Bár a Mass Effect: Andromeda nem tudott olyan jól nyitni, mint az azt megelőző két rész, azért így sincs oka panaszra. Sőt egyre kevesebb, hiszen már második alkalommal csücsül fel a brit eladási toplista élére, aminek első három helyezettjében semmi változás nem tapasztalható.
- PC
- XBOX One
- PS4
A Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix viszont letaszította negyedik helyről a hatodikra a Horizon: Zero Dawn, míg a lista ötödik fokán, valószínűleg odabetonozva őrzi a GTA 5. A FIFA 17 is megőrizte hetedik helyét, a nyolcadik a The Legend of Zelda: Breath of the Wild (múlt héten még ez volt a hatodik), a kilencedik és tizedik pedig a Rocket League és a Call of Duty: Infinite Warfare. A listáról ezúttal a Forza Horizon 3 tűnt el.
Brit eladási toplista
- Mass Effect Andromeda
- Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands
- LEGO Worlds
- Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix
- GTA 5
- Horizon: Zero Dawn
- FIFA 17
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- Rocket League
- Call of Duty: Infinite Warfare
Ezek a programok nem garázsban készülnek és szerintem jogos elvárás lenne hogy ne garázs színvonalon jelenjenek meg. De nem hibáztatom őket, ha az igény csak ennyi ezt kell kielégíteni.
A kinaiak is csak addig gyártanak "kinai" minőséget amíg erre van kereslet. Ugyan azokat a gyártósorokat használják mint a nyugati cégek, és mára a műveleti eljárások is a kezükben vannak. De mindaddig nem fognak jobbat többet adni amíg nem arra van igény. Ilyen a világ én értem, de ettől még nem szeretem.
A baj az, hogy az idő megszépíti a dolgokat és régebben a csapatok azt csinálták, hogy kiadták a játékaikat nagyon minimális hibával és ezeket pár pár megás kis foltokkal orvosolták, míg manapság a félkész játékokat dobják piacra és majd utána ígérik meg, hogy kész lesz.
Ez olyan, mintha a pékségbe mennék és egy kiló helyett fél kiló kenyeret kapok és a többi részét majd másnak kapok meg, mert nem volt liszt.
Mostanában kaptak rá a cégek, hogy több bőrt nyúzzanak le a népekről, ennek a területnek vannak és voltak is lelkes úttörői (khm EA) és társai így nem olyan meglepő, hogy már kisebb cégek és indie cégek is csinálják, mert ha másnak sikerült, akkor nekem miért ne. Játékot pedig csak úgy érdemes készíteni, hogy tudom mit akarok és szórakoztatni szeretnék másokat, vagy mondandóm van. Akkor nincs értelme nekikezdeni, ha csak a pénz motivál és tudjuk le valamivel a munkát, mert az kb ugyanolyan, mint a mai foci, hogy csak legyünk túl a meccsen, ne kapjunk ki és vigyünk el minden díjat. Elvileg a focit a játékért játsszák, a játékot meg a szórakoztatásért csinálják.
A witcherben is vannak voltak bugok, de zömüket orvosolták sok meg még nem jött elő, viszont az Andromédát azért veszik többen a szívükre, mert nagy volt a hype körülötte és sok idő állt rendelkezésre a fejlesztéshez. Másik, hogy a fejesek még olyat is nyilatkoztak, hogy ha a játék nem megfelelő, akkor eltolják a játék megjelenését, ezzel szemben olyan hamar kitolták, hogy sok esély nem volt rá, hogy orvosolják a hibákat időben, ezért is bosszantó.
Annyi vigaszom van, hogy a bannerlordot várom és az még mindig fejlesztés alatt van, de kételkedem benne, hogy a hosszú fejlesztési idő a javára válna. A játékoknak, ha van hozzá rendes csapat és megfelelő keret, akkor 2-3 év alatt kellene megjelenni, lehet ez gyorsabban is, ha profik dolgoznak vele és nem túl nagy a játék, de ha sokáig vacakolnak egy játékkal, az ugyanolyan, mintha pár hét alatt dobnák össze (ugye E.T?). Elavul a motor, elavulnak a technikák, amikkel a játék készül, ráadásul az arra utal, hogy komplikációk vannak és a játék esélyeit csökkenti. Lásd Duke Nukem fejlesztési ideje és a Prey fejlesztési ideje vagy Project Titan, ami el sem készült.
És ez a Bioware anyám-kínja maszlag a kutyát sem érdekli, hogy ez vagy az csinálta. Bioware név áll mellette, és ha egy rossz megjelenés ezt a hírnevet csorbítja már bocs hogy nem fogom megjegyezni hogy melyik, az egész brand úgy ahogy van ugyan azt érdemli.
