Összefoglalva tehát általában azok nem hisznek a hírlevélben, akik nem szeretnének munkát tenni bele, azt viszont igen, hogy a küldés gomb megnyomása bevételt generáljon nekik. Te minden bizonnyal nem ebbe a táborba tartozol, nem véletlenül vagy itt, és olvasol arról, hogy miért olyan fontos az üdvözlő e-mail sorozat. Ha pedig még többet szeretnél megtudni az online marketingről, a Klikkmarketing képzései nagy segítségedre lesznek ebben.
Miért fontos az üdvözlő e-mail?
Most nem arról az üdvözlő e-mailről lesz szó, amelyet a legtöbb cég automatikusan küld az új hírlevél feliratkozóknak, ugyanis simán csak megköszönni a feliratkozást minden, csak nem elegendő, hiszen addig kell ütni a vasat, amíg forró. Ha egy ember úgy érzi, kíváncsi rád, a szolgáltatásodra, a termékedre, és ezért hajlandó tőled leveleket olvasni, akkor ne szúrd ki a szemét egy köszönöm levéllel, adj neki tartalmat, hogy minél jobban magadhoz láncold.
Ezt persze nem lehet csupán egy levélben megtenni, ezért a Klikkmarketing is a welcome e-mail sorozatok küldését javasolja, amit természetesen tudsz manuálisan is küldeni, de érdemesebb a hírlevél-küldő szoftverben automatizálni ezt, hiszen így kisebb a hibázási lehetőség.
Mit tartalmazzon a welcome e-mail sorozat?
Ugye, arról már nem kell meggyőznünk, hogy jó, ha minél gyorsabban bemutatkozol az új feliratkozóidnak? Most mutatjuk, mit tegyél!
-
A legeslegelső levélben elmondhatod az új potenciális vásárlódnak, hogy mi fog történni, milyen rendszerességgel kap majd tőled levelet, sőt, már őszintén írhatsz a welcome levelek sorozatáról is.
-
A második levélben mutatkozz be! Mondd el, ki vagy, honnan jöttél, miért kezdtél a válllakozásodba, milyen értékeket képviselsz. Jó esetben tovább csigázod az érdeklődését.
-
A következő levélben mutasd be teljeskörűen a vállalkozásod, a termékeid és a szolgáltatásaid palettáját.
-
Végezetül záró e-mailként küldd el legjobb ajánlataidat, legnépszerűbb termékeidet, aktuális akcióidat, amelyet persze alátámaszthatsz vásárlói visszajelzésekkel, kapcsolódó blogbejegyzésekkel.
Láthatod hát, mennyire fontos, hogy azonnali kapcsolattartásba kezdj a feliratkozóiddal, szánd rá az időt, és ha úgy érzed, folyamodj profik segítségéért!
Tartsd a kapcsolatot a követőiddel!
Természetesen nem csak a hírlevélen keresztül tarthatod a kapcsolatot a követőiddel, így ott is mindenképp érdemes akár többször is kihangsúlyozni, hogy blogolsz, jelen vagy többféle közösségi oldalon, így biztosan tudni fogja a követőd, feliratkozód, leaded, hogy kihez forduljon, amikor bizonyos termékre vagy szolgáltatásra van szüksége.
Hidd el, hitelesebb leszel úgy, ha folyamatosan osztasz meg információt a vállalkozásoddal kapcsolatban, mint ha szökőévben egyszer egy tukmáló e-maillel “hálálnád” meg a feliratkozóid bizalmát!