Bár a Heavy Rain egy PlayStation 3-exkluzív játék, talán minden játékosnak tanulságos lehet, hogy igenis kaszálhat egy kiadó nagyot merész ötletek bevállalásával is. Hisz ha mondjuk az EA állt volna a Quantic Dream mögött, lehet, hogy egy félig-meddig akciójátékot készített volna a csapat, ezzel szemben a japán Sony semmibe sem szólt bele, hagyta, hogy David Cage és kreatív csapata előrukkoljon egy egyedi, felnőtteknek szóló videojátékkal.
A Quantic Dream szerint a Sonyval nagyon jó volt együtt dolgozni, a csapat pedig meg is hálálta a törődést: a Heavy Rain nemcsak kritikai, de anyagi siker is lett, 2011-ig bezárólag kétmillió példányban kelt el. Azóta viszont eltelt két további esztendő, amiről azon túl, hogy jön a srácok Beyond című játéka, sőt, egy PS4-es projekt is a munkapadon van, nem tudtunk semmit. Pár napja viszont Guillaume de Fondaumiere, a Quantic Dream egy kevesebbet emlegetett zsenije a lenyeylországi Digital Dragons rendezvény közönsége előtt felfedte, hogy mennyibe került a játék fejlesztése, és mennyi pénzt hozott vissza a projekt.
A fejlesztés tiszta költsége 16,7 millió euró volt, ami forintban jelenlegi árfolyamon közel ötmilliárdot jelent. A reklámköltség és a különböző rendezvények lebonyolítása persze megszorozta a kiadásokat, így a teljes Heavy Rain úgy 40 millió eurójába került a Sonynak. S hogy mennyi jött ebből vissza? Nos, de Fondaumiere diszkréten annyit mondott, hogy "több mint 100 millió euró, nagyon megérte tehát a játék". Ez forintban közel 30 milliárd, és 60%-kal több, mint amennyit a Sony kiadott. Nem csoda hát, hogy a kiadó bízik a Quantic Dreamben.