- Rengeteg pénzt költünk mikrotranzakciókra
- A top 5 legjobban kereső játékra tavaly 3,7 milliárdot költöttünk
Mikrotranzakciók, DLC-k, ilyen-olyan tartalmi frissítések, kiegészítők – mindebben egy a közös: olyan tartalmak, amik a játék megjelenése után jönnek és sok esetben fizetnünk kell értük. Olykor nem sokat, némely megjelenés utáni tartalomért annyit sem kell kiköhögnünk, mint amennyibe egy doboz cigaretta kerül. Az más kérdés, hogy egyik-másik ilyen extra annyit sem ér. De kifizetjük, és bizony már régóta ismert, hogy ez a sok kis kifizetés többet hoz a kiadók konyhájára, mint az a játék, amihez megvesszük az extrákat.
De mégis mennyit keresnek? Nos, az Onlinebingo végzett némi kutatást ez ügyben, és a következőkre jutott. A Clash Of Clans hozza átlagban a legtöbb bevételt, egész pontosan 1,2 milliárd dollárt termel ki. Ugyanígy ez a játék keresi a legtöbbet a felhasználókon, ugyanis játékosonként átlagosan 29,75 dollár folyik be a kasszába. Ez már csak azért is szép teljesítmény, mert az öt legjövedelmezőbb játék közül ennek van a legkevesebb játékosa, mindössze 40,33 millióan játszanak vele.
A legtöbb felhasználóval, egész pontosan 295 millió játékossal a Candy Crush bír, ám ez a játék csupán a bronzérmes lehet 827,3 millió dolláros összbevételével. E játék 5,31 dollárt keres egy emberen.
Hogy mi előzi meg? Nos, nem más, mint a Pokemon GO. A Nintendo a programjával átlagosan 5,69 dollárt keres egy játékoson, és 868 millió dollárt hoz a kiadónak a mikrotranzakcióval. A játékkal 152,6 millióan játszanak.
A negyedik helyezett a Roblox (91,25 millió játékos, 4,75 dollár bevétel játékosonként, 433,75 millió dollár összbevétel), az ötödik pedig a Minecraft (78,4 millió játékos, 2,80 dollár bevétel játékosonként, 416 millió összbevétel).
Érdekesség, hogy eme öt játék 2016-ban összesen 3,134 milliárdot keresett a mikrotranzakcióval, aztán 2017-ben történt egy erős visszaesés, ekkor „csak” 2,390 milliárd dollár folyt be. Ezután évről-évre nőtt a bevétel, és 2020-ra túlhaladta a 2016-os számot, ekkor ugyanis összesen 3,755 milliárd dollárt hozott a konyhára a mikrotranakció.
Mi pokémonokra lelhetünk a Pokémon GO-val, a Nintendo pedig a pénzünkre találhat rá