A cég kreatív vezetője az interjúban elárulta, hogy a Halo-széria már most epekedve várt következő felvonásába igyekeznek minél több újítást beépíteni, nagyokat és kisebbeket egyaránt.
A rajongók körében a legnépszerűbb elmélet, hogy a következő Halo-játékban újra a sorozat ikonikus karakterét vehetjük az irányításunk alá, aki a kettészakadt Forward Unto Dawnban egy ismeretlen, de kétségkívül lakott bolygó felé sodródott mikor legutóbb, 2007-ben láttuk.
„A sorozat univerzumát és az alapvető játékmenetelemeket nem kell megváltoztatni, csak jobban, részletekbe menően meg kell ezeket mutatni. Halo-játékokat akarunk készíteni, nem egy Call of Dutyt vagy egy Ridge Racert, hiszen tisztában vagyunk azzal mitől különleges ez a sorozat.
A korábbi játékok készítése során -- a hardveres vagy a platformot ért változásoktól függetlenül -- midig maradt pár megvalósítatlan ötlet, vagy a szűkös határidő miatt, vagy mert nem foglalkoztak ezekkel eleget a fejlesztők, vagy csupán azért, mert a játékosok nem az elvártak szerint reagáltak. A következő Halóban azonban újítások érkeznek majd, melyek közül néhány drámai változás lesz, míg néhány csak apróbb finomítás. ”
A korábbi játékok készítése során -- a hardveres vagy a platformot ért változásoktól függetlenül -- midig maradt pár megvalósítatlan ötlet, vagy a szűkös határidő miatt, vagy mert nem foglalkoztak ezekkel eleget a fejlesztők, vagy csupán azért, mert a játékosok nem az elvártak szerint reagáltak. A következő Halóban azonban újítások érkeznek majd, melyek közül néhány drámai változás lesz, míg néhány csak apróbb finomítás. ”
A rajongók körében a legnépszerűbb elmélet, hogy a következő Halo-játékban újra a sorozat ikonikus karakterét vehetjük az irányításunk alá, aki a kettészakadt Forward Unto Dawnban egy ismeretlen, de kétségkívül lakott bolygó felé sodródott mikor legutóbb, 2007-ben láttuk.