A Warner Bros. Interactive mindent elkövet, hogy a vásárlók tisztában legyenek vele: az ősszel érkező Middle-earth: Shadow of Mordor nem az Assassin's Creed-sorozat másolata, hanem eredeti megoldásokkal operáló akciójáték, amiben a harc csak egy funkció, nem pedig konkrét cél.
A kiadó a tegnapelőtt megjelent előzetes videó után kürtölte világgá, hogy a Middle-earth: Shadow of Mordorban a különleges képességeken és a hadseregben szerzett előmenetelen lesz a hangsúly, ezek a tulajdonságok pedig nem részei az AC-játékoknak. Az üzenet világos: a Warner és a Monolith (azok a srácok, akik a fejlesztést végzik, és többek között a FEAR-t is elkövették) unja már a folytonos vádaskodást, és nem talál jobb módszert az igaza alátámasztására, mint az információk sulykolását.
Szerintetek is klón a Middle-earth: Shadow of Mordor? Válaszaitokat a kommentek között várjuk!
Hol van ma már az eredetiség?
Ennyi erővel minden játékra rá lehetne húzni mindent.
Én azt mondom hogy a XY játékban lévő klisék vissza vezethetők a kő-papír-ollóra.
Engem rohadtúl nem érdekel ki honnan lop, ha a végeredmény jó lesz.
Magán vélemény, de számomra az AC nem jött be. Ez viszont valami isten király.
Szóval akkor az én szempontomból nézve, végre valaki csinált is valami élvezhetőt, abból a bizonyos kliséből.
Szóval ha nem egy az egyben koppintás akkor csinálják csak. Ez is eredményezheti egy motor fejlődését.
Van egy kis fogalomzavar: amiről beszélsz, az mozgási alrendszer, és nem motor. Ez a fajta alrendszer a platformjátékokból eredeztethető, ugyanilyen mozdulatokkal kellett kalandozni az összes Lara Croft játékban (sőt, ha jól rémlik, akkor a Legendben lehetett ugyanúgy fejest ugrani egy tóba, ahogy Altair és utódai fejest ugranak a szénásszekérre), valamint a Prince of Persia játékokban, de ugye ezen mezsgye mentén még fel lehetne hozni példákat bőven.
"Mint pl, hogy amire rákapaszkodunk az esetleg letörik vagy csak egyszer használhatjuk, esetleg a karakter kifárad és meg kell állnia pihenni stb."
A fent említett játékokban ez mind benne van (Larának pl. nem egyszer kellett tempósan közlekedni egy szegélyen, ami folyamatosan omlott, ahogy a "ráugrok és letörik" is régi elem a műfajban). A kifáradás pedig például az I Am Alive szerves része (ott ugye külön stamina sáv van erre a célra), szóval ezt se kellene feltalálni, maximum "újrafelfedezni" (reinvent the formula, ahogy az iparban nem kevés eufemizmussal nevezik a dolgot :)).
Maga a mozgáskultúra alapja pedig ugye a parkour, ami szintén nem új dolog, erre épült ugye a Mirror's Edge is, csak belső nézetben (ahogy pl. az exoszkeletont se a Crytek találta fel, csak ugyanúgy belerakta a Crysisba, ahogy most bekerült az új CoD-ba -- ennek ellenére a játékosok 90%át nem lehet meggyőzni róla, hogy a Sledge nem a Crysisból lopta).
Szóval ha nem egy az egyben koppintás akkor csinálják csak. Ez is eredményezheti egy motor fejlődését.