Egy japán weblap, a PC Impress Watch mikrofonvégre kapta Hirai Kazt, a Sony Computer Entertainment vezetőjét, hogy ugyan mondjon már valamit a következő Plyastationről. Sajnos azonban Kaz eléggé lelombozó volt. Kifejtette, hogy a PS3 csak 2006-ban került boltokba, s hogy akkor is megmondták, a masinának 10 éves életciklust tervezett a Sony. Így aztán egy új konzol helyett a jelenlegi teljesítményének kisajtolása a cél, na meg persze az NGP, sőt, Hirai szerint a két konzol összekapcsolása is új területekre vezetheti a Sonyt. Lényeg a lényeg:
"Úgy gondolom, a PS3 még sokáig virágzani fog. Épp ezért egy PS4, vagy bármilyen otthoni konzol terve nem olyasmi, ami akárcsak vitakérdés lenne a cégnél. Ez azt jelenti, hogy maximálisan a PS3-ra összpontosítunk."
S hogy mit jelent ez? Nos, az ég világon semmit. Egy konzolgyártó számára ugyanis nem úgy mennek a dolgok, hogy egyik nap nekiesnek tervezni egy új gépet. Ehelyett folyamatos munkában vannak, kutatnak, kísérleteznek, szóval ha lesz valaha PS4, akkor az már javában fejlesztés alatt áll a Sonynál. A furcsa csak az, hogy míg a Nintendo nyíltan beszél a jövőről, a Sony elzárkózik -- bizonyára félnek a Microsofttól, a redmondiak ugyanis ebben a generációban is megnehezítették a japánok dolgát.
"Úgy gondolom, a PS3 még sokáig virágzani fog. Épp ezért egy PS4, vagy bármilyen otthoni konzol terve nem olyasmi, ami akárcsak vitakérdés lenne a cégnél. Ez azt jelenti, hogy maximálisan a PS3-ra összpontosítunk."
S hogy mit jelent ez? Nos, az ég világon semmit. Egy konzolgyártó számára ugyanis nem úgy mennek a dolgok, hogy egyik nap nekiesnek tervezni egy új gépet. Ehelyett folyamatos munkában vannak, kutatnak, kísérleteznek, szóval ha lesz valaha PS4, akkor az már javában fejlesztés alatt áll a Sonynál. A furcsa csak az, hogy míg a Nintendo nyíltan beszél a jövőről, a Sony elzárkózik -- bizonyára félnek a Microsofttól, a redmondiak ugyanis ebben a generációban is megnehezítették a japánok dolgát.
Volt már ilyen a Dreamcasttal, és ott a gyártók a két szélső generációhoz igazodtak.
Grafikailag leginkább azt tartom valószínűnek hogy, azonos játéknál, megnövekszik a látótáv, a textúrák később kezdenek el "homályosodni" (LoD), esetleg magasabb felbontással rendelkeznek alapból, vagy netán a gép 4x annyi poligont lesz képes megjeleníteni.
De ezek csak akkor érnek valamit ha a fizikai rendszerek is erősek lesznek a játékban. Például képzeljetek el egy verekedős játékot (pl pankráció) ahol a karakterek valós fizikával mozognak, és esetleg aszerint sebződnek nagyobbat vagy kisebbet hogy mit csináltak a találat pillanatában. Pl futás közben kap egy rúgást az oldalába amitől már nem egészen arra fog futni amerre megindult, hanem letér a "pályájáról" és esetleg átesik a kötelek között. De ez boxjátékokban is mehet. Ne csak akkor legyen fizika amikor kiütnek valakit hanem rendesen a meccs alatt is.
Én játékonként legalább olyan karakter fizikára számítok mint amilyen a Force Unleashedben volt.... vagy legalábbis a techdemójában.
Nem lenne persze semmi baj ezzel, ha mondjuk egy 2007es csúcskonfigon elfutna minden játék élvezhető szinten, de sajnos ez nem így van. Évről évre jönnek ki az újabb videókártyák meg processzorok, de minek? Oké, ez költői kérdés volt, mindenki tudja, hogy minek, de lassan már akkora röhej ez az egész, mint a 4 pengés zsilett borotva.
Rohat microsoft pesze a szar WII-nek nincs ellenfele mi?
PS4 - ki nem szarja le mikor jön ? majd úgy is bejelentik !
Szóval szerintem lassan elérkezik az idő a váltásra. Csak hát ők azt akarják hogy minél több lé folyjon be a konzolúból. Persze hogy nincs humoruk fejlesztgetni.
És ha van eszük akkor a következő generációt nem egy bonyolult nehezen programozható processzorra bízzák. Lásd M$.
Kiakarják hozni azt, ami még bennük lakozik
Már rég elavult, amíg nem váltanak generációt addig 0 fejlődés. És ez sajnos néhány kivételtől eltekintve igaz a PC-re is.