Sokféle játékot ismerünk: a hardcore gamereknek szólót, a rétegjátékosokat megcélzót, az alacsony költségvetésűt, a dollármilliárdokat felemésztőt, a frisset, a régit, a kreatívat és végül azokat, amelyek évről-évre újra megjelennek más karakterekkel és történettel. Lehet vitázni arról, hogy kell-e játékostársadalomnak az ilyesmi, szükségünk van-e egyáltalán minden évben újabb Callof Dutyra (idén is kapunk egy Call of Duty: Ghosts című részt) vagy Assassin’s Creedre (igaz, PC-re késni fog az Assassin's Creed 4: Black Flag), de egy valamit eddig még nem tisztáztunk. Mijamotó Sigeru, a japán videójáték-tervező és producer beavatott bennünket és elmondta, mit gondol a kérdéskörről -- mindezt a maga több mint 60 életévével és több évtizedes szakmai tapasztalatával tette.

A Mario, a Donkey Kong, a Zelda és Star Fox alkotója nem rejtette véka alá gondolatait a GameInformerrel folytatott beszélgetése során, mely alatt a Nintendo viszonylag lassú fejlesztési tempóját beszélték át. Mivel 16 éve áll aktív szolgálatban a vállalatnál, tudja, merről fúj a szél.

„Akadnak a cégen belül embereink, akik azt hajtogatják, hogy a meglévő jó öreg karaktereink régi IP-kből származnak. Kéne néhány új cím is, hogy egyedi játékélményt nyújthassunk. Amikor egy játékon dolgozunk, a fő szempont az, hogyan tehetnénk egyedivé a játékmenetet.”

Mijamotó elmondása szerint, amikor a Nintendo egy már meglévő franchise karakterihez, történetéhez nyúl, azt azért teszi, hogy új élménnyel gazdagítsa az adott sorozat rajongóit; a karakterek csak másodlagos szerepet játszanak a játékban. Erre a Pikmin-szériát hozta példaként, melynek következő darabja, a Pikmin 3 idén augusztusban lesz megvásárolható Wii U-ra. Ennyi hát a tanulság: nem a megújuló karakterpaletta teszi mássá játékainkat, hanem az élmény, amelyet nyújtanak a számunkra.

Mijamotó Sigeru