Nem vitás, a Mass Effect sikeres volt, konzolon és PC-n is egyaránt, ebből pedig egyenesen következik, hogy lesz folytatása is a játéknak, hiszen az EA-t nem úgy ismerjük, hogy csak úgy parlagon hagyna egy ilyen potenciális fejőstehenet. Korábban is voltak már pletykák a folytatással kapcsolatban, de ez mind közül ez a legnagyobb terjedelmű. Egyetlen szépséghibája az egésznek, hogy a forrásként egy már törölt GameSpot cikk van jelölve, amit lehet, hogy ezért tüntettek el, mert égbekiáltó sületlenségeket tartalmazott, vagy -- és szerintem ez a valószínűbb -- mert a kiadó vagy fejlesztő kérte így és ha kérik, mi is levesszük!
A Mass Effect 2-t csakúgy, mint az első rész, most is a Bioware csapata fejleszti némi segédlettel az EA és a Microsoft Games Studiostól. A játék 2009 novemberében fog megjelenni Xbox360-ra, majd valamikor 2010-ben PC-re is -- de én a számítógépes megjelenést májusra, április környékére saccolnám, hiszen, ha minden igaz, hat hónapig konzolexkluzív lesz a cím.
A fejlesztőcsapat már 2007 júliusa óta dolgozik a folytatáson, az Unreal Engine 3 egy módosított verziójával. A projekten dolgozó fiúk és lányok rengeteg dolgoznak a textúrák élesebbé varázslásán, és a karaktermodellek animációján, mindamellett, hogy a vízfelületek élethű szimulációjára is jut idejük. Az ígéretek szerint a játék a szebb lesz, mint a Gears of War 2.
A történet a Mass Effect PC-s verziójának utolsó fejezete után két hónappal játszódik, de mást sajnos nem tudunk, viszont azt igen, hogy lesz lehetőség, hogy az előző részben használt karakterünkkel folytassuk a történetet, és most már akár 120-as szintre is felfejleszthetjük őt. Ha viszont új profilt szeretnénk csinálni, az sem lesz gond, hiszen két új karakterosztállyal bővül a repertoár, és valószínűleg más módon is személyre szabhatjuk a főhősünket. A csapatunk ezentúl maximálisan öt fős lehet, és hogy ezt a megnövekedett létszámot maximálisan ki tudjuk használni, egy öt fős kooperatív mód is érkezik a folytatáshoz.
Az állítólagos GameSpot beszámolóból fény derült az egyik küldetésre is. A második misszió keretében a Virmire (Vermár) bolygón hozott döntésünk függvényében megmenthetjük egy halottnak hitt társunkat (aki a Mass Effectben halt meg), és magyarázatot kapunk arra, hogy miként élte túl a halálosnak vélt robbanást.
Érdekesség, hogy a történet során lesznek gigászi főellenég harcok is, amik kicsit megszínesítik a játékot, valamint az egyszerű csaták is monumentálisnak ígérkeznek.
Ha lehet hinni a pletykának, akkor úgy tűnik, hogy a fejlesztés során a „mindenből többet és nagyobbat” jelmondat csengett a programozók fülében, hiszen nyolcszor több bolygót látogathatunk meg, és mindegyik planéta nagyobb is lett az előző részhez képest, amiken most már kis bázisokat és bányákat is létesíthetünk, már ha a légkör ezt megengedi. A játék vezető tervezője, Preston Watamaniuk szerint a bázisokra komoly veszélyt jelenthetnek a természeti viszonyok, például egy vulkanikus kitörés könnyedén a földdel teheti egyenlővé az otthonunkat, de a pusztítás mellett valami szépet is láthatunk a változatos színekben pompázó hóviharoknak köszönhetően.
A bányászatról csupán annyit tudunk, hogy ezeket a nyersanyaglelőhelyek mellett telepíthetjük, és a bevétel egy részét a Földnek kell átadnunk, viszont dönthetünk úgy is, hogy illegalitásba vonulunk, és a teljes bevételt megtartjuk magunknak.
Az előző rész rajongó valószínűleg tárt karokkal fogadják azt a lehetőséget, hogy az új részben Eden Prime (Éden Egyes) is felfedezhető lesz, sőt még otthont is alapíthatunk ott, ezen felül a Citadel (Citadella) is nagyobb lesz, és mikor odalátogatunk, a csapatunk is velünk tart.
