A vasárnap indult és azóta már 130 ezer aláírásánál tartó petíciót nem mindenki tartja elegendőnek, hiszen Steve "Lelldorianx" Burke ma egy bojkottot indított, melyben mindenkit felszólít arra, hogy...
...mondják le az előrendeléseiket, ne vegyék meg játékot, és senkinek se javasolják a megvételt.
...mindenféle kapcsolatot szüntessenek meg az Infinity Ward fórumával, egyszerűen ne írjanak oda semmit.
...ne hozzák szóba sehol az Infinity Wardot, az Activisiont, vagy a Modern Warfare 2-t, csak ha a bojkottról van szó.
...árasszák el fourzerotwo e-mail címét a bojkottról szóló levelekkel.
...addig ne vegyenek semmilyen Infinity Ward játékot, ameddig meg nem kapják azt, amit akarnak.
...használják valamelyik hivatalos bojkott-matricát a fórum hozzászólásaikban. (A matricákat ezen az oldalon lehet megtalálni.)
A petíció célja, hogy az IW és az Activision magához térjen és támogassák a dedikált szervereket, különben -- Lelldorianx meglátása szerint -- a jövőben akár be is zárhatják a boltot, hiszen számos cég vesztét okozta már az, hogy nem szolgálták ki a közösséget, egy jól célzott ütéssel pedig olyan óriásokat, mint az Infinity Ward és az Activision is térdre lehet kényszeríteni.
Más. pgabor nevű fórumozónk kérésének eleget téve íme Robert Bowling blogbejegyzése, melyben elmagyarázza, mit tud és miért jó az IW.net.
Matchmaking és gördülékenyebb játékmenet: A múltban, mikor PC-n egy multiplayer mérkőzésben akartál részt venni, végig kellett böngészned egy listát, ahol azokat a szervereket láttad, melyeket különböző adminisztrátorok tartottak fenn. Ezeknek megvoltak a külön szabályaik, hogy miként lehet játszani, valamint a szerverböngésző arra is jó volt, hogy megtaláld, hol a legkisebb a szerver és a játékos közötti válaszidő, azaz a ping, ezzel biztosítva a gördülékeny játékmenetet. Az IW.nettel azonban elég csak annyit tenned, hogy beállítod a játéklisták (playlist) segítségével, hogy milyen játékmódban szeretnél játszani és milyen szabályok szerint, a rendszer pedig kiválasztja a legjobb teljesítményű szervert, ahol a kritériumaidnak megfelelő játékmódban és a képességeiddel egy szinten lévő játékosokkal lövöldözhetsz. Tehát az internetkapcsolatodhoz mérten mindig a legjobb teljesítményű szervereken játszhatsz, ráadásul egyforma képességű játékosokkal, de persze ez nem azt jelenti, hogy egy véletlenszerűen kiválasztott játékban kell részt venned, hanem azt, hogy egy olyan helyen, ahol biztosítva van a legjobb játékélmény.
Játéklisták és privát meccsek: A játéklista nem más, mint előre beállított játékmódok és pályák a publikus szerverek számára. Ha csak egy egyszerű Search and Destroy vagy Hardcore Search and Destroy játékban szeretnél részt venni és nem érdekelnek az egyéb játékszabályok, parancsba adhatod a játéklistának, hogy azokat intézze el maga. Azonban ha egy klánban játszol, és szeretnél egy másik klánnal megmérkőzni vagy csak gyakorolni, egy egyedi szabályokkal rendelkező bajnokságra indíthatsz egy privát szervert, ahol te magad adhatod meg a szabályokat, kirúghatod a nem kívánt játékosokat, és úgy általánosságban a saját szájízed szerint állíthatod be a játékot. Ha pedig beállítottál mindent, meghívhatod a rivális klánt, vagy a saját csapatoddal gyakorolhatsz a meccs előtt.
Ezzel a módszerrel nem kell modokat telepíteni vagy moddolt szervereket keresni, vagy amiatt aggódni, hogy nem te irányítod a játékot.
Csoportrendszer és barátlista: A Modern Warfare 2 PC-s verziója megkönnyíti, hogy együtt játssz a barátaiddal vagy a klánoddal. Használhatod a barátlistát, hogy lásd, ki van online, és meghívd őket egy meccsre, sőt lehetőség van arra is, hogy egy csoportként vándoroljatok szerverről szerverrel, illetve gyakorlás céljából egy másik, csoportba rendeződött klánt is meghívhattok egy privát szerverre, hogy együtt játszatok.
Csalásmentes játék: Az IW.net legnagyobb előnye, hogy nem kell többé attól tartanod, hogy egy olyan szerverre lépsz be, ahol hemzsegnek a csalók, vagy arra várnod, hogy az adminisztrátorok kipaterolják ezeket az egyéneket, az MW 2 PC-s verziójában ugyanis a Valve-Anti-Cheat rendszernek hála sokkal hatékonyabban tudjuk megőrizni a játék tisztaságát.
