Mi az a Google Analytics 4?

Az Analytics már 2000-es évek eleje óta nyomon követi a webhely- és marketing teljesítményeket. A Google-nél a fejlesztés folyamatos volt annak érdekében, hogy a felhasználók minél több és jobb adatot tudjanak kinyerni. Ezt az Universal Analytics-ot használta a Webáruház készítés árak a webshop készítés során. 

A közkedvelt platform azonban 2023. július 1-én megszűnt a helyét pedig a Google Analytics 4 (GA4) vette át. A Google új adatgyűjtő és elemző analitikai platformjának a segítségével mindenki sokkal részletesebben megtudhatja, hogy milyen aktivitásokat végeztek az oldal látogatói.

Miként történt meg a GA4 átállás a gyakorlatban?

Valamennyi Google Analytics fiók adatgyűjtése megszűnt 2023. június 30-án, feltételezhetően a idővel el fognak veszni a korábban gyűjtött adatok is. Ha eddig nem álltál még át a GA4-re, akkor a webhelyed forgalmát nem fogod látni. Nem férsz majd hozzá olyan adatokhoz például, mint hogy hányan jártak az oldaladon, azok honnan érkeztek, milyen oldalakon jártak, mennyi időt töltöttek el ott. De azt sem fogod tudni, hogy mik azok a kampányok és hirdetések, amelyek a legtöbb konverziót hozták.

webaruhazkeszitesarakhu-2023-julius-linkmarketing-1.jpg

Az átállás valószínűleg hatással van a hirdetési fiókok teljesítményére is, mivel a közönség adatai nem kerülnek továbbításra. 

Miben nyilvánulnak meg a Google Analytics 4 (GA4) és az Universal Analytics (UA) különbségei?

Annak ellenére, hogy a két platform hasonló, mégis eltérő logika szerint épülnek fel. A felhasználóknak időbe telhet, amíg az új GA4-et megszokja, hiszen az egy lényegesen letisztultabb felülettel rendelkezik. Kevesebb menüpont, mérhető adatok, nagyobb adatvédelem, az oldallátogató tevékenységeinek nyomonkövetése.

Jelentős mértékben pontosabbá vált az adatok mérése, az eseményalapú mérésekre tértek át a munkamenetek helyett, így jobban szűri a spameket és a valótlan forgalmat. A hangsúly most a látogatók viselkedésének mélyebb elemzésére tevődik.

A módosítás segítségével a vásárlók tevékenységének nyomon követése könnyebbé válik, hiszen nem a múltban végzett tevékenységeket veszi alapul, hanem előtérbe kerül a viselkedés megjósolhatósága. A „látogató kategóriák” megkülönböztetésével könnyebbé vált személyre szabottabb ajánlatokat nyújtani.

A webshopod látogatóinak teljes útvonala megismerhető

Figyelemmel kísérheted a látogatóid viselkedését egészen a vásárlási folyamat befejezéséig. Új mérőszámokat is bevezettek, ilyen az aktivitás, aminek a közösségi médiában is nagy szerepe van. Néhány mérőszámot azonban kivezettek, ilyen a visszapattanási arány (Bounce Rate), és az oldalmegtekintés (Page View).

Lényeges, hogy valamennyi weboldalnak szüksége van a Google Analytics 4 alkalmazására, mert nagymértékben segíti a működését. Ne hezitálj te sem, használd, és legy sikeresebb!