A bolygók felfedezéséhez továbbra is a megbízható „űrterepjárónkat” fogjuk használni, ami most már négy fő szállítására képes, és különböző extrákkal fejleszthető is.
A játékosok fegyvereinek száma jócskán bővült, az egyik új stukkerre jó példa a The Scilary. Ez a fegyver leginkább egy rakétavetőre hasonlít, azonban a működése abban különbözik itt, a Földön ismert társától, hogy a talajra kell célozni, majd a levegőbe fellőni a lövedéket, hogy aztán eső módjára hulljanak a célterületre a repeszek. Emellett lesz lehetőségünk késekkel is hadonászni, amit a többi fegyverhez hasonlóan szintén fejleszthetünk. A kés különleges képessége, hogy ha eldobjuk, visszatalál hozzánk, azonban van gyenge pontja is, például tűz hatására megolvadhat.
Komolyan oda kell majd figyelnünk a karakterünk páncéljára, hiszen különbözőképpen sérül annak függvényében, hogy milyen típusú töltény találta el, és a természeti viszonyok is kárt tehetnek benne (nagy hidegben képes megfagyni), ezért célszerű mindig időt fordítani arra, hogy kijavítsuk az esetleges hibákat. Természetesen ezt is fejleszthetjük, és egyedivé is varázsolhatjuk, például matricákkal.
Az előző részből ugyan kimarad a multiplayer lehetősége, de az új részben már helyet kap ez is. A Survival (Túlélés) nevű játékmódban a játékosoknak az ellenfelek végtelen rohamait kell túlélnie. A győztest az alapján hirdetik ki, hogy mennyi ellenséget volt képes megölni egy játékos, és eközben mennyi ideig tudott életben maradni.
A hír végére pedig néhány kevésbé lényeges információ pontokba szedve:
A Mass Effect 2-t csakúgy, mint az első rész, most is a Bioware csapata fejleszti némi segédlettel az EA és a Microsoft Games Studiostól. A játék 2009 novemberében fog megjelenni Xbox360-ra, majd valamikor 2010-ben PC-re is -- de én a számítógépes megjelenést májusra, április környékére saccolnám, hiszen, ha minden igaz, hat hónapig konzolexkluzív lesz a cím.
A fejlesztőcsapat már 2007 júliusa óta dolgozik a folytatáson, az Unreal Engine 3 egy módosított verziójával. A projekten dolgozó fiúk és lányok rengeteg dolgoznak a textúrák élesebbé varázslásán, és a karaktermodellek animációján, mindamellett, hogy a vízfelületek élethű szimulációjára is jut idejük. Az ígéretek szerint a játék a szebb lesz, mint a Gears of War 2.
A történet a Mass Effect PC-s verziójának utolsó fejezete után két hónappal játszódik, de mást sajnos nem tudunk, viszont azt igen, hogy lesz lehetőség, hogy az előző részben használt karakterünkkel folytassuk a történetet, és most már akár 120-as szintre is felfejleszthetjük őt. Ha viszont új profilt szeretnénk csinálni, az sem lesz gond, hiszen két új karakterosztállyal bővül a repertoár, és valószínűleg más módon is személyre szabhatjuk a főhősünket. A csapatunk ezentúl maximálisan öt fős lehet, és hogy ezt a megnövekedett létszámot maximálisan ki tudjuk használni, egy öt fős kooperatív mód is érkezik a folytatáshoz.
Az állítólagos GameSpot beszámolóból fény derült az egyik küldetésre is. A második misszió keretében a Virmire (Vermár) bolygón hozott döntésünk függvényében megmenthetjük egy halottnak hitt társunkat (aki a Mass Effectben halt meg), és magyarázatot kapunk arra, hogy miként élte túl a halálosnak vélt robbanást.
Érdekesség, hogy a történet során lesznek gigászi főellenég harcok is, amik kicsit megszínesítik a játékot, valamint az egyszerű csaták is monumentálisnak ígérkeznek.
