A panaszokat Mike Huang személyes blogján olvashatjuk (ami jelenleg nem elérhető).
Mike arról ír, hogy 2003-ban hagyta ott a Blizzard North-ot, és mikor még ott dolgozott, már akkor sokat foglalkoztak a Diablo 3-mal, főleg az új grafikus motort tesztelték. Szerinte a Diablo 3 esetében olyan döntéseket hoztak a készítők (a folytatást a Blizzard Irvine csinálja), amik az ellenkezői azoknak, melyeket az eredeti Diablo fejlesztői hoztak volna.
Első példának a „lebegő számokat” említi - először nem hittem el, hogy vannak lebegő számok, de aki figyelmes, az láthatja a játékmenet videóban -- ezek azt jelzik, mennyi kárt okoztunk az ellenfelünknek. Ezt a funkciót már a 2. rész készítésekor javasolta Blizzard Irvine, de az akkori fejlesztők visszautasították.
Mike-nak az sem tetszik, hogy a barbár karakterosztály visszatér, mert szerinte az a leginkább hibás kaszt. Ezt azzal magyarázza, hogy az óriási ugrásának köszönhetően a többi kaszthoz képest előnyre tesz szert. Érdekesség, hogy a Diablo 3 eredeti terveiben még az szerepelt hogy egy karakterosztályt sem hoznak vissza az előző játékokból, hanem új kasztokat, és hozzájuk illő új képességeket készítenek.
Igazán nem értem, hogy miért kell szapulni ezt a szegény Diablo 3-mat. Valakinek az nem tetszik, hogy a witch doctor az előző rész nekromantájára hasonlít, valakinek meg az, hogy túl színes a játék. Másoknak meg a piros életerő gömbök nem jönnek be.
Mike Huang szerint még 1-2 évet kell várnunk a megjelenésig, és majd akkor meglátjuk, hogy milyen lett valójában a játék, addig meg örüljön, hogy lesz folytatás, és nem kell már jó előre lehurrogni.
Mike arról ír, hogy 2003-ban hagyta ott a Blizzard North-ot, és mikor még ott dolgozott, már akkor sokat foglalkoztak a Diablo 3-mal, főleg az új grafikus motort tesztelték. Szerinte a Diablo 3 esetében olyan döntéseket hoztak a készítők (a folytatást a Blizzard Irvine csinálja), amik az ellenkezői azoknak, melyeket az eredeti Diablo fejlesztői hoztak volna.
Első példának a „lebegő számokat” említi - először nem hittem el, hogy vannak lebegő számok, de aki figyelmes, az láthatja a játékmenet videóban -- ezek azt jelzik, mennyi kárt okoztunk az ellenfelünknek. Ezt a funkciót már a 2. rész készítésekor javasolta Blizzard Irvine, de az akkori fejlesztők visszautasították.
Mike-nak az sem tetszik, hogy a barbár karakterosztály visszatér, mert szerinte az a leginkább hibás kaszt. Ezt azzal magyarázza, hogy az óriási ugrásának köszönhetően a többi kaszthoz képest előnyre tesz szert. Érdekesség, hogy a Diablo 3 eredeti terveiben még az szerepelt hogy egy karakterosztályt sem hoznak vissza az előző játékokból, hanem új kasztokat, és hozzájuk illő új képességeket készítenek.
Igazán nem értem, hogy miért kell szapulni ezt a szegény Diablo 3-mat. Valakinek az nem tetszik, hogy a witch doctor az előző rész nekromantájára hasonlít, valakinek meg az, hogy túl színes a játék. Másoknak meg a piros életerő gömbök nem jönnek be.
Mike Huang szerint még 1-2 évet kell várnunk a megjelenésig, és majd akkor meglátjuk, hogy milyen lett valójában a játék, addig meg örüljön, hogy lesz folytatás, és nem kell már jó előre lehurrogni.
Először is: a barbárnál a Leap bugos volt. Legalábbis az 1.10-es verzióig biztosan, azóta nem fejlesztettem ilyen barbárt. Tehát nem szerzett előnyt ezzel, az biztos. Nekem örökké beragadt 2-3 ugrás után, (Leap Attack is), utána nem csinált semmit, ha azt a skill-t használtam. Szóval ez egy nagy hülyeség, legalábbis véleményem szerint, hogy ezért volt szar a barbár.
Másodszor meg a kedvenc karakterosztályom... Ha nem hoznák vissza, az lenne a baj.
Azzal viszont egyetértek, hogy sokkal-sokkal több új karakterosztály kellene. Ok, hogy a Diablo 2 karakterosztályai (5 +2 ugye, ha jól számolom) még ma is rejtegetnek meglepetéseket, de azért szerintem örülnénk, ha még raknának hozzá 4-5-öt. Ez a Witchdoctor újdonságok szempontjából édes kevés szerintem. Hiába, hogy egy klón, de a Titan Quest-et hozom példának, ami ilyen szempontból tényleg finomságokat nyújtott - igaz, kinézetre a karakter alapból ugyanúgy nézett ki. De ott rengetegféle párosítást hozhattunk létre, és elég sok volt a használható is.
A színek meg... Pfff... A Diablo 2-ben is voltak világos részek. Pl. az Act II sivataga kicsípi a szemet, olyan világos. Sőt, annak idején sokan azt izélték, hogy a Diablo 1 sötét katakombájával ellentétben a 2. rész elég világos és tág helyszíneken játszódott. Úgyhogy ez is eléggé sántít.
A felugró számokat én meg észre sem vettem. Ennyi...
Persze a Blizzard North tagjai nélkül én is azt vallom, nem lesz olyan, mintha ők készítenék. De azért mégiscsak a Blizzard készíti, nem valami Flag,... khm... .
