- A Rainbow Six Siege volt március legjobban fogyó játéka az EMEAA piacokon
- A PS5 az eddigi legerősebb hónapját zárta
A GSD közzétette a márciusi hónap eladási adatait az EMEAA régióra vonatkozóan (ez Európa mellett a Közel-Kelet, Afrika és Ausztrálázsia egyes országait foglalja magában), ezen időszak számai pedig kiemelt fontosságúnak számítanak, hiszen ez volt az első olyan hónap, amikor már a koronavírus-járvány időszaka adja az összehasonlítási alapot.
Érződik is, hogy nagyon hirtelen ugrás volt a bevételekben 2020 márciusában, hiszen amíg az elmúlt hónapokban állandó volt a növekedés az éves összehasonlításokban, addig most a 12,6 millió eladott játék 25 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt. Főként a digitális eladások estek vissza egyébként (-30%), a bolti értékesítésben csak 14 százalékos volt a gyengülés.
Az összesített eladási listán az örökzöld címek taroltak ezúttal: az első a Rainbow Six Siege lett, megelőzve a Grand Theft Auto 5-öt. A legjobb újonc a hatodik helyezett Monster Hunter Rise lett, érdemes megjegyezni azonban, hogy ezt a játékot Európában a Nintendo forgalmazta, amely nem oszt meg digitális eladási adatokat, ráadásul csak a hónap utolsó napjaiban vált elérhetővé.
EMEAA ELADÁSOK (2021 MÁRCIUS)
- Rainbow Six Siege
- Grand Theft Auto 5
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury*
- FIFA 21
- Monster Hunter Rise*
- Mario Kart 8 Deluxe*
- Assassin's Creed Valhalla
- Animal Crossing: New Horizons*
- NBA 2K21
- Middle-earth: Shadow of War
- Metro Exodus
- Marvel's Spider-Man: Miles Morales
- Red Dead Redemption 2
- The Crew 2
- Assassin's Creed Odyssey
- Little Nightmares 2
- Little Nightmares
- Assassin's Creed Origins
- Minecraft Nintendo Switch Edition*
*digitális eladások nélkül
A hardvereknél ezt a hónapot is a Switch nyerte, a szoftverekkel ellentétben pedig itt növekedés volt tapasztalható (szám szerint 17 százalékos). Ez persze nagyban köszönhető az újgenerációs konzoloknak, különösen a PS5-nek, amely eddigi legerősebb hónapján van túl, és különösen Franciaországban, Olaszországban, valamint Spanyolországban teljesített jól – az eladások persze továbbra is nagyrészt a kínálat szerint alakulnak.