- Deus Ex: Mankind Divide Guide – Minden, amit tudni kell!
- Deus Ex széria: az előző részek tartalmából
- Deus Ex: tippek új és visszatérő játékosoknak
Hihetetlen, hogy az első Deus Ex már tizenhat éves játék. A 2000-ben útjára indított sorozat megteremtője ugyanaz az Ion Storm volt, amelynek a Daikatanát is köszönhetjük. Igen, a kontraszt eléggé éles, hiszen az egyik egy remek játék, a másik meg pocsék. Remélhetőleg nem kell ecsetelni, melyik-melyik.
A csapat a Deus Exszel pompázatos játékmenetet, nagyszerű történetet és egy igazán hangulatos világot teremtett meg. Sajnos, a folytatással, a 2004-es Invisible Warral már nem tudták tartani a szintet, és az inkább lett korrekt iparos munka, mint mestermű.
Az Ion Storm 2005-ben végleg beadta a kulcsot, így a sorozat tulajdonosa, az Eidos Interactive új fejlesztőcsapathoz vitte a franchise-t. A Square Enix hét évvel a második rész után hozta tető alá a következő felvonást, ami nem folytatása, hanem előzménye volt az eredeti történetnek. A Human Revolution mindent tartalmazott, ami miatt az első részt szerettük, sőt, még annál is többet. A játék minden téren jól szerepelt, így nem is lepődött meg senki, amikor bejelentették a folytatást a Mankind Divided képében.
De a múlt héten debütált programig sem maradtunk Deus Ex nélkül, hiszen 2013-ban iOS-re, 2014-ben pedig Androidra és PC-re is kijött a The Fall című spin-off, ami kiegészítette a Human Revolution történetét. Ugyanígy idén is jött egy mobilos leágazás a Deus Ex GO képében, amiről havi androidos összefoglalónkban olvashattok többet. Bár szegényeknek nem sok esélye van a nagyok ellen, az alanti szavazásba a teljesség igénye miatt azért ezt a két programot is betette.
És most itt járunk, lassan egy hete nyúzhatjuk a legújabb felvonást, a Mankind Dividedet, amellyel nagyon úgy tűnik, hogy a Square megismétli korábbi sikerét. A csapat mindent megtartott, ami az előző részben jó volt, csak kiegészítették és kicsit szebbé tették azt, valamint, ha lehet ilyet mondani, még hangulatosabb világba helyezték – pedig aztán történetileg nincs nagy szakadék a két rész között.
És akkor most jöjjön a címben is elhangzott kérdés: szerintetek melyik a legjobb Deus Ex? A klasszikus első rész? A meg nem értett Invisible War? A főnixmadárként megjelenő Human Revolution? Esetleg a legfrissebb husi, a Mankind Divided? Vagy talán kisebb, egyszerűbb The Fall és GO? Az alanti szavazólapon megjelölhetitek kedvenceteket, kommentben pedig elárulhatjátok, miért arra voksoltatok.
akkor is.))
(hosszan: imádom ezt a játékot, min 10x vittem végig. távolról sincs annyi lehetőség, mint egyik másik mai (akció)rpgben, de újra és újra el tud kapni a hangulata és a történet. a régi falloutok mellett az egyetlen játék, amihez írtam végigjátszást - csupán saját szórakoztatásomra. olyan ifjú titánoknak is bátran ajánlom, aki túl tudnak tekinteni a grafikán: cserébe minden idők egyik legjobb játékával játszhatnak. és most odadörrentek a gurunak: ha jól emlékszem, pcguruban volt egy lista minden idők legjobb játékairól. dx 50. volt, hl első. MELYIK UNIVERZMBAN?!?)
dx:iw röviden: alulbecsült kincs
(hosszan: én is utáltam amikor megjelent, és joggal. agyonkonzolosították: borzasztó gui, leegyszerűsített inventár és fejlődési rendszer, kisebb pályák hosszú töltési idővel, nyálas főhős, nem mindig lehet választani lopakodás/rambo ill gyilok/nemgyilok megközelítési mód mellett és az általánosan gyűlölt általános lőszer. ja és optimalizáció hiánya - az első játék, ami szenvedett a voodoo3000rel 8). furamód egyre jobban és jobban megkedveltem idővel. a hibák egy része eltűnt: közösségi texturacsomaggal vmivel jobban nézett ki, a hud moddal emberi (pc-s) méretűre állítható lett, modern gépeken nem számított az optimalizáció hiánya vagy a szintek közötti töltési idő. ami játékmenetet érintő tervezésbeli ballépés volt, az persze megmaradt, de elkezdtem értékelni egy csomó mindent benne későbbi végigjátszások alkalmával: pl ng resonance, omar, a kairói arcology vagy az írói furfang, mellyel elérték, h igazából a dx végén bármely befejezést választottuk, a dx:iwben is ismerősen mozgunk. számomra idővel ez a játék egyre jobb lett, és bíztatok mindenkit, aki annak idején elutaította, h tegyen vele próbát - nem *os ötös mint az első rész, de bőven, bőőőven megéri a belefeccölt időt.)
2027 röviden: kiváló, csak dx veteránoknak
(hosszan: előzmény-mod dxhez, valamivel dx:hr előtt jelent meg. hoszzú, dxhez illő, csavaros cselekmény, kiváló pályatervezés, új modok és kütyük, omar-eredet. viszont korai verzióban az angol elég pocsék volt, alig értettem a sztorit, az első pálya pont eléggé elkedvetlenítő, és emlékeim szerint NAGYON nehéz, igencsak be kell osztanunk amit ad a játék. tényleg csak dx fanatikusoknak, azoknak viszont eléggé kötelező.)
dx:hr röviden: hát, csaltam
(hosszan: pofátlanul bekattintottam a szavazáskor, h dx, amikor hrrel alig játszottam. megkaptam tesómtól, aztán megvettem a gyűjtőit, eladtam az egyik kódot és folyamatosan udvarlok magamnak, h elkezdjem. 1x megtörtént, de túl sokat rohangáltam körbe az irodákban és rögtön elbuktam az első feladatot 8). dx játékban bünti a felfedézést?!? na mind1. a fedezékes rendszert eléggé utálom, de amúgy amit láttam, eléggé tetszett. de... maximalistapista vagyok, a játékot 2x kellene végigjátszani az öcsikért. plusz a directors cut, akkor 4x?!? kinek van arra ideje? öreg ember vagyok, évente 2-3 max négy tisztességes terjedelmű játékra van energiám, és a virtuális polcon porosodik a fallout:nv/4, witcher2-3, wasteland2, mass effectekbe bele se kóstoltam...)
the fall röviden: ha hr se volt, pont ezt?
(hosszan: uaz mint röviden.)
dx:md röviden: maaaaaajd 1x, ha nyugdías leszek.
(hosszan: mint feljebb.)
dx:go röviden: mijaza?
(hosszan: mint feljebb.)
Innentől a "verseny" az eredeti és a HR között fut, és számomra csupán az dönt, hogy rendkívüli módon irritált Jensen karaktere...