Már lassan meg se kéne lepődnünk, hogy milyen nyilatkozatok történnek a játékvilágban -- így történt ez most is a Csillagok Háborúja-hasonlat esetében, amire reagálva mutatunk nektek pár nagyszerű játékot, amik inkább nevezhetők korunk Star Warsának, mint a Call of Duty.
A Baldur's Gate-ről, Neverwinter Nightsról és legfőképp a Knights of the Old Republicról elhíresült Bioware, miután kiadta legújabb remekművét Xbox360-ra, beállt az EA kötelékébe és a konzolos megjelenést követő majdnem egy év után PC-re is elhozta Shepard parancsnok kalandját -- amit többek közt ]{redencnek és a CD Projektnek köszönhetően ékes anyanyelvünkön élvezhettünk. Összességében elmondható, hogy az eddig Bioware-történeket sikerült egy vadiúj szintre emelni, amely a sztori összetettségében és bonyolultságában mutatkozik meg leginkább amellett, hogy rendkívüli műgonddal megalkotott, egyedi karakterek színesítették a játékmenetet. A történet helyszínét adó mély világegyetemet tudományos alapokra építette a fejlesztőcsapat, és mellé még nagy adagnyi politikai csatározásokat is kaptunk az izgalmas fokozása végett. Azt meg mellékesen tesszük hozzá, hogy Luke Skywalkernek sosem volt akkora sikere a földi és földönkívüli nőknél, mint Shepard parancsnoknak...
Aki esetleg még nem próbálta ki ezt a nagyszerű játékot, az mindenképpen tekintse meg videotesztünket, hátha Darths érvei meggyőzik a szoftver kipróbálásáról.
A Square Enix Final Fantasy-sorozata számos konzolgeneráción átívelő életpályával büszkélkedhet, ahol is alaposan otthagyta névjegyét a játékosok emlékezetében. Érdekes, hogy a játék régebbi részei kb. annyira közkedveltek a rajongók körében, mint amennyire nem szimpatizáltak a sorozat újabb darabjaival. A történet során több mint drámainak nevezhető momentumokkal találkozhat az egyszeri játékos és ez, valamint a jó vágástechnikával fűszerezett átvezető videók szinte beszippantják az embert a történetbe, amit annak befejezéséig képtelenség letenni.
A Bungie gyermeke az, amit sokan kritizáltak a különböző franchise-okból való lopkodások miatt, ám ez sem halványítja el azt a tényt, hogy egy remek játékot sikerült összehoznia a fejlesztőcsapatnak, ami a játékosok többségét, illetve kiadóként a Microsoftot is megnyerte magának. Eme klasszikus azonban nemcsak játékszoftverként aratott osztatlan sikert, hanem Star Wars mintájára könyvként, DVD-ként, sőt még akciófiguraként is megállta a helyét (nemcsak Bate asztalán), és ezek közül az első kettő oly módon szélesítette és töltötte ki a történet alapjául szolgáló univerzumot, hogy a tájékozott játékosoknak még nagyobb élmény lett a sztori felgöngyölítése.
A StarCraft első része minden idők egyik legnagyobb példányszámban eladott játéka, amely koreai barátainknál egyedi módon már jó ideje nemzeti sportnak számít, és külön a StarCraftra specializálódott csatornák elégítik ki a televíziók előtt ülő játékosok igényeit. Ezek után evidens volt, hogy olyan játékot hozzanak össze a Blizzard munkatársai, ami megállja a helyét az előd mintájára, de már mai, fogyasztható köntösben érkezzen hozzánk. Ez meg is történik néhány nap múlva, és már egy emberként várja mindenki, hogy milyen izgalmakat tartogat majd az egyjátékos kampány (sajnos) első harmada.
A World of Warcraft sikere páratlan a számítógépes játékok történelmében, hiszen jelen állás szerint 12 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet és ez értelemszerűen az Activision egyik legnagyobb bevételi forrását jelenti a Call of Duty mellett. A Blizzard egy hatalmas világot tárt elénk, amiben a játékosokat számtalan lehetőség, küldetés és egyéb kihívás várja, s ezeket remélhetőleg az idén megjelenő Cataclysm kiegészítővel sikerül felülmúlnia sokunk kedvenc fejlesztőcsapatának. Az utóbbi időszakban azonban sok megszállott játékos panaszkodott a játék tartalmára, mivel a Blizzard egy megalapozott döntést követően egyre inkább nyitott az olyan hétköznapi játékosokkal szemben, akik nem tudnak és/vagy nem akarnak sok időt fordítani a játékra, de szeretnék a lehető legtöbb kihívást (mint például Arthas legyőzését) teljesíteni.
