Mielőtt azonban rátérnénk a címben és a beharangozóban is emlegetett visszatérésre és ajándékra, tekintsünk kicsit a múltba! 1994-ben két, a komputeranimációban és a speciális effektek készítésében igencsak jártas szakember, Sherry McKenna és Lorne Lanning játékcéget alapított azzal a céllal, hogy létrehozzanak egy komplett univerzumot, és ebben öt játékot. Ezt az univerzumot Oddworld („fura világ”) névre keresztelték, önmagukat pedig ennek lakóiként aposztrofálták: Oddworld Inhabitants.
A tervezett széria első része 1997 szeptemberében jelent meg Oddworld: Abe's Oddysee néven, és lett egyből milliók kedvence annak ellenére, hogy sok helyen őrületesen frusztráló volt ellenőrzőpontos mentési rendszere -- ám ezt leszámítva látványvilágában, zseniálisan kitalált mechanizmusában minden idők egyik legjobb 2D-s platformcímét tisztelhetjük benne. A játék sztorija szerint a gonosz glukkonok rabszolgasorba taszították a mudokonokat, és gyárakban, bányákban dolgoztatják őket. Egyikük, Abe, egy húsfeldolgozó üzemben rádöbben, hogy a biztos halál vár rá, így elhatározza, hogy megszökik, és magával viszi társait is, amennyit csak tud. A játék kétféle befejezéssel bírt, attól függően, hogy sikerült-e legalább ötven rabot kiszabadítanunk -- ám ez nem volt egyszerű feladat, Abe minden képességét be kellett vetnünk a dolog érdekében, és olykor atomkemény, olykor szimplán idegesítő feladatokat és feladványokat megoldanunk, no meg túlélnünk a pályákat, hiszen egy bekapott ütés vagy lövés azonnali halált, és a legközelebbi checkpointra visszapakolást vont maga után.
Ezt a valóban nem túl jól sikerült játékelemet szerencsére az 1998 novemberében debütált Oddworld: Abe's Exoddus eliminálta a gyorsmentés funkcióval, így aztán valóban igazi platformlegendává vált. A folytatásban amúgy Abe barátunknak egy sörgyárat kell szabotálnia, amely a mudokonok csontjából és könnyeiből főz italt a glukkonoknak -- elsősorban oly módon, hogy a rabszolgákat utasítja bizonyos feladatok elvégzésére. Ismét kétféle befejezés várt ránk, a jóhoz azonban immár 150 komát kellett szabadlábra helyezni (sőt, háromszáz megmenekült mudokon után egy meglepetés várt ránk). Fontos megjegyezni, hogy ez a felvonás a srácok saját terminológiája szerint nem tartozik bele a pentalógiába, hanem amolyan „expanzió” az első részhez, azaz a sztori annak folytatása, de maga a játék egy bónuszanyag.
Az „igazi” második rész a Munch's Oddysee volt, amely bánatunkra már elhagyta a PC-t, hiszen a Microsoft éppúgy lecsapott rá, mint a Bungie-féle Halóra, és azzal együtt az új konzol, az Xbox egyik nyitócíme lett 2001 novemberében. Ennek címszereplője egy kétéltű, békaszerű gabbit, aki fajtársait keresi, Abe pedig azt a megbízást kapja, hogy segítsen neki. A mechanizmus hasonló volt az eddigiekhez (kivéve, hogy immár két hőst terelgethettünk, szabadon váltva kettejük között attól függően, mikor melyikük speciális képességére van szükségünk), ugyanúgy jó/rossz befejezéssel, a grafika azonban már valódi 3D. A Munch Oddysee összességében egy remek, bár sajnos kissé repetitív játék lett.
