A Radical Entertaiment stúdiót 1991-ben alapította Dave Davis, Rory Armes és Ian Wilkinson Vancouverben, előbbi kettő a ma EA Canada néven ismert Distinctive Software csapatát erősítette korábban. Független fejlesztőként rengeteg játékot készítettek, amelyek közül talán a legismertebb és legnépszerűbb a The Simpsons: Hit & Run. 2005-ben vásárolta fel őket a Vivendi, amelynek égisze alatt olyan címeket készítettek, mint a Scarface: The World Is Yours, az Incredible Hulk: Ultimate Destruction, illetve a Crash Bandicoot franchise alá tartozó Crash Tag Team Racing, Crash of the Titans és Crash: Mind over Mutant.
Aztán jött 2008-ban az Activision-féle felvásárlás, és az első pofon: az új gazda egyből felére csökkentette a gárda létszámát, elkaszálta a már gyakorlatilag aranylemezen lévő Scarface 2-t, amin a srácok két éve melóztak, és teljes gőzzel ráállította őket az új IP-re, a Prototype-ra, amely 2009. júniusában jelent meg, kisebb meglepetést és elég szép közönségsikert aratva (több mint kétmillió eladott játék). A folytatást még az év decemberében bejelentették -- időközben az is kiderült, hogy az Acti még egy címet kukába dobott, egy Crash Bandicoot játékot, egy évnyi fejlesztés után.
A Prototype 2 PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra ez év április 24-én jelent meg, és ugyancsak kedvező fogadtatásban részesült, a nyitó hónapi eladásokban lenyomta még a Kinect Star Warst és a Modern Warfare 3-at is. Ezek után nehezen hittük el, amit a verebek csiripeltek, nevezetesen, hogy az Activision nem elégedett az értékesítéssel, és a stúdió bezárását tervezi. Pedig de.
Az első hír Twitteren érkezett ma reggel, majd a Kotaku megkeresésére az Activision kiadta a hivatalos nyilatkozatot, mely így szól:
Mindehhez a csapat saját Facebook-oldalán megjelentetett búcsúüzenetében annyit tett hozzá, hogy nagyon büszkék arra, amit elértek a Prototype franchise-zal, de „sajnos a Blacklight-vírus nem terjedt el olyan mértékben, mint kellett volna”. Egyben biztosították a PC-játékosokat, hogy a széria második része a boltokba kerül július 24-én.
A Radical Entertainment 2011 augusztusában ünnepelte fennállása 20. évfordulóját azzal, hogy e két évtized alatt több mint 30 millió példány kelt el játékaikból. Egy hideg üzleti döntés értelmében tehát ez a történet a mai napon, 2012. június 28-án véget ért.
Aztán jött 2008-ban az Activision-féle felvásárlás, és az első pofon: az új gazda egyből felére csökkentette a gárda létszámát, elkaszálta a már gyakorlatilag aranylemezen lévő Scarface 2-t, amin a srácok két éve melóztak, és teljes gőzzel ráállította őket az új IP-re, a Prototype-ra, amely 2009. júniusában jelent meg, kisebb meglepetést és elég szép közönségsikert aratva (több mint kétmillió eladott játék). A folytatást még az év decemberében bejelentették -- időközben az is kiderült, hogy az Acti még egy címet kukába dobott, egy Crash Bandicoot játékot, egy évnyi fejlesztés után.
A Prototype 2 PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra ez év április 24-én jelent meg, és ugyancsak kedvező fogadtatásban részesült, a nyitó hónapi eladásokban lenyomta még a Kinect Star Warst és a Modern Warfare 3-at is. Ezek után nehezen hittük el, amit a verebek csiripeltek, nevezetesen, hogy az Activision nem elégedett az értékesítéssel, és a stúdió bezárását tervezi. Pedig de.
Az első hír Twitteren érkezett ma reggel, majd a Kotaku megkeresésére az Activision kiadta a hivatalos nyilatkozatot, mely így szól:
„Bár jelentős összeget fektettünk a Prototype IP-be, az nem talált széles vásárlóközönségre. A Radical nagyon tehetséges fejlesztőcsapat, de miután több lehetőséget is végigpróbáltunk a stúdió érdekében, beleértve annak eladását is, az egyeztetések végén arra a nehéz döntésre jutottunk, hogy az egyetlen lehetőség a létszám jelentős csökkentése. Ennek értelmében pár dolgozó még részt vesz a Radical Entertainment alkalmazottjaként más Activision Publishing projektek támogatásában, de a stúdió egyetlen játékot sem készít a továbbiakban.”
Mindehhez a csapat saját Facebook-oldalán megjelentetett búcsúüzenetében annyit tett hozzá, hogy nagyon büszkék arra, amit elértek a Prototype franchise-zal, de „sajnos a Blacklight-vírus nem terjedt el olyan mértékben, mint kellett volna”. Egyben biztosították a PC-játékosokat, hogy a széria második része a boltokba kerül július 24-én.
A Radical Entertainment 2011 augusztusában ünnepelte fennállása 20. évfordulóját azzal, hogy e két évtized alatt több mint 30 millió példány kelt el játékaikból. Egy hideg üzleti döntés értelmében tehát ez a történet a mai napon, 2012. június 28-án véget ért.
Én a Storm Regiont még jobban sajnáltam, mint most a Radicalt, de attól még tragikus egy ilyen nagy múltú, jó játékokat fejlesztő cég bezárása, csak azért, mert nem termelt ki annyi profitot az első három hónapban, mint amennyit a kiadó elképzelt.. Most pedig a fejlesztők egy részét berakják egy CoD fejlesztőgárdába és esélyük sem lesz kreatívnak lenni.
Véleményem a dologról...
Chocho: És a magyarokat ne sajnáljuk, akik a kenyerükért dolgoznak minden nap? Aztán ha kirúgják őket, akkor a mai világban elég kevés az esély az elhelyezkedésre más munkahelyen. Külföldön ezt elég könnyen meg oldják, el mennek mosogatni, és ott a 300.000ft-os fizetés...
Hát igen ez bekezdés elmondja mindazt, amit az Activision-ról tudni érdemes.
slide: pont hogy ők kúrták el a cb-t