízen, víz alatt és levegőben a valós katonai tudással felvértezett, számtalan interakcióra (akár kémkedésre, a tartalékok és a csapatmozgások felderítésére is!) képes MI ellenében, miközben ezernél is több valós történelmi személyiséggel találkozunk a csatatéren.

A készítők igyekeznek megadni nekünk a történelmi hűség mellett teljes szabadságot választásainkban, mind e mellé kapunk egy rugalmas technológiai fát több száz kategóriával, végtelen kutatási lehetőséggel, részletesen kidolgozott diplomáciai és politikai rendszert, és állítólag a műfaj első valósághű logisztikai rendszerét. És van még pár finomság a végére: a száműzetésbe vonult kormányok külföldről „földalatti lépésekkel” és a nép fellázításával próbálhatják meggyengíteni az elnyomó hatalom erejét, a stratégiai hadrendszer immár sokkal nagyobb odafigyelésre kényszerít minket (ha mondjuk nem biztosítod egy város légvédelmét, az ellenséges bombázás végzetesnek bizonyulhat), ráadásul az egyes hadszínterekhez csatlakoztatott seregekkel sikeres kétfrontos támadásokat is indíthatunk. Megjelenés szintén a harmadik negyedévben.

Paradox: stratégák paradicsomaParadox: stratégák paradicsomaParadox: stratégák paradicsoma

East India Company

Remélem Blarskerin barátunkon és rajtam kívül van még legalább két ember, aki várja ezt a játékot, amelyben nyolc nemzet (angol, holland, francia, dán, portugál, svéd, spanyol és a Szent Római Birodalom) kelet-indiai társaságát kell felépítenünk: egy kis lélekvesztővel indulva összegyűjtenünk egy erős flottát, kereskedelmi útvonalakat kiépíteni, aztán ezeket és a rajtuk közlekedő hajóinkat, no meg a kikötőinket megvédeni a konkurenciától, akár erővel, akár diplomáciai úton, miközben kereskedünk, gyarmatok elfoglalásával terjeszkedünk, és a korona küldetéseit teljesítjük. Kétféle játékmód vár ránk: RTS-stílusban egész flottánkat kommandírozhatjuk, a „Direct Command” pedig lehetőséget ad rá, hogy saját magunk vegyük át bármely hajónk irányítását. Ráadásul flottaparancsnokokat is felvehetünk, akik a csatákban fejlődve új képességekre tesznek szert, így bónuszokkal látva el vitorlás seregünket.

Természetesen többszemélyes játék is vár ránk, egyszerre nyolcan játszhatunk (azaz mindenki akár más-más nemzet színében veheti fel a harcot), lesznek magányos- és csapatmódok is, ki-ki alapú meccsek, dicsőségünket rangsorolás és statisztikakövetős szerver támogatja és rögzíti.

Paradox: stratégák paradicsoma

Mount & Blade: Warband

Az utóbbi évek egyik legjobb garázsfejlesztése sokunk szívét elnyerte, nem érdemtelenül. Miután külhonban is sikert aratott a cím, hála elsősorban a Paradox támogatásának, szerencsére a török fejlesztők hozzájutottak némi tőkéhez, hogy továbbgondolják és feltuningolják terméküket. Ennek eredménye lett a Warband címet viselő kiegészítő, amely nem csalás, nem ámítás, többszemélyes játékmóddal egészíti ki az alapművet: egyszerre akár 32-en játszhatunk Team Deathmatch módban. Ezen túlmenően is gazdag az újdonságok listája: továbbfejlesztett stratégiai MI, kiterjesztett diplomáciai opciók, több lehetőség a többi lorddal való interakcióra, társaink „felhasználására”, hűbérbirtokaink menedzselésére, új frakciók, fegyverek, páncélzat. Immár nőül vehetjük az egyes királyságok ladyjeit, vazallusként bérelhetjük fel a lordokat, több lehetőséget kapunk az ostromoknál, fejlődik a harcrendszer, és minden elhajított fegyver és nyílvessző felvehető és újrahasználható, pontosabb lett a lóhátról íjazás is (ráadásul immár többféle nagyságú paci közül választhatunk), és sokkal több információt kapunk, így a kezdők is hamarabb belerázódhatnak a játékba, a veteránok pedig több visszajelzést kapnak, sőt a nehézségi szintet is jobban be tudjuk majd lőni.

Természetesen a külcsín is változik: teljesen új renderelő technológia, HDR, nagyobb részletesség és nagyobb felbontású textúrák a karaktereken, fegyvereken, vérteken, és új animációk. A Warband tehát igen ígéretesnek tűnik, rajongóknak kötelező vétel lehet az év utolsó negyedévében.

Paradox: stratégák paradicsomaParadox: stratégák paradicsomaParadox: stratégák paradicsoma

Legio

A Paradox létrehozott egy külön, a cégtől független kiadói „magot”, ez a Mezmer Games, amely az abszolút garázsfejlesztőknek ad lehetőséget a megjelenésre, digitális terjesztéssel, hiszen így kikerülhető a dobozos verziók költségvonzata és kockázata. Bizonyára sokan találkoztak már a Stalin vs Martians őrülettel — nos, ezt is a Mezmer segítette a piacra, és ők bábáskodnak a most bemutatásra kerülő Legio felett is.

A mitikus fantasy világban játszódó Legio egy TBS, egy vagy két játékos számára, a klasszikus sakk és a körökre osztott hadijátékok sajátos elegye. A két fél egy-egy, mágusokból harcosokból és szörnyekből álló sereget irányít, a cél természetesen az ellenfél haderejének eliminálása. A játékmenet két csatából áll: az egyik a függőhídon zajlik, a másik már valamely vár belsejében. A szabályok lehetővé teszik számtalan játékstílus alkalmazását, legyen az agresszív letámadás vagy taktikus, defenzív harcmodor.

A Legio játszható lesz egyedül, a számítógép ellenében, de haverunkkal is, akár hot seat (ketten ugyanazon a gépen) módban, akár helyi hálón vagy az interneten, többféle játékmódban, az alap Player vs. Playertől az Elimination Tournaments nevű vérbálig. A hangulatról csavaros háttérsztori, a játék történéseire reagáló, dinamikus zene, és több száz animáció gondoskodik, speciális támadásokkal, mozgásokkal (Harry Potter, varázslósakk, valaki?).

A minimális gépigény barátságos: 2,4 GHz proci, 512 MB RAM, Ati 9600 vagy valami Nvidia Geforce FX, de egy 1,8-as kétmagossal, két gigányi memóriával, egy X600 vagy GF 7800-zal már teljes pompájában élvezhetjük a küzdelmet.

A svéd ICE Game Studios érdekesnek ígérkező játéka 2009 harmadik negyedévére várható, amint írtam, digitális csatornákon, 19,99 dolláros ajánlott áron.



(A többi játékról is hamarosan felkerül az E3-as videó, akit érdekel valamelyik, nézzen vissza később!)