Azért kellene, hogy legyen egy minőségirányítási rendszerük ami oda figyel arra hogy mit csinálnak, és nem engedik ki azt a terméket a piacra amin látszik hogy még egy fél évnyi munka simán ráfért volna. Egy márkát felépíteni sokkal nehezebb mint lerombolni, de ők tudják.
Ha a többségnek ez így rendben van, hát legyen, ez nem jelenti azt hogy mindenkinek szeretnie kell. Én személy szerint talán adok neki egy esélyt ha 75%-os leárazást megkapja.
A Mass Effect: Andromedát a montrali stúdió csinálta, aminek ez volt az első nagy játéka. Addig csak kisegítették az edmontoni stúdiót a Mass Effect 2-3-ban és a DA2-be. Persze nyilván nem kezdő, lelkes amatőrök, de az tény, hogy az ME:A a Bioware Montreal első nagy játéka, amit az elejétől a végéig, padlótól a plafonig nekik kellett felépíteniük. És a Frostbite motorral is most dolgoztak először, teszem hozzá.
Nem állítottam, hogy az Andromeda szar. De (bár csak két délután elejéig volt hozzá szerencsém) komolyan elmarad attól a szinttől amit a DA:I hibáiból okulva az IPt folytatva elvárhattunk volna. De ha szerinted tökéletes az irány, akkor nincs miről vitatkozni. Én a jelenlegi árat biztos nem fizetném ki érte. Majd elválik h törni fogják hamarabb vagy javítani és akciózni.
És hogy mit értünk hibás termék alatt? Amit egy orbitális D1 patch követ és még utána is komoly foltozgatásra szorul.
A költségekről... Sehol nem találtam hivatalos bontást az EA részéről, csak a 40 milliós összeget dobálják konkrétum nélkül, míg a TW3 81 milliója szépen bontva van durván 50-30 arányban marketing / játék között hivatalosan megerősítve (és ugyebár eleve csalunk, mert a lengyel fizetések és költségek jelentősen mások mint a kanadaiak). Mindazonáltal szeretném hangsúlyozni, hogy nagyon régóta nem úgy működik egyik kreatív ágazat sem, hogy marokszám dobáljuk a casht és lesz belőle valami. A játék elsietett kiadásán, piszkos üzleti modelljén és kiforratlanságán csak a kiadó és az idő (pedig egy évet ráhúztak ha már a TW3-al hasonlítgatunk) tudott volna segíteni...
A W3 meg az MEA költségvetését hivatalos infók nélkül kár hasonlitgatni. A külömbség az, hogy a lengyelek alartak készíteni egy játékot, a Bio meg csak a munkát akarta elvégezni, így lett egy 7,5-8/10es Andromeda. Mondom ezt úgy, hogy 53 óra alatt pörgettem ki, és neki is fogok ugrani még egyszer :)
Ettől még vannak jó oldalai a játéknak, de látni kell a hibáit is. Én meg nem bántam meg a vételt összeségében.
Azt, hogy sok youtuber felfújta az egész hate dolgot (kell ugye a nézettség) az megint más kérdés, ahogy az is, hogy a legtöbb ember gondolkodás nélkül hisz nekik.
Witcher 3 már 2 éves, de még évekig nem érnek a nyomába majd (nálam szinte biztos nem) :) Én elvagyok az MEA-val, a hibái mellett is:
https://youtu.be/3QNoyzz6_u4
Nem állítottam, hogy az Andromeda szar. De (bár csak két délután elejéig volt hozzá szerencsém) komolyan elmarad attól a szinttől amit a DA:I hibáiból okulva az IPt folytatva elvárhattunk volna. De ha szerinted tökéletes az irány, akkor nincs miről vitatkozni. Én a jelenlegi árat biztos nem fizetném ki érte. Majd elválik h törni fogják hamarabb vagy javítani és akciózni.
És hogy mit értünk hibás termék alatt? Amit egy orbitális D1 patch követ és még utána is komoly foltozgatásra szorul.
A költségekről... Sehol nem találtam hivatalos bontást az EA részéről, csak a 40 milliós összeget dobálják konkrétum nélkül, míg a TW3 81 milliója szépen bontva van durván 50-30 arányban marketing / játék között hivatalosan megerősítve (és ugyebár eleve csalunk, mert a lengyel fizetések és költségek jelentősen mások mint a kanadaiak). Mindazonáltal szeretném hangsúlyozni, hogy nagyon régóta nem úgy működik egyik kreatív ágazat sem, hogy marokszám dobáljuk a casht és lesz belőle valami. A játék elsietett kiadásán, piszkos üzleti modelljén és kiforratlanságán csak a kiadó és az idő (pedig egy évet ráhúztak ha már a TW3-al hasonlítgatunk) tudott volna segíteni...
