Tegnap leleplezték a Call of Duty: Ghostsot, és bár a játék létezéséről már tudunk egy ideje, mozgásban csak a Microsoft Xbox One bemutatóján mutatta meg magát az Infinity Ward új FPS-e. Dióhéjban: nextgen motor, posztapokaliptikus sztori, átalakított multiplayer és stabil 60 fps-es sebesség várható. Részletek alant!
Mindennél szebb?
A Call of Duty: Ghosts az Activision szerint az eddigi legszebb és legjobb CoD-játék lesz, és erről a fenti traileren túl pár érdekes információval próbálták meggyőzni a közönséget. Régi vesszőparipája a sorozatot nem kedvelő játékosoknak, hogy a CoD csúnya -- nos, ezen igyekszik most változtatni az Infinity Ward, ugyanis az ezeréves IW Engine-t lecserélték egy nextgen hardverre optimalizált motorra. A látvány ennek megfelelően ugrásszerű fejlődést mutat: a karakterek sokkalta kidolgozottabbak, látszódnak rajtuk az erek, a szőr, a vér, a sebek; megjelennek a dinamikus árnyékok; jobb részecskeeffektekre lehet számítani és még sorolhatnánk -- alant egy videóban nézhetitek meg, mennyit javul majd a Call of Duty: Ghosts grafikai színvonala a Modern Warfare 3-hoz képest. Igaz, még így is kicsit elavultnak tűnik a motor, főleg a Battlefield 3 bemutatója, vagy az új KillZone után. Fontos megjegyezni viszont, hogy a sebesség eztán is stabil 60 fps lesz, a felbontás pedig 1920x1080. Ezen tények ismeretében már nem olyan meglepő, hogy a Call of Duty: Ghosts elmarad a nagy riválisok mögött.
Ami a játékmenetet illeti, a Call of Duty: Ghosts az elődeihez hasonlóan gyors tempót diktáló, úgynevezett run 'n' gun FPS lesz, sok-sok scriptelt jelenettel, hullámvasútszerű egyjátékos móddal, és persze szűk pályákra szabott, személyes jellegű multiplayer küzdelmekkel. A szólista komponens érdekessége, hogy az Infinity Wardnak megtetszett a Black Ops II, így a Ghostsban is kidolgozott forgatókönyv lesz, rendes drámával, sőt mi több, posztapokaliptikus univerzummal, melynek semmi köze az eddigi CoD-játékok világához.
A Call of Duty: Ghosts egy olyan Egyesült Államokba kalauzolja el a játékosokat, amit tíz esztendeje kis híján megsemmisített valaki vagy valami. Hogy mi áll a nemzetet eltipró kataklizma mögött, nem tudjuk, lassan a maréknyi túlélő is kezdi elfelejteni a dolgot. Csak annyi biztos, hogy a Szellemeknek nevezett különleges osztag a kormány utolsó, lemorzsolódott maradékát szolgálva olyan küdletésre indul, ami talán visszájára fordíthatja a közelgő feledést.
Az Oscartól a haverokig
A forgatókönyvet Stephen Gaghan hollywoodi író-rendező jegyzi, aki 2001-ben Oscar-díjat kapott a Traffic című film szövegkönyvéért, de a Sziriána szkriptjéért is jelölték a szobrocskára. Gaghan saját bevallása szerint emberközeli történetet írt a Ghostshoz, melyben nemcsak a Szellemek már-már mitikus harci teljesítményére koncentrált, de a szereplők humánus, bajtársi jellemzőit is hitelesen ábrázolta. Sőt, az egyik társunk egy intelligens kutya lesz, akit egy valódi harci németjuhászról mintáztak (a készítől még az állat sérüléseit is aprólékosan lemásolták). Hogy ebből mi sül ki, elválik --mi mindenesetre bizakodunk, még úgy is, hogy a videojáték teljesen eltérő média, mint a film.
A mutiplayer is fejlődésen ment keresztül. Az Infinity Ward egyszerűen átvette a Battlefield 3 irányítását, azaz már a Call of Duty: Ghostsban is át tudunk "csúszni" a kisebb akadályokon. Kihajolás is lesz, ezzel picit taktikusabbá téve az egyébként gyors meccseket, a fegyvereink, karaktereink pedig teljesen személyre szabhatókká váltak, azaz nem lesz két egyforma baka az internetes csatamezőkön. A pályák nagy újdonsága, hogy rombolhatók és dinamikusak: ez utóbbi annyit tesz, hogy bizonyos események, mint egy földrengés vagy cunami, játék közben is módosítják a felépítésüket. Ennél több infó egyelőre nincs, a bemutató és az azt követő zártkörű demonstráció csak a grafikai fejlődésre koncentrált, de ez érthető, hisz már csak pár hét, és nyakunkon az E3.
A Call of Duty: Ghosts PC-re, Xbox One-ra, PlayStation 4-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra is meg fog jelenni, 2013 őszén. A DLC-k eleinte Xbox-exkluzívnak számítanak majd, már most borítékolható a szezonjegy és a többi hasonló sallang. Egy biztos: az Activision szeretne elkápráztatni bennünket. Szerintetek menni fog?
Call of Duty: Ghosts -- Megjelenés: 2013 ősz -- Gépigény: nem ismert
Érdeke:talán
Fejlődés:nem nagyon
Az Inifnity Ward mindig jól készíti el a játékot annak ellenére is hogy az apuci Activision megköti a kezét és így remélem hogy az új franchise már elég teret ad a csapatnak hogy jól összerakják.
Az igazi nagy dobás az valszeg a karakter összeállítás és a blöki lesz az összes többi hatalmas fejlesztés már vagy 3-4 éve lerágott csont lesz a kisebb költségvetésű FPS-esektől mint pl a ghost recon és társai ahol inkább mentek rá a technikázásra mintsem csak mész és lősz mint a CoD.
Én nem játszottam a Black Ops 2 vel mert a gépem valamiért nem akarta vinni annak ellenére hogy bőven elbírta volna de a MW 3 grafikája nem volt épp a csúcs szóval már ép ideje volt felvenni a listára az új grafikus motort is.
Ezzel a grafikával nekem már semmi bajom sincs, bár ha játszani fogok vele, akkor még 360-on, ami valószínű erősen lebutított grafikát kap.
Az összehasonlító videóban tényleg ugrásszerűnek tűnik/tűnhet a grafikai változás, de szerintem akció közben nem volt ennyire feltűnő.
A fejlesztéseknek örülök, de amennyi pénzt lekaszáltak az utóbbi időben én többet várok néhány szőrszáltól. Bízom benne, hogy végre jó játékot kapunk, a sikerben meg nem kell... ha ráírom egy random bögrére, hogy "Call of Duty" eladom ötezerért. Na de szurkolok a srácoknak, hiába lettem az utóbbi években CoD ellenes.