- Az AMD vár a ray tracing bevezetésével
- Majd akkor lesz, ha minden kártyájukon megéri implementálni
A 7 nanométeres csíkszélességgel gyártott Vega kártyák bejelentése kapcsán interjúvolta meg a 4gamer.net az Dawind Wang-et, az AMD Radeon Technologies Groupjának igazgatóját. Az úriember ugyan nagy jóslatokba nem bocsátkozott a jövőt illetően, de egyértelművé tette, hogy nekik nem sietős felszállni erre a vonatra.
„Az AMD garatáltan reagálni fog a ray tracingre. Pillanatnyilag az offline CGI gyártási környezet gyorsítására helyezzük a hangsúlyt, melyet az ingyenes Radeon ProRender tesz elhetővé. A ray tracinget használó játékok támogatása mindaddig nem halad, amíg a teljes termékpalettánkon nem tudjuk kínálni azt.”
Magyarán kivárásra játszanak, és ha beválik az Nvidia számítása, csak akkor kelnek versenyre vele, addig is az üzleti szektorra fókuszálnak. Eközben mi még mindig a Microsoft DirectX 12 API-jának frissítésére várunk, mellyel végre talán élesben is láthatjuk a technológiát a korábban már belengetett játékokban…
(Ebben a cikkben egyébként jobban látszik, hogy épülnek egymásra a layerek.)
Az nVidia RTX API-ja az elsődleges fejlesztési felület, oda fejlesztenek és tesztelnek mindent. A cikk alapján úgy tűnik, hogy a NIX RTX-ét is az nVidia fejleszti az OptiX alapján. Ezért is jöhetett ki NIX-re a Windows-szal egy időben (ha az MS nem vonta volna vissza az októberi Win frissítést). A DX12-vel viszont nincsenek kapcsolatban, csak leadják nekik az utasításkészletet, az implementálás pedig teljesen az MS-re van bízva. Valamennyi együttműködés van köztük, de egymás technológiáiba nem nyúlnak bele.
"leading game studios are developing upcoming titles using RTX through DirectX" és "At a high level, DXR introduces three new concepts to DirectX that the application must manage", de az egész értekezés során több ponton is erre utalnak (https://devblogs.nvidia.com/introduction-nvidia-rtx-directx-ray-tracing/)
"NVIDIA partnered with Microsoft to enable full RTX support via Microsoft’s new DirectX Raytracing (DXR) API" https://blogs.nvidia.com/blog/2018/03/19/whats-difference-between-ray-tracing-rasterization/
Sajnos már nem emlékszem a teljes cikkre, csak halvány emlékek maradtak meg bennem; ezért nem is vagyok benne teljesen biztos, hogy jól szűrtem-e le belőle a lényeget. Viszont az általad idézett részek alapján én inkább azt mondom, hogy ott csak a MS-NVIDIA megállapodás azon részeiről beszélnek, ami a DX12-re vonatkoznak. Vagyis a korábbi példám biztosan rossz, mert itt nem 'rossz fiú' az NVIDIA, hanem inkább próbálkozik megfelelni a piacnak (és a piachoz hozzáférést biztosító MS-nak). Mert én azt olvastam ki ezekből, hogy a MS-féle DX12-t egyértelműen támogatják, és azt mindenképpen úgy próbálják megoldani, hogy a legjobb variánsú legyen, de nem mondták azt, hogy nincs más megoldásuk/nem dolgoznak más megoldáson.
"A new report now suggests that Microsoft could be planning an update which fixes the issues and it will be out soon."
https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/microsofts-windows-10-october-update-rollout-could-be-resumed-soon-with-fixes-5541991.html
És ez sem hivatalos még.
"leading game studios are developing upcoming titles using RTX through DirectX" és "At a high level, DXR introduces three new concepts to DirectX that the application must manage", de az egész értekezés során több ponton is erre utalnak (https://devblogs.nvidia.com/introduction-nvidia-rtx-directx-ray-tracing/)
"NVIDIA partnered with Microsoft to enable full RTX support via Microsoft’s new DirectX Raytracing (DXR) API" https://blogs.nvidia.com/blog/2018/03/19/whats-difference-between-ray-tracing-rasterization/