Tavaly egy csapásra valós opció lett az, hogy a nagy kiadókat megkerülve, közvetlenül a játékosok pénzéből készüljön el egy-egy ígéretes játék. A hullámot a Double Fine indította el, s azóta szinte minden hétre jut egy érdekes kezdeményezés, ráadásul nem csak a játékok témakörében, hiszen született már így konzol és periféria is.
A trend központjában álló Kickstarter ennek a rohamnak természetesen nagyon örül, egyrészt azért, mert egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az oldal, másrészt pedig azért, mert a befolyt összegből nekik is jut egy kevés. A napvilágra hozott statisztikából kiderült, hogy tavaly több mint 2,2 millió ember adakozott összesen 319 millió dollárt (percenként 606 dollárt) átutalva 18 ezer projektre. Ebből 83 millió dollár csak játékokra folyt be, s az indult 2700 projektből 911 érte el a célját.
A 2011-es eredményekhez képest a Kickstarter minden téren fejlődött: 200 százalékos növekedést könyveltek el az egyedi látogatók, az oldalletöltések és az átutalt pénz terén, s 130 százalékkal több volt a támogatók száma.
A trend központjában álló Kickstarter ennek a rohamnak természetesen nagyon örül, egyrészt azért, mert egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az oldal, másrészt pedig azért, mert a befolyt összegből nekik is jut egy kevés. A napvilágra hozott statisztikából kiderült, hogy tavaly több mint 2,2 millió ember adakozott összesen 319 millió dollárt (percenként 606 dollárt) átutalva 18 ezer projektre. Ebből 83 millió dollár csak játékokra folyt be, s az indult 2700 projektből 911 érte el a célját.
A 2011-es eredményekhez képest a Kickstarter minden téren fejlődött: 200 százalékos növekedést könyveltek el az egyedi látogatók, az oldalletöltések és az átutalt pénz terén, s 130 százalékkal több volt a támogatók száma.