Ha lehet hinni a pletykának, akkor úgy tűnik, hogy a fejlesztés során a „mindenből többet és nagyobbat” jelmondat csengett a programozók fülében, hiszen nyolcszor több bolygót látogathatunk meg, és mindegyik planéta nagyobb is lett az előző részhez képest, amiken most már kis bázisokat és bányákat is létesíthetünk, már ha a légkör ezt megengedi. A játék vezető tervezője, Preston Watamaniuk szerint a bázisokra komoly veszélyt jelenthetnek a természeti viszonyok, például egy vulkanikus kitörés könnyedén a földdel teheti egyenlővé az otthonunkat, de a pusztítás mellett valami szépet is láthatunk a változatos színekben pompázó hóviharoknak köszönhetően.
A bányászatról csupán annyit tudunk, hogy ezeket a nyersanyaglelőhelyek mellett telepíthetjük, és a bevétel egy részét a Földnek kell átadnunk, viszont dönthetünk úgy is, hogy illegalitásba vonulunk, és a teljes bevételt megtartjuk magunknak.
Az előző rész rajongó valószínűleg tárt karokkal fogadják azt a lehetőséget, hogy az új részben Eden Prime (Éden Egyes) is felfedezhető lesz, sőt még otthont is alapíthatunk ott, ezen felül a Citadel (Citadella) is nagyobb lesz, és mikor odalátogatunk, a csapatunk is velünk tart.
A bolygók felfedezéséhez továbbra is a megbízható „űrterepjárónkat” fogjuk használni, ami most már négy fő szállítására képes, és különböző extrákkal fejleszthető is.
A játékosok fegyvereinek száma jócskán bővült, az egyik új stukkerre jó példa a The Scilary. Ez a fegyver leginkább egy rakétavetőre hasonlít, azonban a működése abban különbözik itt, a Földön ismert társától, hogy a talajra kell célozni, majd a levegőbe fellőni a lövedéket, hogy aztán eső módjára hulljanak a célterületre a repeszek. Emellett lesz lehetőségünk késekkel is hadonászni, amit a többi fegyverhez hasonlóan szintén fejleszthetünk. A kés különleges képessége, hogy ha eldobjuk, visszatalál hozzánk, azonban van gyenge pontja is, például tűz hatására megolvadhat.
Komolyan oda kell majd figyelnünk a karakterünk páncéljára, hiszen különbözőképpen sérül annak függvényében, hogy milyen típusú töltény találta el, és a természeti viszonyok is kárt tehetnek benne (nagy hidegben képes megfagyni), ezért célszerű mindig időt fordítani arra, hogy kijavítsuk az esetleges hibákat. Természetesen ezt is fejleszthetjük, és egyedivé is varázsolhatjuk, például matricákkal.
Az előző részből ugyan kimarad a multiplayer lehetősége, de az új részben már helyet kap ez is. A Survival (Túlélés) nevű játékmódban a játékosoknak az ellenfelek végtelen rohamait kell túlélnie. A győztest az alapján hirdetik ki, hogy mennyi ellenséget volt képes megölni egy játékos, és eközben mennyi ideig tudott életben maradni.
A hír végére pedig néhány kevésbé lényeges információ pontokba szedve:
- A játék fizikai rendszerét a Havok motor biztosítja
- Összesen 3000(!) NPC-vel elegyedhetünk beszélgetésbe, azonban a nem játszható karakterek teljes számát még homály fedi
- A Game Over bejátszást 1.78 percesre csökkentették a rajongók kérésére
- A játék fejlesztése várhatóan 28 hónapot vesz majd igénybe
- A karakterünket bionikus karokkal is felvértezhetjük, amellett, hogy pisztolyokat, sörétes puskákat, és automata fegyvereket mind a két kezünkben hordozhatunk és üzemeltethetünk.
- Ha esetleg vízben halnánk meg, akkor a holttestünk csak lassan süllyed a víz fenekére, ahogy a fegyvereink is, hála a részletes vízfelület modellezésnek
boss harc szerűség eddig is volt (Artemis Tau-nál, Liara után menet, Mako nélkül szembeszállni a nagy Geth ellen, elég ien feelinget hozott).
egyébként sok volt már a játékban, csak itt kibővítik. mondjuk a bányászat kicsit fölösleges (kibővíteni, így is elég volt szerintem). a sok ház vétele is inkább olyan EA erőltetés, de azért poén. remélem hamarabb kijön, mert 2010 NAGYON messze van
Azér' egy tíz kilós flinta ugyan süllyedjen már a neki kijáró sebességgel, hála a részletes gravitációnak...