Mass Effect
A Baldur's Gate-ről, Neverwinter Nightsról és legfőképp a Knights of the Old Republicról elhíresült Bioware, miután kiadta legújabb remekművét Xbox360-ra, beállt az EA kötelékébe és a konzolos megjelenést követő majdnem egy év után PC-re is elhozta Shepard parancsnok kalandját -- amit többek közt ]{redencnek és a CD Projektnek köszönhetően ékes anyanyelvünkön élvezhettünk. Összességében elmondható, hogy az eddig Bioware-történeket sikerült egy vadiúj szintre emelni, amely a sztori összetettségében és bonyolultságában mutatkozik meg leginkább amellett, hogy rendkívüli műgonddal megalkotott, egyedi karakterek színesítették a játékmenetet. A történet helyszínét adó mély világegyetemet tudományos alapokra építette a fejlesztőcsapat, és mellé még nagy adagnyi politikai csatározásokat is kaptunk az izgalmas fokozása végett. Azt meg mellékesen tesszük hozzá, hogy Luke Skywalkernek sosem volt akkora sikere a földi és földönkívüli nőknél, mint Shepard parancsnoknak...
Aki esetleg még nem próbálta ki ezt a nagyszerű játékot, az mindenképpen tekintse meg videotesztünket, hátha Darths érvei meggyőzik a szoftver kipróbálásáról.
Final Fantasy
A Square Enix Final Fantasy-sorozata számos konzolgeneráción átívelő életpályával büszkélkedhet, ahol is alaposan otthagyta névjegyét a játékosok emlékezetében. Érdekes, hogy a játék régebbi részei kb. annyira közkedveltek a rajongók körében, mint amennyire nem szimpatizáltak a sorozat újabb darabjaival. A történet során több mint drámainak nevezhető momentumokkal találkozhat az egyszeri játékos és ez, valamint a jó vágástechnikával fűszerezett átvezető videók szinte beszippantják az embert a történetbe, amit annak befejezéséig képtelenség letenni.
Halo
A Bungie gyermeke az, amit sokan kritizáltak a különböző franchise-okból való lopkodások miatt, ám ez sem halványítja el azt a tényt, hogy egy remek játékot sikerült összehoznia a fejlesztőcsapatnak, ami a játékosok többségét, illetve kiadóként a Microsoftot is megnyerte magának. Eme klasszikus azonban nemcsak játékszoftverként aratott osztatlan sikert, hanem Star Wars mintájára könyvként, DVD-ként, sőt még akciófiguraként is megállta a helyét (nemcsak Bate asztalán), és ezek közül az első kettő oly módon szélesítette és töltötte ki a történet alapjául szolgáló univerzumot, hogy a tájékozott játékosoknak még nagyobb élmény lett a sztori felgöngyölítése.
StarCraft
A StarCraft első része minden idők egyik legnagyobb példányszámban eladott játéka, amely koreai barátainknál egyedi módon már jó ideje nemzeti sportnak számít, és külön a StarCraftra specializálódott csatornák elégítik ki a televíziók előtt ülő játékosok igényeit. Ezek után evidens volt, hogy olyan játékot hozzanak össze a Blizzard munkatársai, ami megállja a helyét az előd mintájára, de már mai, fogyasztható köntösben érkezzen hozzánk. Ez meg is történik néhány nap múlva, és már egy emberként várja mindenki, hogy milyen izgalmakat tartogat majd az egyjátékos kampány (sajnos) első harmada.
World of Warcraft
A World of Warcraft sikere páratlan a számítógépes játékok történelmében, hiszen jelen állás szerint 12 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet és ez értelemszerűen az Activision egyik legnagyobb bevételi forrását jelenti a Call of Duty mellett. A Blizzard egy hatalmas világot tárt elénk, amiben a játékosokat számtalan lehetőség, küldetés és egyéb kihívás várja, s ezeket remélhetőleg az idén megjelenő Cataclysm kiegészítővel sikerül felülmúlnia sokunk kedvenc fejlesztőcsapatának. Az utóbbi időszakban azonban sok megszállott játékos panaszkodott a játék tartalmára, mivel a Blizzard egy megalapozott döntést követően egyre inkább nyitott az olyan hétköznapi játékosokkal szemben, akik nem tudnak és/vagy nem akarnak sok időt fordítani a játékra, de szeretnék a lehető legtöbb kihívást (mint például Arthas legyőzését) teljesíteni.
