Enyhén szólva is furcsa a Microsoft hozzáállása a független játékfejlesztőkhöz. Nemrég Matt Booty megerősítette, hogy a Microsoft továbbra sem hajlandó olyan indie-játékot megjelentetni az Xbox Live Indie Gamesen, amely fejlesztői nem kötnek üzleti megállapodást velük vagy egy harmadik kiadóval. Most Don Mattrick, a Microsoft alá tartozó Interactive Entertainment igazgatója megpróbálta tisztázni a dolgot. Elmondása szerint eddigi üzletpolitikájuk követése nem azt jelenti, hogy száműznék az Xbox One-ról a független játékokat. Sőt, egy programmal még támogatni is fogják az új konzolra történő fejlesztést.
„Lesz egy önálló alkotó programunk. Ezt szponzorálni fogjuk. Megadjuk az embereknek az eszközöket. Több információt fogunk adni” -- nyilatkozta tőmondatokban Mattrick, de több részletet nem osztott meg erről az indie-barát programról, inkább a független játékok jelentőségét bizonygatta. -- „Ez olyan téma, amiről úgy gondoljuk -- gondolom --, hogy fontos. Így kezdtem az iparban. Kizárt, hogy olyan konzolt építsünk, amely nem támogatja a független játékokat. Az indie alkotók már részei a belső ökoszisztémánknak. A legjobb példa talán a nagysikerű Minecraft. A munka, amit Notch [Markus Persson, a játék készítője] végzett, igen lenyűgöző a PC-érában. Nem engedhetjük meg, hogy ne támogassuk ezeket a srácokat.”
Ez persze szép és jó, de a tény, hogy a független fejlesztők önmaguk továbbra sem adhatják ki játékaikat Xbox One-ra, nem változik. Ráadásul az említett program is inkább tűnik újabb szigorításnak, mint támogatásnak, igaz, ebből még bármi kisülhet.