Az új Mass Effectben nem lesz paragon és renegade opció, így mindenki maga döntheti majd el, hogy számára mi számít rossznak, vagy jónak. A példakép és renegát lehetőségek azért maradtak ki a játékból, mert ezek Shepard egyéniségéhez, jelleméhez kötődtek. Mac Walters az Xbox Magazinnak adatott interjú alatt magyarázta el, hogy miért szabadultak meg a régi rendszertől.
„A paragon/renegade opciók eltűnésének az oka az, hogy ezek meglehetősen Shepardre vallottak. Ezek túlságosan Shepard karakteréhez kötődtek, szóval nem igazán lett volna értelme alkalmazni őket olyankor, amikor nem ő a főhős.”
„Az aktuális rendszer sokkal inkább az egyetértésre és ellenkezésre alapszik. Azért szeretem ezt, mert a trilógia sokkal inkább olyan, hogy a Paragon stílus mellett döntök, és onnantól kezdve tudom, hogy melyik opció irányába kell mozdítanom a kurzort. Ilyenkor nem kell gondolkoznod a válaszodon, mert úgy is minden alkalommal csak a Paragon válaszra kell klikkelned.”
Az új rendszer végre nem lesz meglepetésektől mentes, nem fogjuk egyből tudni, hogy mit válasszunk. Négy (olykor pedig kettő) hangvétel közül választhatunk majd a párbeszédek alatt, hogy az általunk megálmodott szerepnek teljesen megfelelő karaktert hozhassunk létre. Walters szerint az új rendszerrel visszatérnek a régebbi típusú, önkifejezésnek és szerepjátéknak teret adó felépítéshez. Elmondása szerint most már nem a jó és rossz döntések meghozataláról szól majd a játék, hanem sokkal inkább a szerepjátszó önmagunk megvalósításáról, és az önkifejezéről.
Nektek a friss információk alapján mennyire tetszik az új rendszer? Nekem nagyon.
Az alapvető probléma ugyanis az, hogy mivel egy játék IF / THEN-ekből áll, így van az a pont amikor már túl bonyolult lenne lekezelni a sok választási lehetőséget. Éppen ezért NINCS REÁLIS VÁLASZTÁSI LEHETŐSÉG egyetlen játékban sem, pláne nem olyan, ami hosszútávú. Valamint pont ezért NINCS JELENTŐSÉGE egyetlen BW játékban sem mit választasz, ugyanaz fog történni és nem azt mondja amit te választottál...
Ehhez olyan bonyolult scrip-rendszert kellene írni és minden karakternek több szintű jellemet, hozzáállást, reakciót, párhuzamos történet szálat, hogy belefulladnának... Vagy tényleg kellene egy paraméterezhető MI- ami vezérli a karaktereket ! :De ettől nagyon messze vagyunk. Ma nincs a játékokban semmilyen MI, ez csak hülyítés és nagymenőzés a fejlesztők részéről. Ugyanolyan kamu oltás, mint a kerékpárt tömegközlekedési eszköznek tekinteni... BLÖFF! :(
De jó hogy elhagják a szerintük pol korrekt jó fogalmát. Vagy kényszerítik idióta gonosztettekbe a karaktert.
SWTOR-ban volt egy egy ilyen sztory-m egy asszony megkér hogy a férje kiment a tatooine-ra egy kincsért lehet bajba került, mentsük meg.
- [Jóságos] : Megtalálod a férjet, aki épp az életéért küzd a szörnyekkel, és megsérül, haldoklik felmarkolod a kincset és elviszed a feleségnek.
- [Gonosz] : Hagyod hogy a szörnyek megöljék, majd elkergeted őket. Kiragadod a kincset a haldokló kezéből aztán megölöd az asszonyt is. ( gondolom hogy ne beszéljen)
De Tatooine sivatag, ha azt hazudom hogy nem találtam meg sem fog kiderülni hogy elloptam. Semmilyen érdek nincs a nő megölése mögött, az utolsó vagyonát is elloptuk, hogy mi történt a férjével, meg nem fog kiderülni, elnyelte a sivatag. Ennyi erővel a várost is kiirthatná, hogy bizonyítsa gonoszságát, csak akkor nem maradna senki akin uralkodni lehetne.
Kylo Ren akinek gonoszsága egy 10 éves gyerek törő zúzó toporzékolásában merül ki. Jah meg megölte az apját hogy bizonyítsa ő márpedig gonosz, ha nem vettük volna észre az idióta viselkedéséből.
A kétszintű jó vagy gonosz nem árnyal egy karaktert. Az AD&D jellemek sokkal inkább de ott sem szerettem a skatuját, inkább hogy a karakter egyes cselekedetei éppen melyik sémába illik bele. Chaotic Evil barom aki akár maga ellen is tevékenykedik, vagy Lawful Evil hataloméhes főgonosz jellem aki tiszta irányt mutat magakörül, és rendet teremt.
Kiváncsi vagyok mikor érnek el a szerepjáték MI-k, arra a szintre hogy egy klasszikus Tabletop mesélő szabadságával reagáljanak a játékos cselekedeteire.
DAI rendszere lesz ezek szerint s ezzel nincs is semmi baj: az is ellátta a feladatát, megfelelt