Így utólag belegondolva pedig érthető, hogy miért nem hallottunk róla évekig. Azt a kevés pénzt inkább a játékba fektették, nem pedig a marketingbe.
Az, hogy a Bioware-nek mennyi tapasztalata van, irreleváns, mert ezt egy újabb Bioware stúdió készítette, nem a veteránok.
ez még legalább egy 1,5 - 2szeres szorzó a költségvetésre egyszerűen azért mert a munkaerő olcsóbb
Így utólag belegondolva pedig érthető, hogy miért nem hallottunk róla évekig. Azt a kevés pénzt inkább a játékba fektették, nem pedig a marketingbe.
Az, hogy a Bioware-nek mennyi tapasztalata van, irreleváns, mert ezt egy újabb Bioware stúdió készítette, nem a veteránok.
Így utólag belegondolva pedig érthető, hogy miért nem hallottunk róla évekig. Azt a kevés pénzt inkább a játékba fektették, nem pedig a marketingbe.
Az, hogy a Bioware-nek mennyi tapasztalata van, irreleváns, mert ezt egy újabb Bioware stúdió készítette, nem a veteránok.
Egyértelműen hibás termék? Mit értünk hibás termék alatt? Ha nem indulna, nem futna, játszhatatlan lenne, stb akkor egyértelműen hibás lenne. Az meg, hogy sokkal, de sokkal jobb is lehetne... Bármely játék lehetne sokkal, de sokkal jobb. Vegyük csak sorra a kedvenc játékaimat az elmúlt évekből:
A DOOM lehetett volna jobban optimalizált régebbi gépekre, a Forza-ban lehetett volna több verseny útvonal, az XCOM2-ben lehetett volna sokkal jobb az emberek modellje, a Witcher 3-ban jobban odafigyelhettek volna a fő történetre és így tovább... Ebbe a sorba fog bekerülni az Andromeda.
Ha mindig a hibátlan/tökéletes játékot várnám akkor soha nem vennék játékokat.
Elhiszem hogy a játék szórakoztató.
Azt is hogy tartalmas.
A felmerült problémákat biztos előbb vagy utóbb (inkább utóbb) javítani fogják.
DE... Amíg a sok lelkes *random sértő kifejezés* az első napokban felvásárol egy egyértelműen hibás terméket, amit nem ilyenre ígértek, vagy sokkal de sokkal jobb is lehetne... Addig senkit sem fog érdekelni hogy a játékat valóban befejezze... El lesz könyvelve a ME:A is mint orbitális siker, annak ellenére, hogy a játékipart legfeljebb visszafele mozdította el...
A fejek csak az első 2-3 órában voltak rosszak, akkor is csak 1-1 pillanatra. Azt se mondom, hogy kiemelkedőek lettek azóta, de nem is vesz el az élményből. Bugok vannak benne jócskán, kb olyanok mint a Witcher 3-ban voltak megjelenéskor. A játékélményt nem rontják.
Egyáltalán nem bántam meg, hogy kiköhögtem érte annyit amennyibe került. Szerintem nagyon jó vétel volt. Tartalmas játék, gyönyörű grafikával, jó karakterekkel, megfelelő sztorival, mellékküldetésekkel és kihívással teli izgalmas harcokkal. Aki nem bírja magát túltenni az animációkon és apróbb bug-okon az megérdemli, hogy kimaradjon belőle.
Addig is van mivel foglalkoznom, sok játékom van.
A fejek csak az első 2-3 órában voltak rosszak, akkor is csak 1-1 pillanatra. Azt se mondom, hogy kiemelkedőek lettek azóta, de nem is vesz el az élményből. Bugok vannak benne jócskán, kb olyanok mint a Witcher 3-ban voltak megjelenéskor. A játékélményt nem rontják.
Egyáltalán nem bántam meg, hogy kiköhögtem érte annyit amennyibe került. Szerintem nagyon jó vétel volt. Tartalmas játék, gyönyörű grafikával, jó karakterekkel, megfelelő sztorival, mellékküldetésekkel és kihívással teli izgalmas harcokkal. Aki nem bírja magát túltenni az animációkon és apróbb bug-okon az megérdemli, hogy kimaradjon belőle.