- Egy volt Naughty Dog-fejlesztő reagált a Microsoft stúdiófelvásárlásaira
- Szerinte egyik sincs azon a szinten, mint a Sony belsős csapatai
A Microsoft az elmúlt két évben nagyon aktív volt az "átigazolási piacon", hiszen olyan stúdiókat szereztek meg maguknak, mint az Obsidian vagy a Ninja Theory (utóbbinak már a következő generációs játékát is bemutatták). És bár egy időre most biztosan leállnak ezzel a tevékenységgel, azt aligha lehet vitatni, hogy erősen megerősödött az Xbox-üzletág first-party fejlesztők tekintetében.
Egyes vélemények szerint most már a Microsoft is képes lehet versenyezni az olyan Sony-exkluzívokkal, mint a God of War, a Horizon Zero Dawn vagy a Marvel's Spider-Man. A korábban a Naughty Dognál is tevékenykedő, pályafutása során pedig többek között a The Last of Us, Uncharted, Assassin's Creed és Mass Effect szériákon is dolgozó animátor, Jonathan Cooper szerint azonban nem ilyen egyszerű a helyzet.
"Egyik felvásárolt stúdió sincs azon a szinten, mint a Sony belsős csapatai, és csak támogatással, valamint hosszú távú alkalmazással és pénzügyi háttérrel fognak tudni eljutni odáig" - írja a Twitteren.
Cooper tehát úgy véli, hogy a bővülés ellenére még komoly évek kellenek, mire a Microsoft képes lesz elérni a Sony Worldwide Studios által képviselt színvonalat, az irányt azonban mindenképpen jónak tartja.
None of the purchased studios are at the same level as Sony 1st party, and will only get there with support and long-term hiring and financial support. I do prefer this route to creating entirely new studios that have no shared culture though.
— Jonathan Cooper (@GameAnim) December 16, 2019