...mondják le az előrendeléseiket, ne vegyék meg játékot, és senkinek se javasolják a megvételt.
...mindenféle kapcsolatot szüntessenek meg az Infinity Ward fórumával, egyszerűen ne írjanak oda semmit.
...ne hozzák szóba sehol az Infinity Wardot, az Activisiont, vagy a Modern Warfare 2-t, csak ha a bojkottról van szó.
...árasszák el fourzerotwo e-mail címét a bojkottról szóló levelekkel.
...addig ne vegyenek semmilyen Infinity Ward játékot, ameddig meg nem kapják azt, amit akarnak.
...használják valamelyik hivatalos bojkott-matricát a fórum hozzászólásaikban. (A matricákat ezen az oldalon lehet megtalálni.)
A petíció célja, hogy az IW és az Activision magához térjen és támogassák a dedikált szervereket, különben -- Lelldorianx meglátása szerint -- a jövőben akár be is zárhatják a boltot, hiszen számos cég vesztét okozta már az, hogy nem szolgálták ki a közösséget, egy jól célzott ütéssel pedig olyan óriásokat, mint az Infinity Ward és az Activision is térdre lehet kényszeríteni.
Más. pgabor nevű fórumozónk kérésének eleget téve íme Robert Bowling blogbejegyzése, melyben elmagyarázza, mit tud és miért jó az IW.net.
Matchmaking és gördülékenyebb játékmenet: A múltban, mikor PC-n egy multiplayer mérkőzésben akartál részt venni, végig kellett böngészned egy listát, ahol azokat a szervereket láttad, melyeket különböző adminisztrátorok tartottak fenn. Ezeknek megvoltak a külön szabályaik, hogy miként lehet játszani, valamint a szerverböngésző arra is jó volt, hogy megtaláld, hol a legkisebb a szerver és a játékos közötti válaszidő, azaz a ping, ezzel biztosítva a gördülékeny játékmenetet. Az IW.nettel azonban elég csak annyit tenned, hogy beállítod a játéklisták (playlist) segítségével, hogy milyen játékmódban szeretnél játszani és milyen szabályok szerint, a rendszer pedig kiválasztja a legjobb teljesítményű szervert, ahol a kritériumaidnak megfelelő játékmódban és a képességeiddel egy szinten lévő játékosokkal lövöldözhetsz. Tehát az internetkapcsolatodhoz mérten mindig a legjobb teljesítményű szervereken játszhatsz, ráadásul egyforma képességű játékosokkal, de persze ez nem azt jelenti, hogy egy véletlenszerűen kiválasztott játékban kell részt venned, hanem azt, hogy egy olyan helyen, ahol biztosítva van a legjobb játékélmény.
Játéklisták és privát meccsek: A játéklista nem más, mint előre beállított játékmódok és pályák a publikus szerverek számára. Ha csak egy egyszerű Search and Destroy vagy Hardcore Search and Destroy játékban szeretnél részt venni és nem érdekelnek az egyéb játékszabályok, parancsba adhatod a játéklistának, hogy azokat intézze el maga. Azonban ha egy klánban játszol, és szeretnél egy másik klánnal megmérkőzni vagy csak gyakorolni, egy egyedi szabályokkal rendelkező bajnokságra indíthatsz egy privát szervert, ahol te magad adhatod meg a szabályokat, kirúghatod a nem kívánt játékosokat, és úgy általánosságban a saját szájízed szerint állíthatod be a játékot. Ha pedig beállítottál mindent, meghívhatod a rivális klánt, vagy a saját csapatoddal gyakorolhatsz a meccs előtt.
Ezzel a módszerrel nem kell modokat telepíteni vagy moddolt szervereket keresni, vagy amiatt aggódni, hogy nem te irányítod a játékot.
Csoportrendszer és barátlista: A Modern Warfare 2 PC-s verziója megkönnyíti, hogy együtt játssz a barátaiddal vagy a klánoddal. Használhatod a barátlistát, hogy lásd, ki van online, és meghívd őket egy meccsre, sőt lehetőség van arra is, hogy egy csoportként vándoroljatok szerverről szerverrel, illetve gyakorlás céljából egy másik, csoportba rendeződött klánt is meghívhattok egy privát szerverre, hogy együtt játszatok.
Csalásmentes játék: Az IW.net legnagyobb előnye, hogy nem kell többé attól tartanod, hogy egy olyan szerverre lépsz be, ahol hemzsegnek a csalók, vagy arra várnod, hogy az adminisztrátorok kipaterolják ezeket az egyéneket, az MW 2 PC-s verziójában ugyanis a Valve-Anti-Cheat rendszernek hála sokkal hatékonyabban tudjuk megőrizni a játék tisztaságát.
