2007 egy kivételesen erős évnek számított a videójátékos megjelenéseket tekintve, hiszen ebben az esztendőben indul útjára a Crysis, a Mass Effect és a S.T.A.L.K.E.R. – Shadow of Chernobyl, de a God of War és a Halo-sorozat is folytatást kapott, valamint ekkor lépett át a Call of Duty franchise a modern hadviselés harcmezeire. Ebben az igencsak erős mezőnyben látott napvilágot a 2K Games és Irrational Games gondozásában készült immersive-sim shooter, a BioShock, ami jött, látott és győzött – de nem sokon múlt, hogy kukázzák.

Ken Levine játékigazgató szerint a BioShockot majdnem törölték, mert úgy gondolták, hogy nem fog jól fogyni. Levine szerint már a kezdetekben számos kihívással kellett szembenézniük a költségvetést és a pénzügyi elvárásokat illetően. A játék olyan kockázatot jelentett, amit a csapat nem szívesen vállalt, pláne úgy, hogy több nagy kiadó sem vállalta be ezt a koncepciót akkoriban. A kiadói jogokat végül a Take-Two vette meg, amely a későbbiekben felvásárolta az Irrational Games csapatát és a BioShock piacra kerülhetett. A többi pedig már történelem.