A Microsoft Studios alelnöke, Phil Spencer bevallotta, hogy az elmúlt évtizedben nem igazán törődtek a PC-s játékosok igényeivel, de ez a jövőben megváltozik: a cég One Microsoft elképzelése értelmében újra játékokkal fogják támogatni azokat, akik személyi számítógépen szeretnek játszani, s nem holmi casual eresztésekre kell gondolni, hanem olyan belső fejlesztésű alkotásokra, amik a hardcore közönségnek kedveznek. Eme elképzelés előszelének tekinthető a Titanfall, ami Microsoft-exkluzív, illetve a világépítő Project Spark, mely szintén csak a redmondiak termékeire jelenik meg, vagyis már most sem kizárólag a konzolos tábor az elsődleges szempont.

„Több új dolgot is készítünk Windowsra, sőt talán több egyéni projektünk van, mint amennyi a Microsoft Studiosnak volt tíz évvel ezelőtt.”

Az utóbbi, a kreativitásunknak hatalmas teret adó Project Spark egyébként jó minta arra, hogyan kell elképzelni a Microsoft PC-s támogatását, vagy legalábbis annak gerincét. A játékban készített alkotásainkat ugyanis megoszthatjuk az Xbox One, az Xbox 360, a Windows 8 és a Surface platformok között ezzel egy összekapcsolt élményt alkotva -- valami ilyesmit szeretne a cég több játékkal is, ugyanis szerintük a felhasználók már nem gondolják azt, hogy egy adott szolgáltatás csak egy eszközön lehet elérhető.

„Ha egy Spotify vagy egy Netflix típusú szolgáltatásra gondolunk, elvárjuk, hogy ezek bármelyik eszközünkön működjenek -- néhány játék esetében hasonlóra kell számítni. Csak annyit szeretnék, hogy az Xbox Live hozzáférésem működjön a telefonomon, a konzolomon és a Windows gépemen, hogy hozzáférhessek a tartalmaimhoz az adott platformhoz szabottan.”

A Microsoft egyelőre nem hozott nyilvánosságra konkrét terveket, de ez nem is csoda, hiszen minden valószínűség szerint az Xbox One konzol vészesen közelgő premierjével foglalkoznak legfőképpen.

microsoft.jpg