Vagy az után, vagy "when it's done" -- az id-nél sosem tudhatjuk. Annyi bizonyos egyedül, hogy hivatalosan még mindig készük a Doom 4, a fejlesztést nem állították le, de a munkálatokról egyelőre senki sem hajlandó beszélni, pedig igazán kíváncsiak lennénk, mi tart ennyi ideig (főleg úgy, hogy a motor a Rage megjelenése óta készen áll a szörnybalettra).
A Doom 4-et az id meg sem említette a QuakeCon '13-on, mindössze John Carmack kérdezz-felelek műsora alkalmával merült fel a téma, hála egy merész rajongónak. A "Mondhatsz-e bármit is a Doom 4 fejlesztéséről?" kérdésre annyi volt Engine John válasza, hogy "Nem, nem mondhatok.", és ezzel le is zárták a témát.
A munkálatok jelenlegi folyását végül Tim Willits erősítette meg a Polygonnak, majd elmagyarázta, hogy azért nem hajlandók beszélni a játékról, mert félnek az esetleges félreértésekről. Szerinte nem kell éveken át információkat csepegtetni, példaként pedig felhozta a Skyrim bemutatóját, melyet 9 hónappal később követett a teljes játék.
Továbbá igen érdekes dolgokat állított a Doom 4 bejelenésének valódi okairól: szerinte azért harangozták be a programot, mert épp felvétel volt az id Sofware-hez, és tehetséges emberek jelentkezését várták, akikről azt hitték, majd egymást taposva rohannak a texasi irodába, csak hogy a Doom 4-en dolgozhassanak. Ez azonban nem jött be, így eleinte nem volt ember, aki tényleg csinált is volna valamit a projekten. Willits szerint egyetlen ember felvétele is hónapokat vett el az id-től, és nem akarják azzal elfecsérelni a drága időt, hogy egy demót rakjanak össze, amit végül csak egyetlen show alkalmával mutatnak be a közönségnek. A munka újraindításával kapcsolatos pletykákat természetesen nem emlegette fel senki.
Doom 4 -- Megjelnés: "majd ha kész lesz" -- Gépigény: nem ismert