Először is: a barbárnál a Leap bugos volt. Legalábbis az 1.10-es verzióig biztosan, azóta nem fejlesztettem ilyen barbárt. Tehát nem szerzett előnyt ezzel, az biztos. Nekem örökké beragadt 2-3 ugrás után, (Leap Attack is), utána nem csinált semmit, ha azt a skill-t használtam. Szóval ez egy nagy hülyeség, legalábbis véleményem szerint, hogy ezért volt szar a barbár.
Másodszor meg a kedvenc karakterosztályom... Ha nem hoznák vissza, az lenne a baj.
Azzal viszont egyetértek, hogy sokkal-sokkal több új karakterosztály kellene. Ok, hogy a Diablo 2 karakterosztályai (5 +2 ugye, ha jól számolom) még ma is rejtegetnek meglepetéseket, de azért szerintem örülnénk, ha még raknának hozzá 4-5-öt. Ez a Witchdoctor újdonságok szempontjából édes kevés szerintem. Hiába, hogy egy klón, de a Titan Quest-et hozom példának, ami ilyen szempontból tényleg finomságokat nyújtott - igaz, kinézetre a karakter alapból ugyanúgy nézett ki. De ott rengetegféle párosítást hozhattunk létre, és elég sok volt a használható is.
A színek meg... Pfff... A Diablo 2-ben is voltak világos részek. Pl. az Act II sivataga kicsípi a szemet, olyan világos. Sőt, annak idején sokan azt izélték, hogy a Diablo 1 sötét katakombájával ellentétben a 2. rész elég világos és tág helyszíneken játszódott. Úgyhogy ez is eléggé sántít.
A felugró számokat én meg észre sem vettem. Ennyi...
Persze a Blizzard North tagjai nélkül én is azt vallom, nem lesz olyan, mintha ők készítenék. De azért mégiscsak a Blizzard készíti, nem valami Flag,... khm... .
Az nem lebegő szám, hanem critical hit... A Titan Quest-ben már megfigyelhető volt, de sok MMO-ban is szép számmal van jelen. Nem tudom Huang miért köt bele ilyen kicsiny dolgokba mikor valószínüleg lesz On/Off opció. A karakterosztályokról meg felesleges beszélni! Eljön a sora azoknak is. Az ilyen negatív vélemények meg remélem nem fogják befolyásolni az embereket, de leginkább azt nem értem, hogy egy régi Blizzard alkalmazott ilyen dolgok miatt miért hurrog?! Ez a critical hit-es megoldás szerintem egyáltalán nem rossz dolog, mert legalább látod mikor adsz be akkorát, hogy a mob feje kettészakad!
Az nem lebegő szám, hanem critical hit... A Titan Quest-ben már megfigyelhető volt, de sok MMO-ban is szép számmal van jelen. Nem tudom Huang miért köt bele ilyen kicsiny dolgokba mikor valószínüleg lesz On/Off opció. A karakterosztályokról meg felesleges beszélni! Eljön a sora azoknak is. Az ilyen negatív vélemények meg remélem nem fogják befolyásolni az embereket, de leginkább azt nem értem, hogy egy régi Blizzard alkalmazott ilyen dolgok miatt miért hurrog?! Ez a critical hit-es megoldás szerintem egyáltalán nem rossz dolog, mert legalább látod mikor adsz be akkorát, hogy a mob feje kettészakad!
Az élet gömböket nem tudjuk magunkal vinni, nem mi szabjuk meg mennyi van belőle, és hogy mikor is használjuk. Egy nyomorult gomb vagy kattintás lenne a poti. ez most mit lassít? És az nem lassít majd hogy vissza kell sétálni hozzá, vagy várni kell a regenerálódásra, mert mondjuk egy nem volt elég? Szerintem az sokkal jobban lassít, minthogy egyszer betankolsz a városban belőle, aztán meg egy gombbal elnyomod.
De hát Blizzard, majd biztos megoldja.
Az élet gömböket nem tudjuk magunkal vinni, nem mi szabjuk meg mennyi van belőle, és hogy mikor is használjuk. Egy nyomorult gomb vagy kattintás lenne a poti. ez most mit lassít? És az nem lassít majd hogy vissza kell sétálni hozzá, vagy várni kell a regenerálódásra, mert mondjuk egy nem volt elég? Szerintem az sokkal jobban lassít, minthogy egyszer betankolsz a városban belőle, aztán meg egy gombbal elnyomod.
De hát Blizzard, majd biztos megoldja.
Persze a véleményét megértem, csak ettől még nem lesz rossz a játék
Lehet vissza akar menni, ezért gondolkozik a diablo 3-on. Vagy mint külsős szuggessziós tanácsadó akar hatni a csapatra
Persze a véleményét megértem, csak ettől még nem lesz rossz a játék
Lehet vissza akar menni, ezért gondolkozik a diablo 3-on. Vagy mint külsős szuggessziós tanácsadó akar hatni a csapatra
A lebegő szám meg szerintem kikapcsolható lesz. Minden ilyen játékban (pl. Dungeon Siege, TQ) van olyan opció (menüs vagy konzolos), hogy sebzés, kritikus sebzés kijelzése, hasonlók. Ha fix kijelzéssel jelenik meg, és a rajongóknak nem tetszik, majd egy patchbe berakják az opciót, ennek a beépítése a kódba kb. fél óra kemény programozás...
A lebegő szám meg szerintem kikapcsolható lesz. Minden ilyen játékban (pl. Dungeon Siege, TQ) van olyan opció (menüs vagy konzolos), hogy sebzés, kritikus sebzés kijelzése, hasonlók. Ha fix kijelzéssel jelenik meg, és a rajongóknak nem tetszik, majd egy patchbe berakják az opciót, ennek a beépítése a kódba kb. fél óra kemény programozás...