Miért lopjátok el a játékaimat?Cliffski múlt heti akciója, meg kell hagyni, rendkívül népszerű lett, több száz levelet és hozzászólást kapott nem csak kalózoktól, de tisztességes polgároktól is, amiben leírták minden gondjukat és bajukat a játékokkal kapcsolatban, megpróbálva elfogadható választ adni a fejlesztő kérdésére.

Harris ígérete szerint nem fog visszaélni a hozzá érkezett levelekkel, és azt is megígérte, hogy mindet elolvassa, ami különösen nagy teljesítmény, tekintve a beérkezett irományok mennyiségét. Elmondása szerint szinte mindenki bőbeszédűen írta ki magából a gondokat, senki sem írt száz karakternél kevesebbet.

Talán nem meglepő, hogy sok ember a pénzt hozta fel indokként. Amerikában 60 dollárt kérnek egy játékért, nálunk helyenként valamivel 10 000 forint feletti összeget csengetünk ki. A levélírók és hozzászólók között nagyjából egyforma arányban voltak kereset nélküli fiatalok és dolgozó felnőttek, már ha hinni lehet annak, amit a levelek írói állítanak.

Mások a játékok minőségét kifogásolták. Sokan a játékok bugjait, rossz játékmenetét, irányítást és grafikáját hozták fel példaként. A demókkal is gondjaik voltak, mivel azok rövidek és nem nyújtanak igazi betekintést a játékba, ezért „kénytelenek” letölteni a teljes verziót. Sokan leírták azt a bosszantó esetet, hogy egy játékot csak azért vettek, meg mert nagy volt körülötte a felhajtás, aztán csalódniuk kellett.

A legtöbb embernek a játékokba beépített DRM, vagyis digitális másolásvédelem szúrta a szemét. Ebben a témában érkezett a legtöbb levél és hozzászólás, és Harris elmondása szerint a többség nagyon értelmesen és jól fogalmazta meg a mondanivalóját. Egyértelmű, hogy szinte senki sem szereti a DRM-et.

Sokan megdicsérték a Steamet, mert onnan egyszerű vásárolni, mások pedig bevallották, hogy mindent „lekalózkodnak”, ami nincs meg a Valve digitális boltjában.

Végül pedig voltak azok, akik egyszerűen bevallották: „igen, letöltöm a játékokat és minden mást, ami a kezem ügyébe kerül, mert tudom hogy nem fogok lebukni, és ettől jól érzem magam.” Hál' istennek ez csak a levelezők kicsiny százaléka, Harris szerint nagyjából öt százaléknyian írtak ilyesféléket.

Ezek után a tervező levonta a következtetéseket, és változtatásokat hoz, amitől azt reméli, hogy majd több ember veszi meg a játékait.

Elsőnek és legfontosabbnak a DRM eltávolítását tartja, és ennek megfelelően nem fogja használni soha többé. De itt nem állt meg, mert az egyetlen olyan játékából, amiben volt DRM, rögvest eltávolította azt.

A jövőbeli játékaihoz az ígérete szerint jobb és hosszabb demókat fog kiadni. Elmondta, hogy ezidáig direkt voltak rövidek a demói, mert egy kicsit fel akarta hergelni a játékosokat azzal, hogy hamar véget ér a szórakozásuk, abban bízva, hogy akkor megveszik a teljes játékot.

A fejlesztő az eddigi játékait 18-20 dolláros áron kínálta, de most kísérleti jelleggel a Kodus nevű, Simsre hajazó játékának árát levitte 10 dollár körülire. A készülőfélben lévő Kodus 2-t pedig az eredetileg tervezett árnál alacsonyabban küldi majd a boltok polcaira.

Harris úgy véli, fontos dolgokat tudott meg arról, miért lopják el a játékait, és reméli, más fejlesztők és kiadók is tanulnak ebből. Lehet, hogy valamikor eljön az olcsó, DRM-, és kalózmentes játékok világa, de sajnos ez nem mostanában lesz.