- Bajban a Godus
- Fogy a pénz
- Csökken a morál
- És fejlesztők távoznak
- Miközben egyes funkciók teljesen hiányoznak
Rég nem hallottunk már semmi érdemit Peter Molyneux legújabb, ambiciózus játékáról, a Godusról, de mint kiderült, ennek jó oka van. A Kickstarter-kampány során 526 ezer fontot összegyűjtő projekt nem halad, funkciók teljesen egészében hiányoznak, és az sem biztos, hogy ezek valaha is el fognak készülni.
A Gamespot értesülése szerint a fejlesztésre szánt pénz fogyóban van, de ami még súlyosabb, a csapat lelkesedése is csökken, miközben többen is elhagyták a stúdiót, vagy átnyergeltek a másik, The Trial névre keresztelt projektre. A Rock Paper Shotgun felhívta a figyelmet arra, hogy a Linux verzió és a művészi album még mindig várat magára, ahogy a multiplayer mód is, pedig már egy éve korai hozzáférésben elérhető a játék.
A Godus tervezője, Konrad Naszynski nyíltan elmondta, hogy realisztikusan nézve a dolgokat valószínűleg nem fognak minden célt elérni. „A multiplayer nagyon gyenge lábakon áll éppen, különösen a hubworld.” -- mondta, hozzátéve, hogy nincs világos koncepció sem, hiszen a Godus jelenleg egy nagy, élő-lélegző világként működik, de mégis diszkrét szintekre van bontva. Naszynski elmondása szerint az most a feladatuk, hogy a Kickstarter-célok üldözése helyett kitalálják, pontosan mit akarnak a játékkal, ez pedig nem lesz egy könnyű és gyors feladat.
A kialakult helyzettel kapcsolatban természetesen megszólalt Peter Molyneux is, aki a szokásához híven optimista, de azért azt ő is belátta, hogy gondok vannak. Megerősítette, hogy egyes célokat lehet, hogy nem tudnak teljesíteni: problémás a Linux verzió és a multiplayer mód is. Előbbinél az a bökkenő, hogy a fejlesztéshez használt szoftver, a Marmalade nem támogatja a Linux operációs rendszert, utóbbi pedig azért késik, mert előbb a harcrendszert kell kidolgozni. Molyneux szerint a képeskönyv viszont előbb-utóbb biztos, hogy kész lesz. Hát, köszönjük.
Sajnos úgy tűnik, hogy a Godus is csatlakozik azokhoz a játékokhoz, amikhez az eget és a csillagokat is leígérte nekünk Molyneux, de a végtermék csalódás lett.
ehhez képest már 10-15 éve a játékosokat legjobb esetben is megosztó produktumokhoz adja nevét, évek óta pedig inkább gyanakodva, mintsem körömrágós izgalommal várjuk, mit ad ki kezéből.
hiába izgatott a godus, meg early access meg steam sale, bár volt kísértés, még azt a pár eurót sem kockáztattam meg érte. molyneux? majd meglátjuk, mi sül ki belőle.
úgy tűnik, jól tettem.
kedves pétör, a múlt dicsőségéből és a nagy szájból meg tetszett élni vagy másfél évtizedig. nagyon itt az ideje durrantani egy nagyot, vagy végleg lehúzni a rolót.