• Bajban van a System Shock Remastered
  • A Nightdive Studios fejlesztőket bocsátott el
  • A projekt parkolópályára került
  • Állítólag befejezésre kerül a játék, de nem tudni mikor

Három héttel ezelőtt még a Nightdive művészei mutatták be a System Shock-ot, és bár a játék fejlesztését bemutató frissítések nem érkeztek olyan ütemben, mint azt a rajongók várták, úgy tűnt, hogy a projekt lassan, de biztosan halad. Egészen eddig. Éjjel derült égből villámcsapásként érkezett az update Stephen Kick-től, a Nightdive vezetőjétől, hogy a System Shock Remasteredet parkolópályára tették. Hogy miért? Ezt írja:

"Talán túl sikeresek voltunk. Talán célt tévesztettünk. A látomásunk megváltozott: remastered helyett egy teljesen új játékot akartunk készíteni. Unity motorról Unreal-re váltottunk, ez pedig egy olyan döntés volt, amit azóta sem bántunk meg, és ami kitűnően működött. A váltással többet akartunk létrehozni, eltávolodtunk az eredeti koncepciónktól." -- áll a közleményében.

A nagy és irreális tervek a Polygon értesülései szerint felemésztették az összegyűjtött pénz nagy részét, a kiadókkal való tárgyalás pedig nem hozott megfelelő eredményt, a fejlesztőkből is több, mint egy tucat szerződött személy elbocsátásre került, ugyanakkor a Nightdive állománya érintetlen maradt. Stephen Kick azt is leírja, hogy bár a projekt meghatározatlan idejű pihenőre megy, az befejezésre kerül, de előreláthatólag 2020 előtt nem kerül kiadásra. Larry Kuperman, a Nightdive üzleti fejlesztésekért felelős igazgatója megerősítette, hogy még 18-24 hónap munkára van szükség ahhoz, hogy a System Shock felújított része elkészüljön.

A rajongók persze dühösek, egyesek a pénzüket kérik vissza, mások pedig részletesebb magyarázatot követelnek annál, mint amit Stephen Kick adott. Mint adományozó, én még reménykedem hogy valamikor még a Citadelen sétálhatok majd, de azt biztos, hogy a nagy tervek nem mindig vezetnek jó irányba...

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!