Május végén indulhatunk felfedezni a Mirror's Edge Catalyst helyszínéül szolgáló hatalmas Üvegvárost, melyben ismételten a 2008-as első epizódban megismert belső nézetes futás, ugrálás, parkourözés, és a közelharc játssza a főszerepet, ám a DICE szakemberei számos változtatással szeretnék új szintre emelni a játékmenet izgalmát.
Ennek egyik fontos eleme maga a helyszín és a „free roaming”, vagyis annak a lehetősége, hogy kedvünkre bejárhassuk a várost, és közben számos mellékküldetést vállaljunk el, így akár kézbesíthetünk különböző csomagokat, vagy éppen megmenthetünk más, bajbajutott futókat. A missziók egy részét tehát magunk választhatjuk meg, ezek teljesítéséhez azonban különböző képességek bevetésére lesz szükségünk, így bizonyos helyzetekben inkább az új mozgási formák (Shift és Quickturn) bevetésére, más szituációkban pedig a harcrendszer friss elemeinek használatára kényszerülünk.
Ehhez a hangulatot a dinamikusan változó zene teremti majd meg, amire roppant nagy hangsúlyt fektettek a DICE munkatársai. Ha éppen menekülünk vagy harcra kerül sor, akkor ennek megfelelő tempójú dallamok csendülnek fel a háttérben, ha pedig megpihenünk két küldetés között, akkor értelemszerűen a dübörgő ritmusok is megnyugszanak. A DICE szerint mindezek összessége egy nagyon egyedi, áramló, érzelmes, és roppant izgalmas játékmenetet nyújt majd, amit hamarosan magunk is megtapasztalhatunk, ugyanis vélhetően nem sokára kezdetét veszi a bétateszt PC, PS4, és Xbox One platformokon egyaránt.