Több mint egy évtizede nem kaptunk már rendes Silent Hill-játékot, de a Konami nemrég egy egész sor új címet jelentett be. Az egyik első fecske a Silent Hill: Ascension, egy közösségi, interaktív-sorozat, amely a The Dark Pictures-játékokhoz hasonló, bár még azoknál is kevesebb interakcióval rendelkezik. A Silent Hill: Ascension éjszaka jelent meg, ingyenesen játszható, és hónapokon keresztül minden adott nap egy új epizódot kap – a játékosok szavazással dönthetnek arról, hogy a karakterek milyen történetbeli utakat járjanak be. Azonban tisztán látszik, hogy nem minden játékos szavazata egyenlő, mivel minden egyes szavazatot a játékos "IP-jének" mennyisége határoz meg.

Hogy ez mit jelent? Leegyszerűsítve azt, hogy aki a legtöbb pénzt fizeti, az dönti el, hogy mi történik a sztoriban. Az IP-ket a rejtvények megoldásával és QTE-részek sikeres teljesítésével szerezheted meg, de a játék Season Pass megvásárlásával instant bezsákolhatsz belőlük nem keveset. A szavazás ingyenes, de aki megvásárolja a Season Pass-t, az több IP-t kap ezáltal, és így biztos, hogy sokkal nagyobb befolyással bír a szavazások alkalmával. Igen, ez lényegében egy pay to win rendszer egy interaktív kalandjátékban – jó, mi? "Szavazz a pénztárcáddal" – írta valaki kommentben és érthető módon a többség eléggé ki van akadva a megvalósítás miatt.