Az új, FPS-köntösbe bújtatott XCOM bejelentését követően a rajongók körében finoman szólva is nem volt felhőtlen az öröm, hiszen mindent, csak nem ezt várták a legendás TBS-sorozat folytatásaként. A 2K Marin azonban rendületlenül kitart a víziójuk mellett, ami végső soron egy izgalmas, hidegháborús stílussal átitatott lövöldének ígérkezik, ami új tábort igyekszik megfogni.
Az eredeti sorozat rajongóinak azonban már nem kell csüggedniük, hiszen a 2K, látszólag meghallva szavaikat, bejelentette a felújított XCOM: Enemy Unknownt, ráadásul a fejlesztést a lehető legjobb, a Civilization-sorozattal remekelő Firaxis Games gondos kezeire bízták.
A stúdió vezetője, Steve Martin megígérte, hogy igyekeznek majd a lehető legjobban igazodni az eredeti játékhoz, de ugyanakkor fel is újítják majd azt, s a saját stílusuknak megfelelően módosítanak ott, ahol ez elfogadható. A céljuk ugyanis az, hogy az emberek szélesebb körének mutassák be a legendás sorozatot, különös figyelmet fordítva a konzolos táborra.
A játékkal kapcsolatban egyelőre még nem tudunk részleteket, de a Game Informer annyit már elárult, hogy dinamikusan rombolható környezettel, és csakúgy, mint az eredetiben, egy valósidejű, illetve egy körökre osztott nézetből vehetjük fel a harcot a megszálló idegenekkel szemben, mégpedig globális szinten.
Az eredeti sorozat rajongóinak azonban már nem kell csüggedniük, hiszen a 2K, látszólag meghallva szavaikat, bejelentette a felújított XCOM: Enemy Unknownt, ráadásul a fejlesztést a lehető legjobb, a Civilization-sorozattal remekelő Firaxis Games gondos kezeire bízták.
A stúdió vezetője, Steve Martin megígérte, hogy igyekeznek majd a lehető legjobban igazodni az eredeti játékhoz, de ugyanakkor fel is újítják majd azt, s a saját stílusuknak megfelelően módosítanak ott, ahol ez elfogadható. A céljuk ugyanis az, hogy az emberek szélesebb körének mutassák be a legendás sorozatot, különös figyelmet fordítva a konzolos táborra.
A játékkal kapcsolatban egyelőre még nem tudunk részleteket, de a Game Informer annyit már elárult, hogy dinamikusan rombolható környezettel, és csakúgy, mint az eredetiben, egy valósidejű, illetve egy körökre osztott nézetből vehetjük fel a harcot a megszálló idegenekkel szemben, mégpedig globális szinten.
Én végigjátszottam PC-n és PS1en is az első részt. Sőt a PS1est mentés nélkül superhuman fokozaton is. (nem volt memóriakártya a gép pedig csak 24 órát volt nálam, így erős volt a motiváció)
A geoscape ablakban a konzolosok miatt be kell rakni egy pause gombot arra az esetre, hogyha jönnek az UFO-k akkor nyugodtabban tudják kijelölni azokat, vagy ha építkezni akarnak akkor pontosabban tudják a bázist elhelyezni. (a vérprofik tudják mennyire számított egy egy pixelnyi távolság az elejéna radartávban)
A taktikai harcok meg semmiben sem lesznek mások konzolon mivel ugye körökre lesz osztva. Az pedig hogy analóg karokkal vergődsz vagy egérrel édesmindegy.
A bázisfejlesztési, és kutatási menükben is vidáman el lehetett navigálni. Egy gomb előre egy hátra ugrasztotta a menüket. Amolyan tab/shift+tab módszerként.
Ennél a játéknál nem félek az irányításbeli gondoktól, maximum az összetettségtől. De az igazán nem is a konzolosok miatt lenne, hanem a mai játékosok miatt. Kb a civ3/4 és a civ revolution összehsonlítással tudnám példázni mire gondolok.
És ha veszít a kompexitásából, akkor kissebb lesz a játékélmény is! Szerintem hatványozottan...
De azért bizakodjunk!
Na igen, amiatt én is aggódom. Az eredetiben igen komplex menedzsment volt, amit nem tudok elképzelni kontrolleres irányítás esetén...
Csak egy dolog aggaszt kissé:
"különös figyelmet fordítva a konzolos táborra."
Aki a Fallout játékokra akar hivatkozni azazért nézzen rá a két "új" Fallout játékra. Szerintem nagyon eltalálták őket, pedig azok is "FPS" nézetűek lettek. Igaz a fő vonalat megtartották. Mégpedig, hogy főleg RPG játékok és a hangsúly a karakter fejlesztésén és a történeten van, s attól nem lesz FPS, hogy a nézet lehet akár FPS is. Valamint míg az első két részben a harc csak körökre osztott volt, addig a 3ban és a NVban már lehetett teljesen realtime is harcolni.
Itt a brand a lényeg és nem a reform. A reform lehet jó vagy tragikus, de nincs baj, a közönség eldönti. De amikor egy nagy címet azért vesznek elő egy attól idegen stílusban mert régen siker volt, az már problémás, mert az tipikusan csak pénzszerző akció, és nem játékfejlesztés. Abban nincs reform.
Ez eddig számomra az év örömhíre.
Kötelező vétel!
Imádtam mind az UFO - Enemy unknown mind az X-Com - Terror from the deep játékot, annak ellenére, hogy rengeteg múlt a szerencsén is, amikor a taktikai térképen minden lépés előtt mentett az ember
Szefmester: ezen kívánság teljesítése nem csak a PGO munkatársain múlik szerintem
Remélem nem kell hosszú évekig böjtölni addig a régi részeken. De legalább megnyugodtam hogy valakinek a fejlesztők közül jelent még valamit az a játék és nem csak a címét akarják felhasználni egy vacak FPS-ben.
Többször szeretnénk majd olvasni a fejlődésről ha kérhetjük. Minimum annyit mint anno a wow, és a HL2 esetében lehetett.