A cég kreatív vezetője az interjúban elárulta, hogy a Halo-széria már most epekedve várt következő felvonásába igyekeznek minél több újítást beépíteni, nagyokat és kisebbeket egyaránt.

„A sorozat univerzumát és az alapvető játékmenetelemeket nem kell megváltoztatni, csak jobban, részletekbe menően meg kell ezeket mutatni. Halo-játékokat akarunk készíteni, nem egy Call of Dutyt vagy egy Ridge Racert, hiszen tisztában vagyunk azzal mitől különleges ez a sorozat.

A korábbi játékok készítése során -- a hardveres vagy a platformot ért változásoktól függetlenül -- midig maradt pár megvalósítatlan ötlet, vagy a szűkös határidő miatt, vagy mert nem foglalkoztak ezekkel eleget a fejlesztők, vagy csupán azért, mert a játékosok nem az elvártak szerint reagáltak. A következő Halóban azonban újítások érkeznek majd, melyek közül néhány drámai változás lesz, míg néhány csak apróbb finomítás. ”

A rajongók körében a legnépszerűbb elmélet, hogy a következő Halo-játékban újra a sorozat ikonikus karakterét vehetjük az irányításunk alá, aki a kettészakadt Forward Unto Dawnban egy ismeretlen, de kétségkívül lakott bolygó felé sodródott mikor legutóbb, 2007-ben láttuk.