A free-2-play üzletmodell remek... lehet, ha egy fejlesztő vagy kiadó nem rontja el az egészet kiegyensúlyozatlan fizetős szolgáltatásokkal, mint rengeteg MMOG esetében. A közelgő Ultima Forever is ingyenes játék lesz, ám a BioWare ígéri, hogy itt nincs semmi csalás, azok is teljes értékű játékot kapnak, akik nem akarnak fizetni érte.
Az első és legfontosabb, hogy az ingyenes játékosok nem lesznek kirúghatók a szerverekről. A játék producere, Jeff Skalski úgy véli, hogy a pár órás kitiltásnak semmi értelme, csak elveszi az ember kedvét, holott pont az lenne a lényeg, hogy "szívből játsszunk". A másik fontos dolog a megszerezhető tárgyak és felszerelések kérdése: Jeff szerint a játékban mindent össze lehet szedni ingyen is, de persze meg is vehetjük a kellő cuccokat, minden az elszántságunkon múlik. Az Ultima Forever ráadásul egy teljesen nyitott világot tár elénk, ahol mindenféle korlátozás nélkül utazhatunk, maximum egy-egy küldetés állhatja utunkat.
A játékban egyébként kizárólag emberként lehet majd játszani. Kezdetben két kaszt lesz (harcos és mágus), majd pár havonta jön a maradék négy osztály. A multi kizárólag kooperatív lesz, a harcrendszer pedig a fejlesztők szerint olyan, mint a Zelda: A Link to the Pastben, csak épp egyszerre négy-öt képességgel.
Az első és legfontosabb, hogy az ingyenes játékosok nem lesznek kirúghatók a szerverekről. A játék producere, Jeff Skalski úgy véli, hogy a pár órás kitiltásnak semmi értelme, csak elveszi az ember kedvét, holott pont az lenne a lényeg, hogy "szívből játsszunk". A másik fontos dolog a megszerezhető tárgyak és felszerelések kérdése: Jeff szerint a játékban mindent össze lehet szedni ingyen is, de persze meg is vehetjük a kellő cuccokat, minden az elszántságunkon múlik. Az Ultima Forever ráadásul egy teljesen nyitott világot tár elénk, ahol mindenféle korlátozás nélkül utazhatunk, maximum egy-egy küldetés állhatja utunkat.
A játékban egyébként kizárólag emberként lehet majd játszani. Kezdetben két kaszt lesz (harcos és mágus), majd pár havonta jön a maradék négy osztály. A multi kizárólag kooperatív lesz, a harcrendszer pedig a fejlesztők szerint olyan, mint a Zelda: A Link to the Pastben, csak épp egyszerre négy-öt képességgel.