A legutolsó Oddword játék a Stranger's Wraith, amely 2005 januárjában jelent meg, ugyancsak Xbox-exkluzív címként, és már egy vadnyugati környezetben játszódó külső nézetes akció/kalandként (bár élő muníciót használó számszeríjunkkal belső nézetben célozhatunk). Főhősünk a fejvadász Stranger, akinek bűnözők elfogásával elegendő pénzt kell összekaparnia, hogy megmentsen „valakit”, mindehhez erőszakot vagy lopakodós/leütős metódust is használhat (az élve elkapott törvényen kívüliekért több moolah, azaz fizetség jár). A Stranger's Wrath egy minden elemében kiváló játék, a közönség és a kritikusok is szerették.
Nos akkor tehát a jó hír, ami szerintem 2010 egyik bombameglepetése: az Oddworld Inhabitants ugyanis ezt a négy remek játékot egybecsomagolva, Oddboxx néven, digitális terjesztésben piacra dobja PC-re, ami egyben azt is jelenti, hogy megkapjuk a két xboxos „mostohagyermek” átiratát is. A pakk a Steam, az IGN D2D, a Stardock, az Amazon és a GamersGate rendszerében lesz megvásárolható, egyben, de címenként külön-külön is, az alábbi árakon:
(Aki szeretne ingyen hozzájutni, az benevezhet a készítők által kiírt pályázatra, amelyben nem kell mást tenni, mint összehozni Abe, Munch vagy Stranger „urakat”, illetve a friss eseményeket (konkrétan az Obbboxxot) egy képre és azt kirakni a srácok Facebook-oldalára -- a legmókásabb alkotás beküldője kap egy letöltési kódot ajándékba.)
Az Oddboxx megjelenésének pontos dátuma egyelőre nem ismert, az biztos, hogy még idén szert tehetünk rá.
A tervezett széria első része 1997 szeptemberében jelent meg Oddworld: Abe's Oddysee néven, és lett egyből milliók kedvence annak ellenére, hogy sok helyen őrületesen frusztráló volt ellenőrzőpontos mentési rendszere -- ám ezt leszámítva látványvilágában, zseniálisan kitalált mechanizmusában minden idők egyik legjobb 2D-s platformcímét tisztelhetjük benne. A játék sztorija szerint a gonosz glukkonok rabszolgasorba taszították a mudokonokat, és gyárakban, bányákban dolgoztatják őket. Egyikük, Abe, egy húsfeldolgozó üzemben rádöbben, hogy a biztos halál vár rá, így elhatározza, hogy megszökik, és magával viszi társait is, amennyit csak tud. A játék kétféle befejezéssel bírt, attól függően, hogy sikerült-e legalább ötven rabot kiszabadítanunk -- ám ez nem volt egyszerű feladat, Abe minden képességét be kellett vetnünk a dolog érdekében, és olykor atomkemény, olykor szimplán idegesítő feladatokat és feladványokat megoldanunk, no meg túlélnünk a pályákat, hiszen egy bekapott ütés vagy lövés azonnali halált, és a legközelebbi checkpointra visszapakolást vont maga után.
Ezt a valóban nem túl jól sikerült játékelemet szerencsére az 1998 novemberében debütált Oddworld: Abe's Exoddus eliminálta a gyorsmentés funkcióval, így aztán valóban igazi platformlegendává vált. A folytatásban amúgy Abe barátunknak egy sörgyárat kell szabotálnia, amely a mudokonok csontjából és könnyeiből főz italt a glukkonoknak -- elsősorban oly módon, hogy a rabszolgákat utasítja bizonyos feladatok elvégzésére. Ismét kétféle befejezés várt ránk, a jóhoz azonban immár 150 komát kellett szabadlábra helyezni (sőt, háromszáz megmenekült mudokon után egy meglepetés várt ránk). Fontos megjegyezni, hogy ez a felvonás a srácok saját terminológiája szerint nem tartozik bele a pentalógiába, hanem amolyan „expanzió” az első részhez, azaz a sztori annak folytatása, de maga a játék egy bónuszanyag.
