A javítások és a megjelenés utáni frissítések kulcsfontosságúak a modern játékiparban. Manapság sok AAA-játékot gyakran félkészen (vagy annál is rosszabb minőségben) adnak ki, és a fejlesztők a megjelenés utáni javításokkal próbálják bent tartani a felhasználókat, miután már eleve több millió dollárt kerestek az első napi eladásokból. Emellett persze ott van az is, hogy a játékosok elvárásai magasabbak, mint korábban. Egy fejlesztő még azt is elismerte, hogy a rajongók könnyen elvesztik a bizalmukat akár a legnevesebb fejlesztőcsapatok irányába is, ha azok félkészen dobnak piacra valamit és azt ígérik, hogy majd patchek által javítgatják és bővítik.

A Paradox Interactive tavaly adta ki a Cities Skyline 2-t, amely nem kis technikai problémákkal küzdött. A stúdió elismerte, hogy ennek nem lett volna szabad megtörténnie és emiatt határozatlan időre elhalasztották a Prison Architect 2 megjelenését is, hogy nehogy mégegyszer előfordulhasson hasonló. A kiadó vezérigazgató-helyettese a döntést részletezve elismerte, hogy hibáztak, a jövőben pedig biztos nem fog ilyesmi előfordulni tőlük. Mattias Lilja kitért arra a trendre is, hogy a játékokat a megjelenés után foltozgatják, és kijelentette, hogy a játékosok gyomra ezt már nem fogja sokáig bevenni. "A rajongók egyre kevésbé tolerálják, hogy a dolgokat utólagosan próbálják helyrehozni" – mondta Lilja, aki szerint ez a trend egyre gyakoribbá vált az elmúlt években.