Szinte hihetetlen, de ezer és egy év várakozás után végre játszható formába lépett a független DayZ. A Bohemia Interactive zombis túlélőjátéka roppant népszerű modként kezdte a pályafutását, egy ideje pedig külön bejáratú, teljes verziós projektként üzemelt, ami úgy látszott, hogy sosem jut el a befejezésig. A kreatív tervezői székben ücsörgő, az eredeti modot is összehozó Dean Hall viszont, úgy látszik, ráunt a Facebookon és Twitteren milliószám özönlő "mikor lesz már kész?" kérdésekre, mert egyszer csak kiadta a játék alfaverzóját, amit 23,99 euró fejében lehet megvenni Steamen, vagy a hivatalos honlapon.
A játék persze még nincs kész, és a készítők ennek megfelelő reakciókat várnak -- hatalmas betűkkel fémjelzik a termék áruházi oldalán, hogy szívesen fogadnak hibajelentéseket, és folyamatosan figyelik a fórumot. Az alfaállapot annyit jelent, hogy a játékelemek a helyükre kerültek, de még nem garantált, hogy működik az összes, és hátra van a teljes alfa-béta tesztfázis. Tekintve persze, hogy a DayZ eddig egy ArmA 2 mod volt, ami ráadásul szintén nem érte el a teljes verziós létet (egy ideje pedig hivatalosan is abbamaradt a munka vele, lévén kellettek az erőforrások a külön játékra), a rajongók nem is számíthattak többre. Inkább örüljünk, hogy megjelent a DayZ, és ki lehet próbálni végre.