Az „igazi” második rész a Munch's Oddysee volt, amely bánatunkra már elhagyta a PC-t, hiszen a Microsoft éppúgy lecsapott rá, mint a Bungie-féle Halóra, és azzal együtt az új konzol, az Xbox egyik nyitócíme lett 2001 novemberében. Ennek címszereplője egy kétéltű, békaszerű gabbit, aki fajtársait keresi, Abe pedig azt a megbízást kapja, hogy segítsen neki. A mechanizmus hasonló volt az eddigiekhez (kivéve, hogy immár két hőst terelgethettünk, szabadon váltva kettejük között attól függően, mikor melyikük speciális képességére van szükségünk), ugyanúgy jó/rossz befejezéssel, a grafika azonban már valódi 3D. A Munch Oddysee összességében egy remek, bár sajnos kissé repetitív játék lett.
A legutolsó Oddword játék a Stranger's Wraith, amely 2005 januárjában jelent meg, ugyancsak Xbox-exkluzív címként, és már egy vadnyugati környezetben játszódó külső nézetes akció/kalandként (bár élő muníciót használó számszeríjunkkal belső nézetben célozhatunk). Főhősünk a fejvadász Stranger, akinek bűnözők elfogásával elegendő pénzt kell összekaparnia, hogy megmentsen „valakit”, mindehhez erőszakot vagy lopakodós/leütős metódust is használhat (az élve elkapott törvényen kívüliekért több moolah, azaz fizetség jár). A Stranger's Wrath egy minden elemében kiváló játék, a közönség és a kritikusok is szerették.
Nos akkor tehát a jó hír, ami szerintem 2010 egyik bombameglepetése: az Oddworld Inhabitants ugyanis ezt a négy remek játékot egybecsomagolva, Oddboxx néven, digitális terjesztésben piacra dobja PC-re, ami egyben azt is jelenti, hogy megkapjuk a két xboxos „mostohagyermek” átiratát is. A pakk a Steam, az IGN D2D, a Stardock, az Amazon és a GamersGate rendszerében lesz megvásárolható, egyben, de címenként külön-külön is, az alábbi árakon:
Oddboxx | 19,99 Ł | 24,99 € | 24,99 $ |
---|---|---|---|
Abe's Oddysee | 3,99 Ł | 4,99 € | 4,99 $ |
Abe's Exoddus | 3,99 Ł | 4,99 € | 4,99 $ |
Munch's Oddysee | 6,99 Ł | 9,99 € | 9,99 $ |
Stranger's Wrath | 11,99 Ł | 14,99 € | 14,99 $ |
(Aki szeretne ingyen hozzájutni, az benevezhet a készítők által kiírt pályázatra, amelyben nem kell mást tenni, mint összehozni Abe, Munch vagy Stranger „urakat”, illetve a friss eseményeket (konkrétan az Obbboxxot) egy képre és azt kirakni a srácok Facebook-oldalára -- a legmókásabb alkotás beküldője kap egy letöltési kódot ajándékba.)
Az Oddboxx megjelenésének pontos dátuma egyelőre nem ismert, az biztos, hogy még idén szert tehetünk rá.
Most 50%-os akcióban van, a csomag 12,49€-ért vihető.
Itt van: http://www.oddworld.com/?p=292
És azt is írják, hogy az első 24 órában féláron lesz kapható.
"The release of Oddboxx will also coincide with the first day of the Annual Steam Holiday Sale, meaning that during the first 24 hours of release, the game will be sold with 50% of its marked price discounted."
Későbbi státusz: Megvesszük
Még későbbi státusz: Játszunk vele s röhögünk^^
I can't wait...remélem Karácsonyra kigyün^^ Istenem...még édesapám mutatta be az első 2 játékot nekem, hát máig ezzel játszom Good old times...
BiGame15: Nekem is . Még emlékszem rá, hogy a fater tolta PS1-en én meg könyörögtem, hogy hadd játszhassak vele. Az lett az eredménye, hogy odaadta és konkrétan -rá f@stam magamat .
Bevallom én az elődökkel nem játszottam! Haveremék Oddawoltak értük
Mi csak a Stranger's Wraith-et toltuk X-en eléggé tetszett! Hisz vadnyugat ami nagy kedvencem és a karakter is jó arc
Most 5 év elteltével megkapjuk PC-re az átiratot