A Platinum Games a japán AAA-kategóriás játékfejlesztés egyik legerősebb modern építőeleme, melynek olyan, kifejezetten eredeti címeket köszönhet a világ, mint a Bayonetta, a Vanquish, vagy épp a MadWorld, most pedig épp a Metal Gear Rising: Revengeance-en dolgoznak a brigád tagjai. Igen ám, de ezen játékok mind csak konzolokra jelentek meg, holott a Platinum egyik igazgatója, Inaba Acusi szerint a PC is nagyon erős platform, amit kár figyelmen kívül hagyni.
A PC-t is elcsábítaná?
Inaba a Polygonnak adott interjújában beszélt a PC, mint játékplatform előnyeiről. Mivel a konzolos világban a kiadók az istenek, a Platinum munkái jórészt a multik zsebét duzzasztják, és ez zavarja Inabát, aki szívesebben dolgoztatna a saját szakállára. Szerinte erre a PC a megoldás, nevezetesen a Steam, melyet a japán brigád a legkiforrottabb számítógépes rendszernek tart.
"Ha vetsz egy pillantást a japán konzoliparra, és összehasonlítod a világszinttel, rájössz, hogy egyáltalán nem nagy. Szóval számomra a PC egy kiaknázatlan terület, tele üzleti potenciállal. Remek lenne, ha rendeznénk egy sikeres Kickstarter-gyűjtést és készítenénk belőle egy játékot Steamre" -- fogalmazott.
A Kickstarterrel megkerülnék a kiadói finanszírozás árnyoldalait (mint az egyenlőtlen előnyökkel teli szerződéseket), a Steamen pedig egyszerre tetszeleghetnének a fejlesztő és a kiadó színében -- még úgy is, hogy a Valve azért nem keveset húzna le a csapat hasznából. Reméljük hát, hogy Inaba nem csak a levegőbe beszélt, mert a Platinum egy tehetséges csapat, akiket szívesen látnánk PC-s körökben.
A PC-t is elcsábítaná?
Inaba a Polygonnak adott interjújában beszélt a PC, mint játékplatform előnyeiről. Mivel a konzolos világban a kiadók az istenek, a Platinum munkái jórészt a multik zsebét duzzasztják, és ez zavarja Inabát, aki szívesebben dolgoztatna a saját szakállára. Szerinte erre a PC a megoldás, nevezetesen a Steam, melyet a japán brigád a legkiforrottabb számítógépes rendszernek tart.
"Ha vetsz egy pillantást a japán konzoliparra, és összehasonlítod a világszinttel, rájössz, hogy egyáltalán nem nagy. Szóval számomra a PC egy kiaknázatlan terület, tele üzleti potenciállal. Remek lenne, ha rendeznénk egy sikeres Kickstarter-gyűjtést és készítenénk belőle egy játékot Steamre" -- fogalmazott.
A Kickstarterrel megkerülnék a kiadói finanszírozás árnyoldalait (mint az egyenlőtlen előnyökkel teli szerződéseket), a Steamen pedig egyszerre tetszeleghetnének a fejlesztő és a kiadó színében -- még úgy is, hogy a Valve azért nem keveset húzna le a csapat hasznából. Reméljük hát, hogy Inaba nem csak a levegőbe beszélt, mert a Platinum egy tehetséges csapat, akiket szívesen látnánk PC-s körökben.
Erre mondják, h álmodik a nyomor.