...mindenféle kapcsolatot szüntessenek meg az Infinity Ward fórumával, egyszerűen ne írjanak oda semmit.
...ne hozzák szóba sehol az Infinity Wardot, az Activisiont, vagy a Modern Warfare 2-t, csak ha a bojkottról van szó.
...árasszák el fourzerotwo e-mail címét a bojkottról szóló levelekkel.
...addig ne vegyenek semmilyen Infinity Ward játékot, ameddig meg nem kapják azt, amit akarnak.
...használják valamelyik hivatalos bojkott-matricát a fórum hozzászólásaikban. (A matricákat ezen az oldalon lehet megtalálni.)
JohnBart, az alapján, amit nyilatkozott két IW fejes, magasról tesznek a játékosok érdekeire, csak mellébeszélnek és ferdítenek. Eddig tiszteltem a IW-t, de ezután...
A többi pontban felsorolt jóságok azonban kifejezetten tetszenek, nekem személy szerint az L4D matchmaking rendszere ugrott be róla.
A bojkottot, mint olyat, pedig egyelőre még feleslegesnek tartom, előbb jobb lenne megtudni, hogy pontosan mit is jelent az IW azon kijelentése, hogy "figyelembe veszik majd a játékosok érdekeit", és hogy mennyire váltja be az IW.net a hozzáfűzött reményeket. Bojkottot azután kell indítani, ha láthatóan hülyére veszik a népet...
"If you just want to jump into a public game of Search and Destroy or Hardcore Search and Destroy and you don’t care about fully customizing it..."
Tehát ha nem foglalkozol a részletes beállításokkal, azaz ha keresel (vagy te magad csinálsz) szervert részletesen is kereshetsz és a "fully" szó nem arra utal, hogy csak 1-2 lehetőséged lenne...
A HC/nem HC alap lesz, de ha a "fully customize-ba" olyan dolgok is bekerülnek, hogy te magad tudod szűrni lehessen-e használni különböző perkeket (GL, MD, LS..stb) máris többet tud. Hiszen ezek most csak a szerver nevében vannak benne, de mi lenne, ha ezeket előre be tudnád állítani? Sok idegeskedéstől kímélné meg magát az, aki nem bírt ezt-azt a multiban. Gondolom a készítők is tudják, hogyan is mentek ezek a CoD4 esetén, és a szerverek adminjai saját preferenciájuk szerint alakították ki a szabályokat és ügyeltek arra, hogy mindenki be is tarta - ha ott voltak a szerveren!
"Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server) where you have complete control over the rules, who can join, boot players you don’t want, and essentially control the entire game or tweak it to your liking."
Ha a saját szervered is IWneten keresztül fut lehet, hogy a feltöltéssel se lenne gond, mert azon a rendszeren futna, nem közvetlenül a saját gépet - és netet- terhelné (csak feltételezés).
"Complete control over rules" és "tweak" egyik szó se arra utal, hogy itt minimális paraméterezési beállítások lennének.
"equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level"
Azaz nem aszerint fog összeválogatni másokkal, hogy ki hányas szinten van. Ami örvendetes is, hiszen lvl1-en is lehet ugyanúgy lőni, ez nem WoW.
Kérdés, hogy akkor mi alapján....
Semmi se tény, amit írtam, csak következtetés. Már alig várom, hogy megjelenjen és kiderüljön mit is tud a rendszer.
Engem inkább csak az idegesítő perkek bosszantanak, hogy ha nem lenne jüggere már 2x kifeküdt volna... ez hol hc? Sehol. OFF! Normalon ellehet vele bohóckodni, de többre nem. Mártírral különösebb gondom nincs, LS az is.. hc-ra nem való. DT oké. SP jüggerlow killah. UAV jó dolog az maradhat meg szinte az összes többi.
Másodszor: Hogy ez jobb lesz-e, több lesz-e és az MW2 miben lesz jobb általánosságban CoD4-től jósolgatni lehet, de kijelenteni bármit is róla objektíven nem. Előre temetni feleslegesnek tartom.
Megjelenik nov. 10-én és minden kiderül.
Az biztos, hogy eddig nem kellett csalódni az IW-ben, mert letett már egy s mást az asztalra. Ha pedig abból indulunk ki, hogy a CoD4 jó volt ez pedig annak a 2 éven át tartó továbbcsiszolása, én optimistán tekintek rá....
Vásárlásra pedig senki se kényszerít senkit, ha kijön és látjuk tesztekből, videókból, hogy milyen mindenki eldönti akar-e belőle.
Én remélem, sikeres lesz a bojkott (tudom, kevés esély van rá, de hátha), tanulja meg az Activision/IW, hogy ne nézze hülyének a játékosokat.