A WOW-ot talán meg tőbben utálják/nem szeretik mint amenyien játszák. Az hogy hányan játszák az lényegtelen. talán még az ME kőzelébbe se ér, lehet hogy maga a világ jól van felépitve de sok új dologgal nem tudnak előrukolni, mig az ME-ből sokmindent ki lehet még hozni a SW-ből meg mégtőbbet.
A Starcraft és Final Fantasy terén nem igen van tapasztalatom tehát sok mindent nem tudok róla mondani.
Egyet viszont tudok, valakinek nagon nagot kéne napjainkban lakitani ahoz hogy felűlmulja az SW-t. Szerintem ez az a dolog ami mostanábban nem fog bekővetkezni, lesznek jó játékok, jó filmek de egyse ér jől az SW-vel. Aki felűl akkarja mulni annak egy elég komoly univerzumot kell létrehoznia ahoz hogy sikerűljőn a terve. Egy ovatos tippelés leghamarabb talán 50 év múlva lehetne róla szó, de szivem szerint 100-at mondanék.
Az első, ami mindenképpen jelentős cím, nem más, mint a World of Warcraft, hiszen akárhogy is nézzük, milliók játszanak vele nap, mint nap - sőt, sokan (mármint a Blizzard-on kívül) ebből is élnek meg tulajdonképpen (gondolok itt elsősorban a "goldfarmer" arcokra).
Ezenkívül akik csak kicsit is jártasak a játékvilágban, tudják, hogy mi az a WoW, még akkor is, ha nem is játszanak vele - ilyen szempontból nézve szerintem a Blizzard eme remeke (?) lehetne a játékvilág Star Wars-a, csakúgy, mint például...
... a StarCraft. Hatalmas rajongói táborral bír, plusz van egy ország - Dél-Korea -, ahol tulajdonképpen nemzeti sportnak számít az SC többjátékos módja.
A második rész pedig itt kopogtat az ajtónkon, s bár pár napon belül már mindannyian játszhatunk vele, plusz, már a publikus bétával is nagyon sokan tolták, mégis, hatalmas várakozás előzi meg, hogy végre "hivatalosan" is megjelenjen. Mit fűzhetnék még hozzá ehhez?
A harmadik cím, amire én gondoltam, az a japánok büszkesége, a Final Fantasy saga. A sorozat már a tizenharmadik részénél tart, s még mindig nem fulladt ki - ami mondjuk nem is olyan nagy csoda, mert egyrészt a japánok már párszor bebizonyították, hogy tudnak jóféle történeteket kitalálni, másrészt, ha megnézzük, szinte valamennyi rész más és más kitalált világokban játszódik, amiknek nem sok közük van egymáshoz.
persze azt se felejtsük el, hogy néhány címen kívül, az FF sorozat szinte az egyetlen, úgymond "klasszikus" jRPG a piacon, ami a nyugati országokban (gondolok itt főleg az Egyesült Államokra, de persze Európa is fontos tényező) is széles körben elterjedt és népszerű.
De, újfent kiemelem: a fenti címek, bár nagyon jó játékok, mégsem léphetnek SW-i magasságokban, még akkor sem, ha szimplán csak a játékvilágot nézzük - ahhoz valami sokkal nagyobb, jelentősebb, szebb és jobb címmel kellene, hogy előrukkoljon valaki, szerintem...
Dave: Teljesen egyetértek, most mindenki isteníti őket, aztán 10-20 év múlva a nevükre sem emlékszik senki (kivéve talán a WoW, mert az ahhoz kötődő függőség már orvosi eset, ezt valószínűleg nem felejtik el egy ideig).
bár pénzügyileg tényleg a WoW az első )
De szerintem a videojátékokat azért nem kéne összehasonlítani egy olyan eposszal mint a Csillagok Háborúja.
Népszerűségben mindegyik alulmaradna.
mzoli: Művészetnek meg a CoD is művészet. Attól még, hogy Kotick egyre csak ássa elfele az Activisiont és vele együtt ráncigálja a CoD szériát, nem kell oyanokat mondani amikhez nem értesz vagy te is tudod, hogy nem igaz.