Amikor nyilvánosságra került a Call of Duty: Ghosts gépigénye, sokaknak megakadt a szeme azon, hogy milyen sok memóriát követel majd a játék: a minimum 6 GB-nál kezdődik, ami a többség szerint aránytalanul sok egy ilyen játékhoz, így mikor megjelent a program, kisebb verseny alakult ki annak érdekében, hogy kiderítsék, mi állhat a dolog mögött.
Sajnos egyértelmű választ még nem kaptunk, de az már legalább világosnak látszik, hogy mesterségesen magasan tartott gépigényről van szó, kis vizsgálódás után ugyanis kiderült, hogy 6 GB-ra nincs szüksége a játéknak -- az alábbi videóban az emberünk arra jutott, hogy a memória java, nagyjából a fele csak le van foglalva, viszont nincs használva, illetve rajta kívül mások, köztük a Guru3D fórumozói is figyelmesek lettek már erre, bár azt már nem tudni, ki mennyire jártas ebben a témában.
Az elméletek a felfedezés után szinte azonnal megérkeztek: az egyik ilyen elképzelés szerint az Infinity Ward azért tehette ezt, hogy megnehezítse a csalók dolgát, egy másik elmélet szerint pusztán arról van szó, hogy így érezteti a hatását az ősöreg motor, amit talán már optimalizálni is lusták a fejlesztők, illetve felmerült az is, hogy ezzel szeretnék elhitetni a játékosokkal, hogy a program már nextgen.
Szerettem volna elhinni, hogy ez a gépigény kamu, netet végigbújva félig igazam lett.
És itt most nem az a lényeg, hogy van-e ilyen egy "valamirevaló" konfig vagy sem, egyszerűen borzasztó erőforráspazarlás.