Jumpgate és AutoAssault. Két MMOG, melyek a mai napig futnak, és bár nem nevezhetőek átütő sikernek, elég jól összerakott címekről van szó, melyeknek stabilan teljesítenek, előbbi 2001 óta fogadja az űrcsatára vágyókat a kibertér csillagfényes homályában (pályázok az „év képzavara” díjra). A mélytengeri, rusnya, de túlélni képes rablóhalról elnevezett csapat úgy tűnik, szilárd anyagi alapokon áll, ugyanis komoly fejlesztéseket jelentettek be a jövő évre, amely azért is fontos számukra, hiszen 2007-ben lesz a stúdió 10 éves.
Először is felfrissítik a Jumpgate univerzumát, korszerűbb grafika és fejlettebb AI a két legfőbb iránypont. Aztán új MMOG hegesztésébe is kezdenek. Erről csak annyit tudunk, hogy egy jelentős játékgyár megbízásából készül, hogy „megváltoztassák a módot, ahogy a gyerekek a jövőben játszanak majd”. A hivatalos bejelentés januárban lesz, addig lehet találgatni, a srácok szerint nem nehéz a rébusz, a szóban forgó hagyományos játék ugyanis üvölt az MMOG-s átértelmezés után. A tagfelvétel egyébként nagy volumenű, a mostani 50 fős létszámot 100-ra szeretnék emelni.
A harmadik hír egy teljesen hagyományos FPS-ről szól, úgy tűnik, mindenki lát ismét fantáziát a műfajban (lásd tegnapi hírünket a kaszinós Phantom EFX hasonló lépéséről). A játék egy „modern day urban shooter”, azaz napjainkban játszódik, nagyvárosi környezetben. Motorja az Unreal3 lesz, a fizikáról pedig az Ageia PhysX csipje gondoskodik, így egy totálisan, atomokra megsemmisíthető környezetet ígérnek a fiúk. Jól hangzik, persze az ördög(hal) a részletekben bújik meg, és ezeket még nem ismerjük.
A magunk részéről mindenesetre boldog 10. évfordulót kívánunk a halas srácoknak, napjainkban azért nagy szó, hogy egy stúdió saját erőből, saját szellemi és anyagi tőkével megálljon a lábán nemcsak egy-két évig, de egy teljes évtizedig. Ezért mindenképp jár a gratuláció...